
BRATISLAVA 16. septembra (WBN/PR) - Víťazom súťaže HERMES Komunikátor roka 2014 za najlepšiu komunikáciu so zákazníkom v kategórii Bankovníctvo sa stala VÚB banka.
Zmyslom projektu HERMES Komunikátor roka je motivovať inštitúcie na Slovensku k skvalitňovaniu komunikácie s verejnosťou, štátnymi autoritami, obchodnými partnermi, vlastnými zamestnancami a najmä klientmi ako aj ďalšími pre inštitúciu zaujímavými cieľovými skupinami. Chce upozorniť odbornú verejnosť na dôležitosť komunikácie voči klientom a podporiť rozvoj komunikačnej a právnej gramotnosti laickej verejnosti.
V kategórii Bankovníctvo vyhodnotila odborná porota ako najlepšiu komunikujúcu inštitúciu VÚB banku. "
Vážime si každé ocenenie, ktoré dostaneme, no ocenenie komunikácie so zákazníkmi má pre nás osobitný význam. Potvrdzuje, že investície do zamestnancov, naša dlhodobá snaha o korektný prístup ku klientom a neustále zjednodušovanie "papierovania" prinášajú svoje ovocie," povedala Martina Hrivnáková, riaditeľka odboru korporátnej a marketingovej komunikácie VÚB banky.
Do súťaže boli nominované inštitúcie v piatich kategóriách – Bankovníctvo, Privátne bankovníctvo, Poisťovníctvo, Telekomunikácie a Obchodné reťazce. Komunikáciu hodnotila desaťčlenná porota pozostávajúca z odborníkov na reklamu, nákup médií, PR, digitálny marketing, výskum, či akademické prostredie. Nezávisle od odborníkov sa mohla do hlasovania o najlepšie komunikujúcu inštitúciu zapojiť aj verejnosť.
Odborníci hodnotili komunikáciu inštitúcií v troch fázach. V prvej uskutočnila spoločnosť MEDIAN SK kvantitatívny prieskum všetkých inštitúcií so sídlom na Slovensku podľa predmetu podnikania v rámci hodnotených kategórií. Do každej kategórie vybrala maximálne päť inštitúcií s výnimkou kategórie Privátne bankovníctvo, v ktorej bolo osem nominácií. Druhá fáza prieskumu sa realizovala formou mystery callingu na základe spolupráce medzi Katedrou marketingovej komunikácie FF UK v Bratislave a výskumnou agentúrou AKO. Výsledky predošlých dvoch fáz sa stali podkladom pre porotu, ktorá okrem prieskumu zohľadňovala výsledky nominovaných inštitúcií aj v oblastiach PR, reklama, direct marketing, osobný predaj, podpora predaja, sponzoringový program, firemná filantropia, korporátna identita a inovatívny prístup v komunikácii počas obdobia od októbra 2013 do augusta 2014.