Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

16. septembra 2010

Najhodnotnejšou značkou je stále Coca-Cola



Spoločnosť Coca-cola si už jedenásty rok udržala prvenstvo v rebríčku 100 najhodnotnejších značiek na svete, ktorý zostavuje konzultačná spoločnosť Interbrand. Hodnota značky o 2 ...



Zdieľať
coca cola Foto: SITA/AP BRATISLAVA 16. septembra (WEBNOVINY) - Spoločnosť Coca-cola si už jedenásty rok udržala prvenstvo v rebríčku 100 najhodnotnejších značiek na svete, ktorý zostavuje konzultačná spoločnosť Interbrand. Hodnota značky o 2 % vzrástla a je vyčíslená na sumu 70,452 mld. USD. Druhou najhodnotnejšou značkou je IBM (64,727 mld. USD) a treťou Microsoft (60,895 mld. USD). Obe tieto firmy si pritom o 7 % prilepšili. Európu v prvej desiatke reprezentuje iba fínska Nokia, a to na ôsmom mieste, pričom vlani bola na piatej priečke. Jej hodnota o 15 % klesla a je vyčíslená na 29,495 mld. USD.


Najväčší prírastok hodnoty, a to o 37 %, dosiahla firma Apple, ktorá sa prebojovala z vlaňajšieho 20. na tohtoročné 17. miesto. Nasledovali spoločnosť Google s prírastkom o 36 % a posunom zo 7. na 4. miesto a Blackberry s prírastkom o 32 % a posunom zo 63. na 54. miesto. Zo stovky najhodnotnejších značiek vypadla napríklad ropná spoločnosť BP, a to v dôsledku environmentálnej katastrofy v Mexickom zálive. Lídrom v ropnom odvetví sa tak stala firma Shell, ktorá sa umiestnila na 81. mieste. Japonská značka Toyota síce stratila 16 % svojej hodnoty v dôsledku masového sťahovania vozidiel pre technické poruchy, ale jej dlhodobá dobrá povesť pokiaľ ide o zodpovednosť, efektívnosť a inovácie jej pomohla prekonať krízu lepšie, ako sa očakávalo. Posunula sa síce z 8. na 11. miesto, ale naďalej zostala najhodnotnejšou automobilovou značkou.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Deficit bežného účtu USA sa v 2. kvartáli zvýšil
<< predchádzajúci článok
Najala si 16 dievčat na prostitúciu, čaká ju trest