|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. decembra 2014
Najatraktívnejším európskym mestom pre maloobchod je Londýn
Vianoce v Londýne.
Zdieľať
Vianoce v Londýne. Foto: TASR/AP Photo
Bratislava 9. decembra (TASR) – Londýn je najatraktívnejším európskym mestom pre medzinárodné maloobchodné značky. Nasledujú Paríž, Moskva, Miláno a Madrid. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu poradenskej spoločnosti JLL Destinácia Európa 2015."Pre medzinárodné maloobchodné reťazce hľadajúce odrazový mostík do Európy je Londýn aj naďalej prvou voľbou. Veľkosť maloobchodného trhu, zrelosť a vysoký stupeň transparentnosti robia z tohto mesta doslova magnet pre medzinárodných predajcov ochotných si za najlepšie lokality priplatiť," priblížil vedúci oddelenia maloobchodného prieskumu a poradenstva JLL pre región EMEA (Európa, Stredný východ a Afrika) James Brown.
Londýn si v tomto roku zvýšil náskok pred druhým Parížom. Prieskum podľa spoločnosti poukázal na priepasť medzi týmito dvomi preslávenými lokalitami a zvyškom Európy. Na najvyhľadávanejšej New Bond Street v metropole Veľkej Británie môžu majitelia obchodných priestorov pýtať najvyššie nájomné v Európe, a to na úrovni 12.300 eur za štvorcový meter (m2) ročne, čo predstavuje nárast o takmer 42 % oproti roku 2012.
V Bratislave smerujú medzinárodné reťazce najmä do nákupných centier. "Slovenský maloobchodný trh je presýtený a momentálne existuje len obmedzený priestor pre ďalší development. Lokálni a zahraniční maloobchodníci sú pri expanzii veľmi opatrní, pričom platí, že komerčné podmienky a lokalita nehnuteľnosti musia perfektne zapadať do ich existujúceho portfólia," zhodnotil konzultant oddelenia maloobchodných nehnuteľností JLL Slovensko Daniel Kúth.
Ako vyčíslil, dnes sa na Slovensku nachádza viac ako 1,5 milióna m2 maloobchodnej plochy, z toho približne 80 % predstavujú nákupné centrá a zvyšok je rozdelený medzi malé mestské retailové parky. Maloobchodný trh Bratislavy označil spomedzi všetkých hlavných miest regiónu strednej a východnej Európy za najviac presýtený.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR