Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

27. júla 2010

Najobľúbenejší internetový obchod opäť Martinus.sk



V júni prebehol výskum agentúry Mediaresearch, ktorý bol zameraný na celkovú situáciu na slovenskom trhu internetových obchodov. Z jeho výsledkov vyplynulo, že takmer každý Slovák, ktorý má prístup na ...



Zdieľať
martinussk logo BRATISLAVA 27. júla (WBN/PR) - V júni prebehol výskum agentúry Mediaresearch, ktorý bol zameraný na celkovú situáciu na slovenskom trhu internetových obchodov. Z jeho výsledkov vyplynulo, že takmer každý Slovák, ktorý má prístup na internet, ho využíva aj na nákupy. Najčastejšie sa kupujú knihy, oblečenie, obuv a vstupenky na kultúrne podujatia.


Marketingový prieskum „E-commerce 2010“ potvrdil trendy, ktoré sú badateľné už niekoľko rokov. Slováci si nakupovanie na internete zamilovali. Veď podľa prieskumu využíva služby internetových obchodov až 95% internetovej populácie. Samozrejme, nakupovanie cez internet má svoje špecifiká. Kým nakupovanie ako také vníma väčšina ľudí ako činnosť obľúbenú hlavne medzi ženami, na internete nakupujú skôr muži. Tí sa orientujú hlavne na technické produkty.

Nákup v kamenných obchodoch preferujú viac ženy než muži, starší ľudia a ľudia žijúci v dedinách alebo malých mestách. V internetových obchodoch radšej nakupujú ľudia mladší, vzdelanejší a podnikatelia.

Slováci kupujú cez internet hlavne knihy

Slováci si obľúbili nákup cez internet hlavne kvôli lepším cenám a výberu, ktorý ponúkajú internetové obchody oproti svojím kamenným konkurentom. Medzi tri na internete najčastejšie nakupované produktové kategórie za posledných 12 mesiacov patria knihy (41%), oblečenie a obuv (34%) a vstupenky na udalosti (29%), pričom knihy kupujú predovšetkým ženy a vysokoškolsky vzdelaní ľudia.

Niet preto divu, že najčastejšie využívaným internetovým obchodom na Slovensku je dlhodobo najväčšie internetové kníhkupectvo Martinus.sk, ktoré sa zároveň umiestnilo na popredných priečkach aj v oblasti celkovej spontánnej znalosti značky. Martinus.sk svoju pozíciu neustále posilňuje množstvom aktivít, ktorých primárnym účelom nie je ani tak priamy predaj, ako skôr celková znalosť značky, prípadne pobavenie svojich zákazníkov. V súčasnosti ponúka napríklad „hračku na dlhé chvíle“ – interaktívnu mapu Slovensko číta, na ktorej sa každú sekundu objavuje informácia o tom, aká kniha bola nedávno zakúpená na Martinus.sk, user-generated knihu Poviedky o nevere, do ktorej môžu zákazníci prispieť vlastnými poviedkami a naštartovať tak svoju literárnu kariéru alebo svoj najnovší mini-projekt Oknihach.sk, ktorý agreguje príspevky z Twitteru vyfiltrované podľa kľúčových slov týkajúcich sa literatúry.

Obľúbenosť internetových obchodov stúpa

Napriek tomu, že medzi Slovákmi ešte stále pretrváva určitá nedôvera voči internetovým obchodom – mnohí sa obávajú hlavne podvodov týkajúcich sa kvality produktov, sú to práve internetové obchody s dlhodobou tradíciou ako napríklad Hej.sk alebo Martinus.sk, ktorým sa darí úspešne voči tejto nedôvere bojovať. Veď podľa prieskumu má takmer štvrtina zákazníkov len tie najlepšie skúsenosti a u takmer troch štvrtín zákazníkov boli splnené ich očakávania.

To potvrdzujú aj ďalšie výsledky tohto prieskumu. Veď také letenky, vstupenky na udalosti, knihy alebo erotický tovar a pomôcky sa postupom času stali viac nakupovanými cez internet ako v kamenných obchodoch. Jedno je isté, Slováci už zistili, že nakupovanie cez internet je rýchlejšie, pohodlnejšie a jednoduchšie. Už čoskoro asi nastane doba, kedy sa určité tovary a služby budú dať kúpiť len cez internet.

http://blog.martinus.sk/

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Ženisti premostili Ondavu, ľudia už môžu na Domašu
<< predchádzajúci článok
Orgovánovú vyzvali, aby nestrašila Rómov