Foto: www.hovorcaroka.skBratislava 1. augusta (OTS) - Short list piatich naj hovorcov v každej hodnotenej kategórii vytvoria okrem novinárov, aj samotní hovorcovia, zástupcovia PR agentúr a akademická obec. Hlasovanie potrvá do 21. augusta 2016. Shortlistové nominácie následne posúdi odborná porota a vyberie víťazov v jednotlivých kategóriách. Asociácia hovorcov Slovenska (AHS), slávnostne vyhlási najlepších hovorcov na tradičnej novinárskej akcii - Made in Media party, 9. septembra 2016 v Bratislave.
Novinári sú podľa predsedu AHS Milana Vangu, najkompetentnejší na výber nominácií, pretože s hovorcami denne spolupracujú. „
Na druhej strane, aj hovorcovia dokážu zhodnotiť prácu svojich kolegov a preto im takisto umožníme hlasovať. Podľa štatútu však hovorca nemôže dať hlas sám sebe.“
Ďalšou skupinou hlasujúcich sú zástupcovia PR agentúr, ktorí týmto spôsobom môžu oceniť prácu hovorcov a samozrejme akademická obec. Jej predstavitelia vzdelávajú študentov PR, komunikácie, marketingu a dokážu odborne zhodnotiť, kto patrí k hovorcovskej špičke. „
K zmene koncepcie, sme pristúpili s cieľom zvýšiť odbornosť a objektívnosť vyhodnotenia ankety,“ vysvetlil
Milan Vanga.
Na stránke
www.hovorcaroka.sk bude aj tento rok v spolupráci s Tlačovou agentúrou Slovenskej republiky (TASR), uverejnený zoznam výstupov každého hodnoteného hovorcu. Výstupy generuje monitorovací systém
WebReport.sk. „
Táto služba umožní hlasujúcim získať prehľad o spôsobe komunikácie konkrétneho hovorcu, aby mohli posúdiť jeho prácu,“ uviedol v tejto súvislosti
Richard Jajcay, riaditeľ úseku obchodu a marketingu TASR.
Organizátori sa tento rok rozhodli ešte viac rozšíriť charitatívny charakter ankety. Kým po minulé ročníky poukazovali výťažky z tomboly Linke detskej istoty, alebo ľuďom v núdzi cez portál ĽudiaĽudom.sk, aktuálny ročník bude získavať financie na pomoc detským onkologickým pacientom už samotným hlasovaním. Každý hlasujúci v ankete prispeje jedným eurom neziskovej organizácii Deti s rakovinou. Podľa jej riaditeľky
Kataríny Kopper, nezisková organizácia použije vyzbierané peniaze na financovanie potrieb rodín počas liečby, alebo stavbu denného stacionára pre rodičov onkologicky chorých pacientov. „
Pre tieto rodiny je každé jedno euro obrovská pomoc a my sme veľmi vďační za každý príspevok,“ uviedla v tejto súvislosti. Okrem výťažku z hlasovania poputuje detským pacientom aj výťažok z tradične charitatívnej tomboly na Made in Media party.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR