|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. marca 2016
Najnovšia limuzína z Nemecka bude určená len pre Čínu
Limuzína Phaeton od nemeckého koncernu Volkswagen už dávno stratila dych. Tento týždeň sa vyrobil jej posledný kus, nahradená bude novinkou Phideon. Bude však určená iba pre Čínu.
Zdieľať
Volkswagen Phaeton je síce legendárny, ale menej populárny automobil. Vyrábal sa od roku 2002 a iba v pondelok tohto týždňa automobilka ohlásila, že v jej výrobnom závode v Drážďanoch vzišiel z pásov posledný kus tohto vozidla. Pri tejto príležitosti sa všetci zamestnanci fabriky s Phaeotonom odfotili a pomaly prechádzajú na nový režim, ktorý pre nich bude znamenať výrobu elektrických vozidiel a ich digitalizácii.
Ťažký život drahého sedanu
Phaeton mal pôvodne konkurovať modelom od nemeckých automobiliek BMW a Mercedes-Benz. Cieľom bolo, aby zákazníci presadli z prémiových sedanov radu 5 a triedy E do Volkswagenu, pričom by nestratili na kvalite spracovania interiéru a vonkajšom dizajne karosérie. Realita však bola k vtedajšiemu šéfovi Volkswagenu, Fredinandovi Piëchovi, pomerne tvrdá. Phaeton bol síce skvelý automobil, ale jeho predaje neboli nikdy také, ako si to jeho výrobca predstavoval.Phaeton pre Čínu s novým menom
Phaeton už v európskom a americkom portfóliu automobilky nenájdete, ale zákazníci v Číne budú môcť zvažovať kúpu celkom nového modelu. Jeho názov sa zmení na Phideon a bude používať tú najmodernejšiu techniku, akú vie Volkswagen ponúknuť.VW Phideon má až trojmetrový rázvor kolies a celkovú dĺžku 505 centimetrov. Postavený je na platforme MLB s pohonom všetkých štyroch kolies, využíva osvetľovaciu techniku LED, benzínový šesťvalec s objemom tri litre ponúkne maximálny výkon 300 konských síl a krútiaci moment 440 Nm. Neskôr by sa mal do ponuky lokálnych predajcov dostať aj variant s hybridným pohonom, ktorý bude využívať doplnkový elektrický motor.
Phideon nie je priamym nástupcom slávneho Phaetonu, ale je zaň často považovaný. Fanúšikovia značky Volkswagen sa totiž nechcú zmieriť s tým, že sa ich obľúbený koncern celkom stiahol. Už dlho sa však hovorilo, že výroba nového Phaetonu by bola nesmierne drahá - až tak, že by na to nestačil ani obrovský automobilový koncern.
Uvedenie Phideonu je tak skôr symbolickou bodkou za kontroverzným životom prémiového sedanu. Môže sa ale stať, že v Číne chytí druhý dych a osloví aj európsku klientelu natoľko, že sa objaví aj u nás. To sú však len špekulácie, ktorých pravdivosť overia až najbližšie roky.
Zdroje: wikipedia, vokswagen