|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
New York 8. júna (TASR) - Google sa podľa každoročného rebríčka BrandZ spoločnosti Millward Brown stal najhodnotnejšou značkou sveta. Firma ohodnotila internetový gigant na 229,2 miliardy USD (201,97 miliardy eur), čo predstavuje medziročný nárast o 32 %. Informovala o tom agentúra DPA.Dôvodom pre víťazstvo Google sa stala stratégia v oblasti inovácií. Google, napríklad, nedávno ohlásil víziu, v rámci ktorej chce umelú inteligenciu priviesť do bežného života.
Apple, ktorý vlani zosadil Google z prvého miesta v rebríčku, svoje postavenie v tomto roku stratil. Trhová hodnota značky klesla o 9 % na 228,5 miliardy USD. Na ďalších miestach sa nachádzajú Microsoft (121,8 miliardy USD, +5 %), telekomunikačný koncern AT&T (107,4 miliardy USD, +20 %) a Facebook (102,5 miliardy USD, +44 %).
Najhodnotnejšou nemeckou značkou sa stal SAP, ktorý sa s 39 miliardami USD usadil na 22. mieste. Hneď po ňom nasleduje Deutsche Telekom s hodnotou 33,7 miliardy USD. Automobilový koncern BMW sa zaradil na 33. miesto s hodnotou 26,8 miliardy USD, na 39. mieste sa nachádza Mercedes-Benz so sumou 22,7 miliardy USD.
Millward Brown vypracúva rebríček na základe analýzy výsledkov hospodárenia, prieskumov mienky spotrebiteľov a prognóz. V poradí ide o 10. zverejnenú štúdiu. Podobný rebríček vypracúva aj spoločnosť Interbrand, v ňom bol naposledy na prvom mieste Apple a Google až za ním.
(1 EUR = 1,1348 USD)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR