|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. mája 2012
Nad výstavbou rýchlostnej cesty pri Zvolene visí otáznik
Plánovaná výstavba úsekov rýchlostnej cesty R2 pri Zvolene cez projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) je otázna. Minister dopravy Ján Počiatek s využitím tejto formy financovania na ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. mája (WEBNOVINY) - Plánovaná výstavba úsekov rýchlostnej cesty R2 pri Zvolene cez projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) je otázna.
Minister dopravy Ján Počiatek s využitím tejto formy financovania na pripravovaných úsekoch R2 momentálne neuvažuje.
O možnosti ich výstavby s využitím PPP hovoril líder Smeru-SD Robert Fico ešte pred marcovými predčasnými parlamentnými voľbami.
Problém je podľa šéfa rezortu dopravy v tom, že realita sa časom mení najmä podľa toho, aká je pripravenosť jednotlivých úsekov.
"Reálne nasadenie aj PPP by bolo možné, keby tie úseky boli pripravené, lenže nie sú. Je množstvo komplikácií s výkupom pozemkov, niektoré stavby sú v štádiu žiadosti o územné rozhodnutie, to je veľmi ranné štádium pripravenosti," povedal Počiatek pre agentúru SITA.
Jednotlivé úseky ešte nie sú pripravené
Tie úseky nie sú podľa neho v kompaktnej podobe pripravené tak, aby bolo stavebné povolenie a mohla sa začať súťažiť ich stavba.
"A to je ten problém. Budeme musieť venovať veľmi veľa energie na pripravovanie nových úsekov na základe stratégie, ktorú si určíme po zaktualizovaní plánu výstavby," dodal.
V minulosti to podľa ministra dopravy vyzeralo, že všetko je pripravené na výstavbu a jediný problém je nedostatok peňazí.
"Potom by platilo, že to je len o tom, ako nájsť správnu formu financovania, ak vieme, že viac-menej jediná použiteľná alternatíva oproti štátnemu rozpočtu a eurofondom je forma PPP. Potom by bolo na mieste začať sa baviť o tom, že to bude PPP," uviedol ďalej Počiatek.
Aj bývalá garnitúra podľa neho narozprávala určité veci, ktoré vytvorili predstavu aj v Smere, že jediným problémom sú chýbajúce finančné prostriedky.
Výstavba Pstruša môže začať tohto roku
V takom prípade, tvrdí minister na obranu Fica, bolo úplne legitímne povedať, prečo sa brániť aj PPP, keby to prinieslo rýchlejšiu výstavbu diaľnic a ciest.
Avšak po tom, ako získali reálne informácie, podľa Počiatka zistili, že pripravenosť úsekov je zjavne iná, ako sa predtým rozprávalo.
Podľa Programu pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014, ktorý schválila vláda Ivety Radičovej vlani v lete, výstavba 8,1-kilometrového úseku R2 Zvolen, východ - Pstruša by mala začať ešte v tomto roku.
Odhady výstavby
Odhadované stavebné náklady vo výške 133,45 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty by mali byť financované z eurofondov a štátneho rozpočtu v terajšom programovacom období čerpania zdrojov Európskej únie.
S výstavbou úseku R2 Pstruša - Kriváň v dĺžke 10,1 kilometra sa má podľa programu začať v roku 2013, pričom financovaná má byť tiež z eurofondov a štátneho rozpočtu v rokoch 2014 až 2020.
Odhadované náklady stavby sú 217,82 mil. eur. O dva roky by mala začať aj stavba 10,5-kilometrového úseku R2 Mýtna - Lovinobaňa v polovičnom profile.
Predpokladané náklady vo výške 90 mil. eur majú byť tiež financované z európskych peňazí a štátneho rozpočtu v budúcom období.
Nové vedenie rezortu dopravy chce plán výstavby diaľnic aktualizovať ešte v tomto mesiaci z dôvodu, že viaceré plánované termíny už nie sú aktuálne.
Minister dopravy Ján Počiatek s využitím tejto formy financovania na pripravovaných úsekoch R2 momentálne neuvažuje.
O možnosti ich výstavby s využitím PPP hovoril líder Smeru-SD Robert Fico ešte pred marcovými predčasnými parlamentnými voľbami.
Problém je podľa šéfa rezortu dopravy v tom, že realita sa časom mení najmä podľa toho, aká je pripravenosť jednotlivých úsekov.
"Reálne nasadenie aj PPP by bolo možné, keby tie úseky boli pripravené, lenže nie sú. Je množstvo komplikácií s výkupom pozemkov, niektoré stavby sú v štádiu žiadosti o územné rozhodnutie, to je veľmi ranné štádium pripravenosti," povedal Počiatek pre agentúru SITA.
Jednotlivé úseky ešte nie sú pripravené
Tie úseky nie sú podľa neho v kompaktnej podobe pripravené tak, aby bolo stavebné povolenie a mohla sa začať súťažiť ich stavba.
"A to je ten problém. Budeme musieť venovať veľmi veľa energie na pripravovanie nových úsekov na základe stratégie, ktorú si určíme po zaktualizovaní plánu výstavby," dodal.
V minulosti to podľa ministra dopravy vyzeralo, že všetko je pripravené na výstavbu a jediný problém je nedostatok peňazí.
"Potom by platilo, že to je len o tom, ako nájsť správnu formu financovania, ak vieme, že viac-menej jediná použiteľná alternatíva oproti štátnemu rozpočtu a eurofondom je forma PPP. Potom by bolo na mieste začať sa baviť o tom, že to bude PPP," uviedol ďalej Počiatek.
Aj bývalá garnitúra podľa neho narozprávala určité veci, ktoré vytvorili predstavu aj v Smere, že jediným problémom sú chýbajúce finančné prostriedky.
Výstavba Pstruša môže začať tohto roku
V takom prípade, tvrdí minister na obranu Fica, bolo úplne legitímne povedať, prečo sa brániť aj PPP, keby to prinieslo rýchlejšiu výstavbu diaľnic a ciest.
Avšak po tom, ako získali reálne informácie, podľa Počiatka zistili, že pripravenosť úsekov je zjavne iná, ako sa predtým rozprávalo.
Podľa Programu pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014, ktorý schválila vláda Ivety Radičovej vlani v lete, výstavba 8,1-kilometrového úseku R2 Zvolen, východ - Pstruša by mala začať ešte v tomto roku.
Odhady výstavby
Odhadované stavebné náklady vo výške 133,45 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty by mali byť financované z eurofondov a štátneho rozpočtu v terajšom programovacom období čerpania zdrojov Európskej únie.
S výstavbou úseku R2 Pstruša - Kriváň v dĺžke 10,1 kilometra sa má podľa programu začať v roku 2013, pričom financovaná má byť tiež z eurofondov a štátneho rozpočtu v rokoch 2014 až 2020.
Odhadované náklady stavby sú 217,82 mil. eur. O dva roky by mala začať aj stavba 10,5-kilometrového úseku R2 Mýtna - Lovinobaňa v polovičnom profile.
Predpokladané náklady vo výške 90 mil. eur majú byť tiež financované z európskych peňazí a štátneho rozpočtu v budúcom období.
Nové vedenie rezortu dopravy chce plán výstavby diaľnic aktualizovať ešte v tomto mesiaci z dôvodu, že viaceré plánované termíny už nie sú aktuálne.