|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. augusta 2007
Na zvyšovanie cien v obchodoch kvôli euru nebude dôvod
V segmente obchodu a cestovného ruchu nie je dôvod na zvyšovanie cien z dôvodu konverzie meny. Uviedol to na piatkovom stretnutí s novinármi Jozef Orgonáš zo Zväzu obchodu a cestovného ruchu. Ako ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. augusta (WEBNOVINY) - V segmente obchodu a cestovného ruchu nie je dôvod na zvyšovanie cien z dôvodu konverzie meny. Uviedol to na piatkovom stretnutí s novinármi Jozef Orgonáš zo Zväzu obchodu a cestovného ruchu. Ako dodal, je síce možné, že ceny niektorých tovarov po očakávanom prijatí eura v januári 2009 porastú, dôvodom však nebude menová konverzia. "Je možné, že vznikne nejaký prípad, kde sa cena bude musieť objektívne zvýšiť, ale treba podčiarknuť, že určite to nebude z titulu konverzie meny alebo z titulu prepočtu. Môže to byť objektívny ekonomický fakt, ktorý bude viesť k tomu, že sa ceny zvýšia," povedal. Ako príklad pritom uviedol očakávaný rast cien múky, pekárenských a cukrovinárskych výrobkov od januára budúceho roku. "Ak sa podobná situácia udeje v roku 2009, že ceny sa objektívne zvýšia, nebude to kvôli zavedeniu novej meny," dodal.
V súvislosti s prípravami segmentu obchodu a cestovného ruchu na prijatie eura Orgonáš výraznejšie problémy neočakáva. Veľké firmy, najmä obchodné reťazce, sú podľa nehu už dnes takmer pripravené, keďže čerpajú skúsenosti materských firiem a majú už určené pracovné tímy, ktoré pracujú na príručkách, manuáloch či systéme školenia pre vlastných pracovníkov tak, aby ku dňu prijatia eura bolo všetko pripravené. Určité problémy by mohli nastať pri malých podnikateľoch, ktorí si prípravy na euro nechávajú na poslednú chvíľu, čo potvrdzujú aj skúsenosti z pôvodných krajín eurozóny. "Títo zatiaľ o eure veľmi nesnívajú a zobudia sa zhruba tri až šesť mesiacov pred jeho zavedením. Vzhľadom ale na to, že oni budú mať tých úloh podstatne menej, je veľká pravdepodobnosť, že by to mali zvládnuť relatívne bez problémov," konštatoval Orgonáš.
Dôsledkom neskorých príprav na euro pri malých obchodníkoch môžu byť podľa neho predovšetkým technické problémy, súvisiace najmä so softvérovým a hardvérovým vybavením registračných pokladní. "Očakáva sa totiž ako jedna z možností, že najmä u tých, ktorí sa prebudia tri mesiace pred zavedením eura, že nebudú jednoducho dodávateľské softvérové a hardvérové kapacity čím môžu vzniknúť problémy so samotnou pokladňou," povedal Orgonáš. Ani v prípade, že by tieto technické zmeny niektorí obchodníci nestihli, by sa to však zákazníka dotknúť nemalo. "Dá sa to totiž veľmi jednoducho operatívne riešiť tým, že súčasný výstup z pokladne obchodník prepočíta na kalkulačke a ručne a chýbajúce údaje dopíše ručne," dodal Orgonáš.
SITA