|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. septembra 2012
Najhorší hotel sveta má vždy plno vďaka
Hans Brinker Budget Hotel má jedny z najhorších recenzií na internete. Aj napriek tomu ho ročne navštívia tisícky turistov. Tajomstvo sa skrýva v kreatívnej a pritom pravdivej reklamnej kampani.
Zdieľať
Špinavé izby, úsporné osvetlenie, otravy jedlom – dosť dôvodov na to, aby sa ľudia od takéhoto miesta držali čo najďalej. Hans Brinker Budget Hotel v Amsterdame však presne na túto taktiku nalákal stovky nocľažníkov. Pritom sa pýši titulom „najhorší hotel sveta“ a na svojej reputácii neplánuje nič meniť.
Hotel v holandskej metropole nie je na poli cestovného ruchu žiadnym nováčikom – svoje služby poskytuje hosťom už vyše 16 rokov. „Ignorantskí zamestnanci, strašné raňajky, posteľné ploštice“, „malé a špinavé uteráky, zo sprchy tečie voda len slabučkým prúdom“, „na posteli som našiel vlasy po predchádzajúcom hosťovi, roztrhané posteľné prádlo a žiaden poklop na záchode“ - takéto komentáre žiaria medzi hodnoteniami na stránkach ako Tripadvisor či Hostelbookers. Aj napriek tomu má hotel takmer vždy plno. Dave Brinker totiž vsadil na originálnu stratégiu – vzhľad hotela nijako neprikrášľuje – jednoducho opísal, čo dokáže ponúknuť. A neveriaci turisti sa začali hrnúť, aby zistili, či ide o realitu alebo dobrý vtip.
Foto: www.hans-brinker.com/de
Hotel v holandskej metropole nie je na poli cestovného ruchu žiadnym nováčikom – svoje služby poskytuje hosťom už vyše 16 rokov. „Ignorantskí zamestnanci, strašné raňajky, posteľné ploštice“, „malé a špinavé uteráky, zo sprchy tečie voda len slabučkým prúdom“, „na posteli som našiel vlasy po predchádzajúcom hosťovi, roztrhané posteľné prádlo a žiaden poklop na záchode“ - takéto komentáre žiaria medzi hodnoteniami na stránkach ako Tripadvisor či Hostelbookers. Aj napriek tomu má hotel takmer vždy plno. Dave Brinker totiž vsadil na originálnu stratégiu – vzhľad hotela nijako neprikrášľuje – jednoducho opísal, čo dokáže ponúknuť. A neveriaci turisti sa začali hrnúť, aby zistili, či ide o realitu alebo dobrý vtip.
Nedostatky v popredí
Celý biznis začal jednoduchou kampaňou – knihou s názvom Najhorší hotel na svete. Išlo o paródiu na informačné letáky luxusných hotelov plné sladkých fráz a prehnaných opisov. Na plagátoch sa objavilo napríklad okno s výhľadom na stenu paneláka s popisom: „Horšie to už nemôže byť“. Na ďalšej fotografii sú už zatiahnuté závesy a poznámka: „Ale posnažíme sa o to.“ Ďalšie série s názvom „Náhodne ekologické“ zobrazujú fotografie „ekologického výťahu“ vo forme schodov, či „ekologického kúrenia“ vo forme deky. Nechýbajú ani plagáty s nadšenými zvolaniami ako: „Teraz už aj s dverami na každej izbe!“ či „Teraz už aj s posteľami v každej izbe!“ a fotografie ľudí pred príchodom do hotela a pri odchode. Vtipné a nevtieravé plagáty okamžite vzbudili pozornosť ľudí, ktorí sa prišli na vlastné oči presvedčiť, čo sa za dverami hotela skrýva. A našli tam to, čo hotel ponúkal v reklame.
„Kto si zarezervuje Brinker hotel, vie, do čoho ide,“ hovorí Dave Bell, ktorý sa o sťažnosti návštevníkov vôbec nestará. Negatívne reakcie ho vôbec nestrašia, práve naopak. „Vnímame to tak, že hlavne negatívne hodnotenia sú pre Brinker tie dobré,“ dodal marketingový manažér.
Svrab, otrava a hrdzavé postele
Eko-uterákFoto: www.hans-brinker.com/de
„Hotel nepreberá zodpovednosť za žiadne otravy jedlom, nervové zrútenia, choleru či svrab,“ píše sa na internetovej stránke nízkorozpočtového hotela, ktorý sa chváli aj „zhrdzavenými posteľami“ či „pohodlím ako v base“. Na choleru v ňom zatiaľ síce nikto neochorel, no komfort poskytovaný majiteľmi zariadenia zostáva verný svojmu popisu.
„Niektorí ľudia si so sebou do hotela berú aj vlastné spacie vaky, lebo predpokladajú, že ubytovňa im tieto služby neposkytne. Potom sú prekvapení, že máme aj matrace a dajú nám pozitívne hodnotenia,“ smeje sa Bell, muž zodpovedný za marketingovú stratégiu ubytovne, ktorá láka desiatky záujemcov.
Izba za 22,5 eur
„Teraz už aj s posteľami v každej izbe!“Foto: www.hans-brinker.com/de
Cena za jednu noc v najhoršom hoteli sveta sa pritom pohybuje od 22,5 eur vyššie a aj o takúto izbu sa návštevník musí deliť s ďalšími siedmimi hosťami. Každá izba má toaletu a sprchu, či však fungujú, „je otázne“ – upozorňuje hotel, ktorý dostal meno po známej holandskej postavičke. Hans Brinker údajne upchal dieru v hrádzi vlastným prstom a zachránil tak celé okolie pred potopou. Hotel okrem toho ponúka aj reštauráciu, ktorá „je v prípade šťastného dňa aj otvorená“ a vlastnú disko-miestnosť, ktorá je vlastne len „osvetlenou pivnicou bez vetrania“.
„Príbehy, ktoré kolujú, robia z nášho domu „najhorší hotel na svete,“ hovorí Bell. „V skutočnosti však ide o celkom čistý hotel v centre mesta. Má však samozrejme svoje tienisté stránky ako zlý inventár, výhľad na múr paneláku či upratovací personál, ktorí dokáže zobudiť hostí aj v neľudských hodinách,“ dodal Holanďan, ktorý z nedokonalého priestoru vďaka originálnej reklame urobil magnet pre turistov.
www.welt.de
„Horšie to už nemôže byť ... ale posnažíme sa o to."Foto: www.hans-brinker.com/de
Celý biznis začal jednoduchou kampaňou – knihou s názvom Najhorší hotel na svete. Išlo o paródiu na informačné letáky luxusných hotelov plné sladkých fráz a prehnaných opisov. Na plagátoch sa objavilo napríklad okno s výhľadom na stenu paneláka s popisom: „Horšie to už nemôže byť“. Na ďalšej fotografii sú už zatiahnuté závesy a poznámka: „Ale posnažíme sa o to.“ Ďalšie série s názvom „Náhodne ekologické“ zobrazujú fotografie „ekologického výťahu“ vo forme schodov, či „ekologického kúrenia“ vo forme deky. Nechýbajú ani plagáty s nadšenými zvolaniami ako: „Teraz už aj s dverami na každej izbe!“ či „Teraz už aj s posteľami v každej izbe!“ a fotografie ľudí pred príchodom do hotela a pri odchode. Vtipné a nevtieravé plagáty okamžite vzbudili pozornosť ľudí, ktorí sa prišli na vlastné oči presvedčiť, čo sa za dverami hotela skrýva. A našli tam to, čo hotel ponúkal v reklame.
„Kto si zarezervuje Brinker hotel, vie, do čoho ide,“ hovorí Dave Bell, ktorý sa o sťažnosti návštevníkov vôbec nestará. Negatívne reakcie ho vôbec nestrašia, práve naopak. „Vnímame to tak, že hlavne negatívne hodnotenia sú pre Brinker tie dobré,“ dodal marketingový manažér.
Svrab, otrava a hrdzavé postele
Eko-uterákFoto: www.hans-brinker.com/de
„Hotel nepreberá zodpovednosť za žiadne otravy jedlom, nervové zrútenia, choleru či svrab,“ píše sa na internetovej stránke nízkorozpočtového hotela, ktorý sa chváli aj „zhrdzavenými posteľami“ či „pohodlím ako v base“. Na choleru v ňom zatiaľ síce nikto neochorel, no komfort poskytovaný majiteľmi zariadenia zostáva verný svojmu popisu.
„Niektorí ľudia si so sebou do hotela berú aj vlastné spacie vaky, lebo predpokladajú, že ubytovňa im tieto služby neposkytne. Potom sú prekvapení, že máme aj matrace a dajú nám pozitívne hodnotenia,“ smeje sa Bell, muž zodpovedný za marketingovú stratégiu ubytovne, ktorá láka desiatky záujemcov.
Izba za 22,5 eur
„Teraz už aj s posteľami v každej izbe!“Foto: www.hans-brinker.com/de
Cena za jednu noc v najhoršom hoteli sveta sa pritom pohybuje od 22,5 eur vyššie a aj o takúto izbu sa návštevník musí deliť s ďalšími siedmimi hosťami. Každá izba má toaletu a sprchu, či však fungujú, „je otázne“ – upozorňuje hotel, ktorý dostal meno po známej holandskej postavičke. Hans Brinker údajne upchal dieru v hrádzi vlastným prstom a zachránil tak celé okolie pred potopou. Hotel okrem toho ponúka aj reštauráciu, ktorá „je v prípade šťastného dňa aj otvorená“ a vlastnú disko-miestnosť, ktorá je vlastne len „osvetlenou pivnicou bez vetrania“.
„Príbehy, ktoré kolujú, robia z nášho domu „najhorší hotel na svete,“ hovorí Bell. „V skutočnosti však ide o celkom čistý hotel v centre mesta. Má však samozrejme svoje tienisté stránky ako zlý inventár, výhľad na múr paneláku či upratovací personál, ktorí dokáže zobudiť hostí aj v neľudských hodinách,“ dodal Holanďan, ktorý z nedokonalého priestoru vďaka originálnej reklame urobil magnet pre turistov.
www.welt.de