Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

17. septembra 2008

Najhodnotnejšou značkou v Európe je Nokia



Najcennejšou značkou spomedzi európskych firiem sa stala fínska Nokia s hodnotou 38,283 mld. eur. Vyplýva to zo štúdie eurobrand2008, ktorú vypracoval Európsky inštitút pre výskum značiek ...



Zdieľať
BRATISLAVA 17. septembra (WEBNOVINY) - Najcennejšou značkou spomedzi európskych firiem sa stala fínska Nokia s hodnotou 38,283 mld. eur. Vyplýva to zo štúdie eurobrand2008, ktorú vypracoval Európsky inštitút pre výskum značiek (European Brand Institute), v ktorej skúmaniu podrobil viac ako 3 tis. firiem v 24 krajinách a 16 priemyselných odvetviach. Ďalšie priečky obsadili značky LVMH (34,907 mld. eur), Vodafone (24,128 mld. eur), Telefonica (22,550 mld. eur), Unilever (21,638 mld. eur), Mercedes-Benz (21,359 mld. eur), BMW (20,061 mld. eur), RBS (19,135 mld. eur) a France Telecom (19,123 mld. eur). Prvú desiatku najcennejších európskych značiek uzatvorila Deutsche Bank s hodnotou značky 18,172 mld. eur. "Hodnota prvých desiatich značiek v Nemecku, Veľkej Británii a Francúzsku tvorí 46 % celkovej sumy za všetkých 24 skúmaných krajín. Ďalšími 44 % prispieva Taliansko, Španielsko, Švajčiarsko, Holandsko, Fínsko, Švédsko a Rakúsko," informoval výkonný riaditeľ Európskeho inštitútu pre výskum značiek vo Viedni Gerhard Hrebicek. Ako ďalej uviedol, východoeurópskym krajinám dominujú medzinárodné značkové firmy, zatiaľ čo národné značky sú zastúpené veľmi málo. Medzi výnimky zaradil Hrebicek spoločnosti ako OTP Bank, Beeline a Gorenje. Európsky inštitút pre výskum značiek sa prezentuje ako nezávislá autorita. Inštitút realizuje pravidelný výskum v oblasti značiek, tiež organizuje podujatia a sympóziá, pričom sa zameriava na budovanie značkovej komunity. Výskum eurobrand2008 sponzorovali spoločnosti Novomatic AG a Raiffeisen. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Cenová regulácia podľa Počiatka nebude potrebná
<< predchádzajúci článok
Škandál so sušeným mliekom nadobúda v Číne väčšie rozmery