Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

21. augusta 2006

Na železničnej stanici musia cestujúci rátať s obmedzeniami



Do 30. novembra potrvá nepretržitá výluka traťovej koľaje medzi stanicami Poprad-Tatry – Studený Potok. Výluka súvisí s výstavbou podchodov a nadchodov na železničnej stanici v Poprade. Dopravu ...



Zdieľať

POPRAD 21. augusta (WEBNOVINY) – Do 30. novembra potrvá nepretržitá výluka traťovej koľaje medzi stanicami Poprad-Tatry – Studený Potok. Výluka súvisí s výstavbou podchodov a nadchodov na železničnej stanici v Poprade. Dopravu medzi Popradom a Studeným Potokom nahradí Železničná spoločnosť autobusmi. Pri náhradnej autobusovej doprave „negarantujeme prípojovosť", upozornil na jedno z obmedzení pre cestujúcich vedúci Centra predaja Železničnej spoločnosti Slovensko v Poprade Anton Šmotek.

Ďalšie obmedzenia čakajú na cestujúcich priamo na železničnej stanici. V prevádzke sú len dve koľaje so sypanými nástupišťami. Prístup k nim je možný len po drevených mostíkoch. Cestujúcim Šmotek odporúča zvýšiť opatrnosť pri príchode k vlakom a venovať zvýšenú pozornosť upozorneniam železničných zamestnancov, výveskám na železničnej stanici a zastávkach a oznamom staničného rozhlasu. Pre rekonštrukčné práce a obmedzenú rýchlosť môže dôjsť k meškaniu vlakov v stanici. Meškanie by však podľa Šmoteka nemalo trvať viac ako päť až desať minút. V tomto období je až do odvolania vylúčená preprava imobilných cestujúcich zo a do stanice Poprad – Tatry.

Celá rekonštrukcia stanice Poprad – Tatry potrvá do augusta 2007. Po rekonštrukcii dôjde podľa Šmoteka k zvýšeniu bezpečnosti dopravy a cestujúcich, k zvýšeniu kultúry cestovania a modernizácii technických zariadení. Výstavbou výťahov, nadchodov a podchodov sa vylepší prestup cestujúcich na Tatranskú elektrickú železnicu, ale aj medzi novými krytými nástupišťami a samotnou staničnou budovou. Informovanosť cestujúcich zvýši nový informačný systém.

Investorom projektu Železničná stanica Poprad-Tatry – výstavba podchodov a nástupísk sú Železnice Slovenskej republiky. Dodávateľom je Združenie Poprad-Tatry, pozostávajúce z TCHAS s r.o. a Trnavskej stavebnej spoločnosti, a.s. Celkové náklady na modernizáciu stanice predstavujú 858 mil. Sk, z čoho 75 % predstavujú prostriedky Európskej únie a 25 % prostriedky zo štátneho rozpočtu.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Podľa bulváru Topolánek už chystá rozvod
<< predchádzajúci článok
Siemens PSE chce v SR do roku 2010 zamestnávať 1 500 ľudí