|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. marca 2009
Najlepšie čísla v predaji a obrate charakterizujú rekordný výsledok obchodného roka 2008 koncernu Audi
Koncern Audi uzavrel obchodný rok 2008 napriek výrazne citeľným dôsledkom krízy na finančných trhoch opäť s rekordnými výsledkami vo výrobe, predaji, obrate a zisku: „S 13. predajným ...
Zdieľať
BRATISLAVA 11. marca (WN/PR) -
Koncern Audi uzavrel obchodný rok 2008 napriek výrazne citeľným dôsledkom krízy na finančných trhoch opäť s rekordnými výsledkami vo výrobe, predaji, obrate a zisku: „S 13. predajným rekordom za sebou je rok 2008 najúspešnejším rokom našej histórie. V uplynulých rokoch sme kontinuálne zvyšovali produktivitu, čo sa prejavilo aj na základných ekonomických ukazovateľoch roka 2008. Tieto pozitívne efekty nám uľahčili reakciu na krízu,“ povedal Rupert Stadler, predseda predstavenstva AUDI AG na výročnej tlačovej konferencii v Ingolstadte. „Aj v doterajších mesiacoch roka 2009 sa nám vďaka atraktívnej modelovej palete podarilo zväčšiť náš trhový podiel v segmente premium,“ dodal Stadler.
S nárastom predaja značky Audi o 4,1 percenta na rekordný počet 1 003 469 automobilov dosiahol aj obrat v obchodnom roku 2008 novú maximálnu hodnotu 34,196 miliardy € (oproti 33,617 miliardy € v roku 2007)* – čo predstavuje nárast o 1,7 percenta.
*) Zvýšenie oproti predchádzajúcemu roku, resp. údaje predchádzajúceho roka v zátvorkách
Operatívny zisk zaznamenal s hodnotou 2,772 miliardy (2,705 miliardy) € nárast o 2,5 percenta. Netto-likvidita sa zvýšila o 18,2 percenta na približne 9,3 miliardy (7,9 miliardy) €.
Zisk pred zdanením predstavuje hodnotou 3,177 miliardy (2,915 miliardy) € opäť nový rekord v histórii podniku, čo zodpovedá nárastu o 9,0 percenta.
Zisk po zdanení dosahuje 2,207 miliardy (1,692 miliardy) €, čím sa medziročne zvýšil o 30,4 percenta.
Aj dôležitý ekonomický ukazovateľ kapitálová rendita sa zvýšila na 19,8 (18,9) percenta. V porovnaní k vývoju obratu sa dosiahol nadproporcionálny rast zisku, čím opäť vzrástla obratová rendita pred zdanením z 8,7 na 9,3 percenta. „S touto hodnotou koncern Audi dnes patrí k najvýnosnejším podnikom v medzinárodnej automobilovej výrobe, a to osobitne v roku, v ktorom už dôsledky krízy finančných trhov boli výrazne citeľné,“ vysvetľuje Axel Strotbek, člen predstavenstva AUDI AG pre financie a organizáciu.
„Vynikajúce ekonomické ukazovatele, najlepšie od vzniku podniku, predstavujú pre Audi solídny základ, ktorý umožňuje investovať do ambiciózneho modelového programu najbližších rokov z vlastných prostriedkov,“ podčiarkuje Strotbek.
Tento úspech umožnila najmladšia a najatraktívnejšia modelová paleta zo všetkých výrobcov segmentu premium. Zvlášť úspešné bolo na trhu nové Audi A4, od apríla 2008 vyrábané aj ako kombi Avant. Ale aj modernizácie modelových radov A3 a A6, ako aj úplne nový modelový rad Q5 prispeli k pozitívnemu celkovému vývoju. „Aj v roku 2009 budeme výrazne investovať do nových produktov, inovatívnych technológií a rastúcich trhov,“ povedal Strotbek. „Na záťaž, spôsobenú znížením odbytu v dôsledku globálnej krízy, budeme reagovať dôslednou disciplínou v oblasti výdavkov a investícií, ako aj neustálou optimalizáciou procesov,“ vysvetľuje Strotbek.
Rekordné výsledky v predaji na 59 trhoch
Audi v uplynulom roku odovzdalo zákazníkom celosvetovo 1 003 469 (964 151) automobilov. Odbyt sa zvýšil o 4,1 percenta oproti predchádzajúcemu roku. Vynikajúce výsledky v predaji viedli aj k rekordným trhovým podielom v západnej Európe a v Nemecku. Pri zmenšenom celkovom trhu Audi dodalo zákazníkom v Nemecku 258 111 vozidiel (254 014), čo je medziročný rast o 1,6 percenta. S rekordným trhovým podielom 8,1 percenta na dôležitom domácom trhu podnik dosiahol najlepší výsledok vo svojej histórii.
AUDI AG posilnila svoju pozíciu aj v západnej Európe, keď dosiahla s celkovým predajom 666 984 vozidiel (650 407, plus 2,5 percenta) nový rekord. Vo Veľkej Británii, po Nemecku druhom najväčšom trhu regiónu, sa predalo 101 522 automobilov (100 712, plus 0,8 percenta). Výrazný rast značka Audi zaznamenala aj vo Francúzsku, kde sa predalo 51 200 vozidiel (47 540, plus 7,7 percenta). Veľmi pozitívny bol predaj na rastúcom trhu východnej Európy, kde vzrástol o 18,4 percenta na 42 693 (36 073) automobilov.
Najväčším zahraničným trhom bola v roku 2008 opäť Čína (vrátane Hongkongu) s odbytom 119 598 automobilov (101 996, plus 17 percent), kde značka opäť zostala s veľkým náskokom lídrom na trhu v segmente premium. Na indickom trhu, kde Audi od konca roka 2007 prevádzkuje montáž CKD, sa predaj strojnásobil na 1 050 (349) automobilov. Tento úspech sa pravidelne odráža aj v ďalších rebríčkoch: V hodnoteniach spokojnosti zákazníkov agentúry J.D. Power značka Audi v ríši stredu dosahuje uplynulých 5 rokov neustále umiestnenia v prvej trojici miest.
Naproti tomu v USA počet predaných vozidiel na výrazne zmenšenom celkovom trhu klesol na 87 760 (93.506, mínus 6,1 percenta) automobilov, pričom trhový podiel značky v segmente premium vzrástol na 7,1 (6,2) percenta.
Dcérska spoločnosť Lamborghini zvýšila celosvetový predaj svojich superšportových modelov v uplynulom obchodnom roku na 2 430 (2 406, plus 1,0 percenta) kusov.
Rekordné hodnoty vo výrobe vozidiel
Koncern Audi vyrobil 1 029 041 automobilov (vrátane Lamborghini), čím znova zaznamenal rekord vo výrobe (980 880, plus 4,9 percenta). Okolo 83 percent všetkých vyrobených automobilov pochádzalo z dvoch kmeňových závodov Ingolstadt a Neckarsulm. Výroba motorov v rámci koncernu Audi sa s počtom 1.901.760 kusov iba mierne medziročne znížila (1.915.633, mínus 0,7 percenta).
Zabezpečenie rastu, udržanie kmeňových zamestnancov
Audi ročne investuje približne 2 miliardy € - väčšinou do nových produktov. Modelová ofenzíva bude pokračovať a v najbližších siedmich rokoch rozšíri svoju paletu zo súčasných 28 na 40 modelov. Ani od plánovaných cieľov rastu koncern neustupuje: „Zotrvávame na našich doterajších cieľoch. Audi má potenciál ďalej rásť zavedením nových modelových radov ale aj lepším využitím existujúcich trhov. Nové Audi A1, ktoré sa rozrastie na celú modelovú rodinu, nám pri tom pomôže,“ povedal Rupert Stadler.
Aj v tomto roku dostanú všetci zamestnanci AUDI AG cieľovú prémiu, viazanú na hospodársky výsledok podniku. Táto prémia je priemerne 5.300 € na jedného pracovníka.
„Angažovaní a vysoko kvalifikovaní pracovníci sú základom budúcich úspechov Audi. Na rozdiel od našich konkurentov preto pre rok 2009 neplatí zákaz zvyšovania počtu pracovných miest. Zamestnáme 300 nových odborníkov, predovšetkým inžinierov, a sme si istí, že sa nám toto anticyklické konanie v budúcnosti vyplatí,“ vysvetľuje Stadler. Audi nielenže udrží vysoký počet približne otvorených 700 učňovských miest z minulého roku, ale v roku 2009 prijme navyše ďalších 40 učňov.
Počet zamestnancov koncernu Audi sa v ročnom priemere zvýšil na 57 533 (53 347). U AUDI AG to bolo 46 089 (44 698) zamestnancov, z toho 32 603 (31 369) v Ingolstadte a 13 486 (13 329) v Neckarsulme. S celkovým počtom 2.181 učňov v 20 profesiách udrží AUDI AG počet učňov v nemeckých závodoch na vysokej úrovni predchádzajúceho roka.
Výhľad do roku 2009: S novými produktmi zväčšiť trhové podiely
Aj Audi bude v tomto roku pociťovať dôsledky hospodárskej krízy. „Budeme reagovať flexibilne a s prehľadom na vývoj objednávok a operatívne im prispôsobíme výrobu, aby sme udržiavali nízke skladové zásoby vozidiel,“ vysvetľuje Stadler
„Nábeh 17 modelov v uplynulom roku bolo možné zvládnuť iba vďaka neobyčajne angažovanému kolektívu pracovníkov,“ zdôrazňuje Dr. Werner Widuckel, člen predstavenstva Audi pre personálne a sociálne otázky. „Máme krízu trhu ale nie krízu Audi. Využijeme skrátenie pracovnej doby, aby sme zabezpečili pracovné miesta kmeňových zamestnancov. A hlásime sa k dohode „Budúcnosť Audi“, ktorá vylučuje prevádzkovo podmienené prepúšťanie do roku 2011,“ dopĺňa Widuckel.
Za január a február 2009 sa predalo 119 600 automobilov Audi, čo je o 20,3 percenta menej ako v rovnakom období predchádzajúceho roka. Pritom značka Audi predbežne zvýšila svoj trhový podiel v západnej Európe na 4,9 percenta (4,0 percenta). Zväčšil sa trhový podiel v Taliansku na 3,6 percenta (2,5 percenta), v Španielsku na 4,8 percenta (3,0 percenta) a vo Francúzsku na 2,4 percenta (2,1 percenta). Aj na výrazne sa zmenšujúcom trhu USA sa trhový podiel v segmente premium na 7,1 percenta (6,3 percenta).
Nízke emisie zostávajú pre Audi naďalej témou s najvyššou prioritou. „V našej stratégii účinnosti budeme ďalej pokračovať bez ústupkov. Ďalším dôležitým krokom bude postupné zavedenie systémov Štart-Stop. Začne sa pri práve predstavenom Audi A5 Cabriolet, ktorého predaj štartuje o niekoľko týždňov,“ sľubuje Stadler.
Oblasť motorov, prevodoviek, aerodynamiky a elektronických komponentov bude Audi ďalej optimalizovať a posilňovať doterajšiu vedúcu rolu ľahkej karosérie.
Technológia naftového motora bude aj v budúcnosti dôležitým pilierom stratégie účinnosti Audi. „V tomto roku predstavíme Audi Q7 3.0 TDI s najčistejším naftovým motorom na svete – takzvaným TDI clean diesel,“ hovorí Stadler. Systém znižuje emisie oxidov dusíka až o 90 percent. Vďaka nemu už dnes Audi Q7 3.0 TDI spĺňa limity emisnej normy Euro 6, avizovanej pre rok 2014. „Tento motor pôsobivo dokazuje, aký potenciál má ešte naftový motor,“ dodáva Stadler.
V roku 2010 príde na trh model Audi A1 – malý automobil segmentu premium, ktorým Audi vstúpi do nového segmentu trhu. „Modelom A1 oslovíme novú a atraktívnu cieľovú skupinu. Auto s typickými génmi Audi rozšíri modelovú paletu smerom nadol a ďalej zvýši atraktivitu značky Audi, predovšetkým u mladých zákazníkov,“ vysvetľuje
Spoločnosť AUDI AG v roku 2008 predala celkovo 1 003 469 automobilov a tým dosiahla 13. rekordný rok v predaji za sebou. Podnik dosiahol s obratom 34,2 miliardy € a ziskom pred zdanením 3,2 miliardy € nové rekordné výsledky. Audi má výrobné závody v mestách Ingolstadt a Neckarsulm (Nemecko), Györ (Maďarsko), Changchun (Čína) a Brusel (Belgicko). Koncom roka 2007 bola spustená montáž CKD modelu A6 a začiatkom októbra 2008 aj modelu A4 v indickom meste Aurangabad. Modely Audi sa predávajú vo viac ako 100 štátoch sveta. Spoločnosť má niekoľko 100-percentných dcérskych spoločností, napríklad Automobili Lamborghini Holding S.p.A (Sant'Agatha Bolognese/Taliansko) a quattro GmbH (Neckarsulm/Nemecko). V súčasnosti Audi celosvetovo zamestnáva okolo 58 500 pracovníkov, z toho 46 500 v Nemecku. Aby sa zabezpečil „Náskok vďaka technike“, značka so štyrmi kruhmi investuje každý rok viac ako 2 miliardy €. Do roku 2015 chce Audi výrazne zvýšiť počet svojich modelov na 40. Značka AUDI bude mať v roku 2009 sto rokov. 16. júla 1909 založil August Horch v meste Zwickau podnik, ktorý pomenoval AUDI podľa latinského prekladu svojho priezviska.
Koncern Audi uzavrel obchodný rok 2008 napriek výrazne citeľným dôsledkom krízy na finančných trhoch opäť s rekordnými výsledkami vo výrobe, predaji, obrate a zisku: „S 13. predajným rekordom za sebou je rok 2008 najúspešnejším rokom našej histórie. V uplynulých rokoch sme kontinuálne zvyšovali produktivitu, čo sa prejavilo aj na základných ekonomických ukazovateľoch roka 2008. Tieto pozitívne efekty nám uľahčili reakciu na krízu,“ povedal Rupert Stadler, predseda predstavenstva AUDI AG na výročnej tlačovej konferencii v Ingolstadte. „Aj v doterajších mesiacoch roka 2009 sa nám vďaka atraktívnej modelovej palete podarilo zväčšiť náš trhový podiel v segmente premium,“ dodal Stadler.
S nárastom predaja značky Audi o 4,1 percenta na rekordný počet 1 003 469 automobilov dosiahol aj obrat v obchodnom roku 2008 novú maximálnu hodnotu 34,196 miliardy € (oproti 33,617 miliardy € v roku 2007)* – čo predstavuje nárast o 1,7 percenta.
*) Zvýšenie oproti predchádzajúcemu roku, resp. údaje predchádzajúceho roka v zátvorkách
Operatívny zisk zaznamenal s hodnotou 2,772 miliardy (2,705 miliardy) € nárast o 2,5 percenta. Netto-likvidita sa zvýšila o 18,2 percenta na približne 9,3 miliardy (7,9 miliardy) €.
Zisk pred zdanením predstavuje hodnotou 3,177 miliardy (2,915 miliardy) € opäť nový rekord v histórii podniku, čo zodpovedá nárastu o 9,0 percenta.
Zisk po zdanení dosahuje 2,207 miliardy (1,692 miliardy) €, čím sa medziročne zvýšil o 30,4 percenta.
Aj dôležitý ekonomický ukazovateľ kapitálová rendita sa zvýšila na 19,8 (18,9) percenta. V porovnaní k vývoju obratu sa dosiahol nadproporcionálny rast zisku, čím opäť vzrástla obratová rendita pred zdanením z 8,7 na 9,3 percenta. „S touto hodnotou koncern Audi dnes patrí k najvýnosnejším podnikom v medzinárodnej automobilovej výrobe, a to osobitne v roku, v ktorom už dôsledky krízy finančných trhov boli výrazne citeľné,“ vysvetľuje Axel Strotbek, člen predstavenstva AUDI AG pre financie a organizáciu.
„Vynikajúce ekonomické ukazovatele, najlepšie od vzniku podniku, predstavujú pre Audi solídny základ, ktorý umožňuje investovať do ambiciózneho modelového programu najbližších rokov z vlastných prostriedkov,“ podčiarkuje Strotbek.
Tento úspech umožnila najmladšia a najatraktívnejšia modelová paleta zo všetkých výrobcov segmentu premium. Zvlášť úspešné bolo na trhu nové Audi A4, od apríla 2008 vyrábané aj ako kombi Avant. Ale aj modernizácie modelových radov A3 a A6, ako aj úplne nový modelový rad Q5 prispeli k pozitívnemu celkovému vývoju. „Aj v roku 2009 budeme výrazne investovať do nových produktov, inovatívnych technológií a rastúcich trhov,“ povedal Strotbek. „Na záťaž, spôsobenú znížením odbytu v dôsledku globálnej krízy, budeme reagovať dôslednou disciplínou v oblasti výdavkov a investícií, ako aj neustálou optimalizáciou procesov,“ vysvetľuje Strotbek.
Rekordné výsledky v predaji na 59 trhoch
Audi v uplynulom roku odovzdalo zákazníkom celosvetovo 1 003 469 (964 151) automobilov. Odbyt sa zvýšil o 4,1 percenta oproti predchádzajúcemu roku. Vynikajúce výsledky v predaji viedli aj k rekordným trhovým podielom v západnej Európe a v Nemecku. Pri zmenšenom celkovom trhu Audi dodalo zákazníkom v Nemecku 258 111 vozidiel (254 014), čo je medziročný rast o 1,6 percenta. S rekordným trhovým podielom 8,1 percenta na dôležitom domácom trhu podnik dosiahol najlepší výsledok vo svojej histórii.
AUDI AG posilnila svoju pozíciu aj v západnej Európe, keď dosiahla s celkovým predajom 666 984 vozidiel (650 407, plus 2,5 percenta) nový rekord. Vo Veľkej Británii, po Nemecku druhom najväčšom trhu regiónu, sa predalo 101 522 automobilov (100 712, plus 0,8 percenta). Výrazný rast značka Audi zaznamenala aj vo Francúzsku, kde sa predalo 51 200 vozidiel (47 540, plus 7,7 percenta). Veľmi pozitívny bol predaj na rastúcom trhu východnej Európy, kde vzrástol o 18,4 percenta na 42 693 (36 073) automobilov.
Najväčším zahraničným trhom bola v roku 2008 opäť Čína (vrátane Hongkongu) s odbytom 119 598 automobilov (101 996, plus 17 percent), kde značka opäť zostala s veľkým náskokom lídrom na trhu v segmente premium. Na indickom trhu, kde Audi od konca roka 2007 prevádzkuje montáž CKD, sa predaj strojnásobil na 1 050 (349) automobilov. Tento úspech sa pravidelne odráža aj v ďalších rebríčkoch: V hodnoteniach spokojnosti zákazníkov agentúry J.D. Power značka Audi v ríši stredu dosahuje uplynulých 5 rokov neustále umiestnenia v prvej trojici miest.
Naproti tomu v USA počet predaných vozidiel na výrazne zmenšenom celkovom trhu klesol na 87 760 (93.506, mínus 6,1 percenta) automobilov, pričom trhový podiel značky v segmente premium vzrástol na 7,1 (6,2) percenta.
Dcérska spoločnosť Lamborghini zvýšila celosvetový predaj svojich superšportových modelov v uplynulom obchodnom roku na 2 430 (2 406, plus 1,0 percenta) kusov.
Rekordné hodnoty vo výrobe vozidiel
Koncern Audi vyrobil 1 029 041 automobilov (vrátane Lamborghini), čím znova zaznamenal rekord vo výrobe (980 880, plus 4,9 percenta). Okolo 83 percent všetkých vyrobených automobilov pochádzalo z dvoch kmeňových závodov Ingolstadt a Neckarsulm. Výroba motorov v rámci koncernu Audi sa s počtom 1.901.760 kusov iba mierne medziročne znížila (1.915.633, mínus 0,7 percenta).
Zabezpečenie rastu, udržanie kmeňových zamestnancov
Audi ročne investuje približne 2 miliardy € - väčšinou do nových produktov. Modelová ofenzíva bude pokračovať a v najbližších siedmich rokoch rozšíri svoju paletu zo súčasných 28 na 40 modelov. Ani od plánovaných cieľov rastu koncern neustupuje: „Zotrvávame na našich doterajších cieľoch. Audi má potenciál ďalej rásť zavedením nových modelových radov ale aj lepším využitím existujúcich trhov. Nové Audi A1, ktoré sa rozrastie na celú modelovú rodinu, nám pri tom pomôže,“ povedal Rupert Stadler.
Aj v tomto roku dostanú všetci zamestnanci AUDI AG cieľovú prémiu, viazanú na hospodársky výsledok podniku. Táto prémia je priemerne 5.300 € na jedného pracovníka.
„Angažovaní a vysoko kvalifikovaní pracovníci sú základom budúcich úspechov Audi. Na rozdiel od našich konkurentov preto pre rok 2009 neplatí zákaz zvyšovania počtu pracovných miest. Zamestnáme 300 nových odborníkov, predovšetkým inžinierov, a sme si istí, že sa nám toto anticyklické konanie v budúcnosti vyplatí,“ vysvetľuje Stadler. Audi nielenže udrží vysoký počet približne otvorených 700 učňovských miest z minulého roku, ale v roku 2009 prijme navyše ďalších 40 učňov.
Počet zamestnancov koncernu Audi sa v ročnom priemere zvýšil na 57 533 (53 347). U AUDI AG to bolo 46 089 (44 698) zamestnancov, z toho 32 603 (31 369) v Ingolstadte a 13 486 (13 329) v Neckarsulme. S celkovým počtom 2.181 učňov v 20 profesiách udrží AUDI AG počet učňov v nemeckých závodoch na vysokej úrovni predchádzajúceho roka.
Výhľad do roku 2009: S novými produktmi zväčšiť trhové podiely
Aj Audi bude v tomto roku pociťovať dôsledky hospodárskej krízy. „Budeme reagovať flexibilne a s prehľadom na vývoj objednávok a operatívne im prispôsobíme výrobu, aby sme udržiavali nízke skladové zásoby vozidiel,“ vysvetľuje Stadler
„Nábeh 17 modelov v uplynulom roku bolo možné zvládnuť iba vďaka neobyčajne angažovanému kolektívu pracovníkov,“ zdôrazňuje Dr. Werner Widuckel, člen predstavenstva Audi pre personálne a sociálne otázky. „Máme krízu trhu ale nie krízu Audi. Využijeme skrátenie pracovnej doby, aby sme zabezpečili pracovné miesta kmeňových zamestnancov. A hlásime sa k dohode „Budúcnosť Audi“, ktorá vylučuje prevádzkovo podmienené prepúšťanie do roku 2011,“ dopĺňa Widuckel.
Za január a február 2009 sa predalo 119 600 automobilov Audi, čo je o 20,3 percenta menej ako v rovnakom období predchádzajúceho roka. Pritom značka Audi predbežne zvýšila svoj trhový podiel v západnej Európe na 4,9 percenta (4,0 percenta). Zväčšil sa trhový podiel v Taliansku na 3,6 percenta (2,5 percenta), v Španielsku na 4,8 percenta (3,0 percenta) a vo Francúzsku na 2,4 percenta (2,1 percenta). Aj na výrazne sa zmenšujúcom trhu USA sa trhový podiel v segmente premium na 7,1 percenta (6,3 percenta).
Nízke emisie zostávajú pre Audi naďalej témou s najvyššou prioritou. „V našej stratégii účinnosti budeme ďalej pokračovať bez ústupkov. Ďalším dôležitým krokom bude postupné zavedenie systémov Štart-Stop. Začne sa pri práve predstavenom Audi A5 Cabriolet, ktorého predaj štartuje o niekoľko týždňov,“ sľubuje Stadler.
Oblasť motorov, prevodoviek, aerodynamiky a elektronických komponentov bude Audi ďalej optimalizovať a posilňovať doterajšiu vedúcu rolu ľahkej karosérie.
Technológia naftového motora bude aj v budúcnosti dôležitým pilierom stratégie účinnosti Audi. „V tomto roku predstavíme Audi Q7 3.0 TDI s najčistejším naftovým motorom na svete – takzvaným TDI clean diesel,“ hovorí Stadler. Systém znižuje emisie oxidov dusíka až o 90 percent. Vďaka nemu už dnes Audi Q7 3.0 TDI spĺňa limity emisnej normy Euro 6, avizovanej pre rok 2014. „Tento motor pôsobivo dokazuje, aký potenciál má ešte naftový motor,“ dodáva Stadler.
V roku 2010 príde na trh model Audi A1 – malý automobil segmentu premium, ktorým Audi vstúpi do nového segmentu trhu. „Modelom A1 oslovíme novú a atraktívnu cieľovú skupinu. Auto s typickými génmi Audi rozšíri modelovú paletu smerom nadol a ďalej zvýši atraktivitu značky Audi, predovšetkým u mladých zákazníkov,“ vysvetľuje
Spoločnosť AUDI AG v roku 2008 predala celkovo 1 003 469 automobilov a tým dosiahla 13. rekordný rok v predaji za sebou. Podnik dosiahol s obratom 34,2 miliardy € a ziskom pred zdanením 3,2 miliardy € nové rekordné výsledky. Audi má výrobné závody v mestách Ingolstadt a Neckarsulm (Nemecko), Györ (Maďarsko), Changchun (Čína) a Brusel (Belgicko). Koncom roka 2007 bola spustená montáž CKD modelu A6 a začiatkom októbra 2008 aj modelu A4 v indickom meste Aurangabad. Modely Audi sa predávajú vo viac ako 100 štátoch sveta. Spoločnosť má niekoľko 100-percentných dcérskych spoločností, napríklad Automobili Lamborghini Holding S.p.A (Sant'Agatha Bolognese/Taliansko) a quattro GmbH (Neckarsulm/Nemecko). V súčasnosti Audi celosvetovo zamestnáva okolo 58 500 pracovníkov, z toho 46 500 v Nemecku. Aby sa zabezpečil „Náskok vďaka technike“, značka so štyrmi kruhmi investuje každý rok viac ako 2 miliardy €. Do roku 2015 chce Audi výrazne zvýšiť počet svojich modelov na 40. Značka AUDI bude mať v roku 2009 sto rokov. 16. júla 1909 založil August Horch v meste Zwickau podnik, ktorý pomenoval AUDI podľa latinského prekladu svojho priezviska.