|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. marca 2014
Najlepšími predajcami tabletov sú Slováci
Spotrebitelia presúvajú svoj záujem od klasických PC k iným prístrojom, ako sú inteligentné telefóny a tablety.
Zdieľať
Spotrebitelia presúvajú svoj záujem od klasických PC k iným prístrojom, ako sú inteligentné telefóny a tablety. Foto: TASR/AP
Bratislava 15. marca (TASR) – Najlepší zážitok z nákupu tabletov poskytujú zákazníkom predajcovia na Slovensku.Vyplýva to z výsledkov mystery shopping prieskumu agentúry Ipsos z decembra minulého roka, ktorá porovnávala schopnosť predajcov odporučiť zákazníkom vhodný tablet v 130 predajniach s elektronikou v troch krajinách: na Slovensku, v Česku a Nemecku.
Najhoršie podľa prieskumu dopadlo Nemecko so 48-% podielom negatívnych zážitkov. Na Slovensku malo negatívny pocit z návštevy 30 % zákazníkov. "Lokálni predajcovia majú o niečo väčší predajný "drive" a viac sa zaujímajú o zákazníka. Ale predovšetkým sú pre zákazníka lepšie a rýchlejšie dostupní na predajni," zdôvodnila dobrý výsledok SR Andrea Vlčeková z agentúry Ipsos.
Poskytnuté informácie a rady predajcov presvedčili približne dve tretiny mystery shopperov do takej miery, že by sa ich odporúčaniami riadili a prezentovaný tablet by si aj kúpili. Toto číslo zároveň zodpovedalo situáciám, keď zákazníci hodnotili získané informácie o tablete ako dostatočné.
Prieskum tiež ukázal, že v rámci predstáv zákazníka o tovare predajcovia najčastejšie zisťujú veľkosť obrazovky a cenu, na ktorú sa z nich pýtali dve pätiny. "Nedostatočný záujem predajcov zistiť cenovú predstavu viedol k prezentácii tabletov skôr nižších cenových kategórií. V praktickej rovine a z pohľadu retailového reťazca to znamená nevyužitie potenciálu zákazníka," domnieva sa Vlčeková.
Ďalším nedostatkom, ktorý sa vyskytol počas predajného rozhovoru, je nedôslednosť slovenských predajcov v jeho závere. Iba necelá polovica z nich podľa výsledkov prieskumu prejavila snahu o predaj produktu. Absentoval tiež takzvaný cross-selling, to znamená ponúknutie príslušenstva.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR