|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. júla 2016
Na výstavbe v Senegale sa môžu podieľať aj slovenské firmy, píše tlač
Na projekte železničného spojenia zo senegalského náleziska fosfátov do prístavu v Dakare by sa mohlo okrem čínskych firiem podieľať aj konzorcium českých a ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván
Praha 29. júla (TASR) - Na projekte železničného spojenia zo senegalského náleziska fosfátov do prístavu v Dakare by sa mohlo okrem čínskych firiem podieľať aj konzorcium českých a slovenských spoločností. Podľa informácií dnešných českých Hospodárskych novín senegalský štátny tajomník pre železnice Abdou ndene Sall v stredu 27. júla podpísal so skupinou českých a slovenských spoločností memorandum. Táto časť projektu má hodnotu zhruba 500 miliónov eur."V septembri by sa malo začať pracovať na prvej štúdii. Ide o železničný úsek medzi náleziskom v meste Semme a mestom Tramba, " povedal pre české HN Iba Gaye, Senegalec, ktorý v Česku študoval, žije tam a pomáhal dohodnúť zmluvu. České a slovenské spoločnosti by mali zodpovedať za výstavbu a vybavenie 185 kilometrov trate. Výstavbu hlavného, viac než 300-kilometrového úseku, majú prisľúbenú čínske firmy.
Podklady pre príslušné povolenia a projekt železnice by mala vypracovať spoločnosť Metroprojekt. Moravia Steel zo skupiny Třineckých železiarní má dodať koľajnice, CZ Loko vyrobí lokomotívy a slovenská Tatravagonka by mala dodať vagóny na prepravu fosfátov. Súčasťou kontraktu by mala byť aj česká drvička fosfátov. Česko-slovenské konzorcium zaštíti ČSOB a v momente, keď projekt dostane reálnejšiu podobu, by sa k nej mali pridať aj ostatné banky a rozdeliť si riziká.
"Zatiaľ je podpísané iba memorandum, preto to stále berieme s rezervou a do nášho plánu na ďalšie roky sme to zatiaľ nezahrnuli. Bolo by však pekné, keby to vyšlo," povedal pre HN majiteľ CZ Loko Josef Bárta. Lokomotívy sú podľa jeho slov až na poslednom mieste, dodávka bude aktuálna najskôr o tri roky. Železnica nie je naprojektovaná ani postavená a v priebehu tohto času sa môže čokoľvek zmeniť. "Myslím si, že sa nemáme čoho báť. V tomto biznise sa pohybujem už 15 rokov a o projekte som hovoril s najväčšími autoritami v krajine. My slovo dodržíme," ubezpečil Gaye.
Výstavbu železnice má približne z 15 až 20 % financovať senegalský štát, zvyšok majú zabezpečiť banky. V podobných prípadoch ide zväčša o strategické investície bánk z krajín, ako USA, Francúzsko alebo Čína. Podľa Bártu práve v tom spočíva riziko, keďže hlavný investor projektu by mohol chcieť prideliť objednávku svojim spriazneným dodávateľom.
V štátnych fosfátových baniach v Semme sa nachádzajú nevyťažené zásoby približne 41 miliónov ton, čo odôvodňuje výstavbu novej železnice. Oblasť sa nachádza neďaleko hraníc s Mauretániou a od Dakaru ju delí zhruba 600 kilometrov. Ľahší prístup k prístavu by urýchlil prepravu suroviny.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR