|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. mája 2011
NAGY: Niektoré výnimky robia zo Slovenska Papalašistan
Šéf envirorezortu si chce posvietiť na výnimky, vydávané na jazdu autom po dunajskej hrádzi, či sa tam pohybujú len tie autá, ktoré majú. „Takéto výnimky ...
Zdieľať
József NagyFoto: SITA/Nina BednárikováBRATISLAVA 26. mája (WEBNOVINY) – Šéf envirorezortu si chce posvietiť na výnimky, vydávané na jazdu autom po dunajskej hrádzi, či sa tam pohybujú len tie autá, ktoré majú. „Takéto výnimky ozaj robia takýto Papalašistan zo Slovenska,“ konštatoval József Nagy. Spomenul to v súvislosti s prípadom bývalého generálneho prokurátora Dobroslava Trnku, u ktorého denník Sme zistil, že na základe výnimky smeroval autom po hrádzi od bydliska v Hamuliakove do práce.
„Neviem si predstaviť, čo mal robiť generálny prokurátor na tej hrádzi,“ konštatoval Nagy po dnešnom rokovaní vlády. Nagy pochádza z Dunajskej Stredy a keď tam chodí, tak „vystojí rad“ počas dopravnej zápchy – myslí si, že rovnako to môžu vystáť aj druhí. „Ide aj o to, že ako bude zaťažená koruna tej hrádze,“ dodal. Pripustil, že zoznam výnimiek zverejnia, nemá s tým problém. Spomenul, že už boli snahy odľahčiť dopravu v úseku medzi Šamorínom a Bratislavou tak, aby sa jej časť presunula na hrádzu, ale boli jednoznačné závery, že sa hrádza nemôže zaťažiť. V rezorte sa teraz pozrú na to, kto vlastne výnimky má, malo byť ich byť asi sto.
Trnka si bude musieť povolenie obhájiť
Nagy chce riešiť aj kompetencie splnomocnenca vlády Slovenskej republiky pre vodné dielo Gabčíkovo – Nagymaros Gabriela Jenčíka, ktorý požiadal Vodohospodársky podnik, aby Trnkovi vydal povolenie.
„To ostalo počas tejto vlády ešte v takej neistote, de iure je ešte podriadený bývalému podpredsedovi vlády pánovi Čaplovičovi. Z tohto potom aj vznikajú nejaké kompetenčné nedorozumenia,“ vysvetľoval Nagy. Na budúcu vládu predložia návrh, ako to vyriešiť. Nagy si od Jenčíka telefonicky pýtal vysvetlenie, ako to bolo s Trnkovým povolením.
„Pokiaľ by to vedel obhájiť, čo asi nevie obhájiť, lebo inak by to už dávno urobil, tak ja s tým nemám problém,“ povedal Nagy. Minister potvrdil, že jeho vzťahy s Jenčíkom nie sú „absolútne ideálne“. „Mám obavy, ako sa robí ten monitoring založený na základe zmluvy s Maďarskom, ktorý môže veľmi silne ovplyvniť prevádzkovanie vodného diela a to je už vyšší záujem a treba to riešiť,“ dodal minister. V Jenčíkovom úrade podľa Nagya je už kontrola hospodárenia aj spomínaného monitoringu.
Keďže na hrádzi sa neraz stretávajú bežci, cyklisti a korčuliari s autami, bude podľa ministra vnútra Daniela Lipšica potrebné zamerať sa na to, aby nedochádzalo k ohrozeniu života a zdravia ľudí. „Dôležité to pre mňa bude, aby to v budúcnosti na hrádzi vyzeralo inak. Tak, aby ľudia, ktorí sú na hrádzi, sa mohli cítiť bezpečne,“ konštatoval Lipšic.
„Neviem si predstaviť, čo mal robiť generálny prokurátor na tej hrádzi,“ konštatoval Nagy po dnešnom rokovaní vlády. Nagy pochádza z Dunajskej Stredy a keď tam chodí, tak „vystojí rad“ počas dopravnej zápchy – myslí si, že rovnako to môžu vystáť aj druhí. „Ide aj o to, že ako bude zaťažená koruna tej hrádze,“ dodal. Pripustil, že zoznam výnimiek zverejnia, nemá s tým problém. Spomenul, že už boli snahy odľahčiť dopravu v úseku medzi Šamorínom a Bratislavou tak, aby sa jej časť presunula na hrádzu, ale boli jednoznačné závery, že sa hrádza nemôže zaťažiť. V rezorte sa teraz pozrú na to, kto vlastne výnimky má, malo byť ich byť asi sto.
Trnka si bude musieť povolenie obhájiť
Nagy chce riešiť aj kompetencie splnomocnenca vlády Slovenskej republiky pre vodné dielo Gabčíkovo – Nagymaros Gabriela Jenčíka, ktorý požiadal Vodohospodársky podnik, aby Trnkovi vydal povolenie.
„To ostalo počas tejto vlády ešte v takej neistote, de iure je ešte podriadený bývalému podpredsedovi vlády pánovi Čaplovičovi. Z tohto potom aj vznikajú nejaké kompetenčné nedorozumenia,“ vysvetľoval Nagy. Na budúcu vládu predložia návrh, ako to vyriešiť. Nagy si od Jenčíka telefonicky pýtal vysvetlenie, ako to bolo s Trnkovým povolením.
„Pokiaľ by to vedel obhájiť, čo asi nevie obhájiť, lebo inak by to už dávno urobil, tak ja s tým nemám problém,“ povedal Nagy. Minister potvrdil, že jeho vzťahy s Jenčíkom nie sú „absolútne ideálne“. „Mám obavy, ako sa robí ten monitoring založený na základe zmluvy s Maďarskom, ktorý môže veľmi silne ovplyvniť prevádzkovanie vodného diela a to je už vyšší záujem a treba to riešiť,“ dodal minister. V Jenčíkovom úrade podľa Nagya je už kontrola hospodárenia aj spomínaného monitoringu.
Keďže na hrádzi sa neraz stretávajú bežci, cyklisti a korčuliari s autami, bude podľa ministra vnútra Daniela Lipšica potrebné zamerať sa na to, aby nedochádzalo k ohrozeniu života a zdravia ľudí. „Dôležité to pre mňa bude, aby to v budúcnosti na hrádzi vyzeralo inak. Tak, aby ľudia, ktorí sú na hrádzi, sa mohli cítiť bezpečne,“ konštatoval Lipšic.