|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. júla 2015
Na železničnej trati z Púchova do Považskej Teplej bude 20 mostov
Modernizácia úseku železničnej trate Púchov - Považská Teplá na traťovú rýchlosť 160 kilometrov za hodinu bude stáť takmer 368 miliónov eur bez DPH. Oznámenie ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Lukáš Grinaj
Púchov 28. júla (TASR) - Modernizácia úseku železničnej trate Púchov – Považská Teplá na traťovú rýchlosť 160 kilometrov za hodinu bude stáť takmer 368 miliónov eur bez DPH. Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania zverejnili Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie. Lehota na predkladanie ponúk je do 19. októbra tohto roku. „Ide o investične aj technicky najnáročnejšiu stavbu ŽSR od ich samostatnosti. Výsledkom súťaže by mala byť uzatvorená zmluva o dielo so zhotoviteľom stavby, ktorý zmodernizuje takmer 16-kilometrový úsek železničnej trate medzi Púchovom a Považskou Teplou. Vybudovaním modernej železničnej trate sa zvýši komfort a plynulosť jazdy a tým sa v konečnom dôsledku znížia negatívne účinky dopravy na okolité prostredie, ktoré budú eliminované aj ďalšími technickými opatreniami,“ uviedla hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková s tým, že financovanie je zabezpečené z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020.
Celková dĺžka modernizovaného úseku trate, vrátane zastávok a železničných staníc po modernizácii, bude 15,921 kilometra, jeho súčasťou bude 14 nových a zrekonštruovaných železničných mostov, šesť nových cestných mostov a nadjazdov, štyri podchody pre cestujúcich, 11 priepustov, 83 stožiarov, 19 osvetľovacích veží a dva tunely. V úseku zároveň zrušia štyri existujúce železničné mosty, stavbe padne za obeť viac ako 6000 stromov.
Súčasťou stavby budú dva tunely. Tunel Diel, ktorý pôjde za Kúpeľmi Nimnica, bude dlhý 1082 metrov, tunel Milochov by mal byť dlhý 1861 metrov. Nosickú priehradu premostí železničný most do Milochova, ktorého celková dĺžka bude 604 metrov.
Lehota viazanosti ponúk, dokedy by mala byť uzatvorená zmluva s úspešným uchádzačom, je podľa Pavlíkovej 23. marca 2016, lehota výstavby je stanovená na 40 mesiacov po uzatvorení zmluvy. „Dnes nie je možné predvídať, koľko bude predložených ponúk, akej kvality, či bude niektorý uchádzač zo súťaže vylúčený, či bude, alebo nebude podávať námietky a podobne. Určiť v tejto fáze termín začatia je iba hypotetická otázka,“ zdôraznila hovorkyňa ŽSR.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR