|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. septembra 2013
Na vyradenie neexistujúcich vozidiel bude stačiť čestné vyhlásenie
Prezident SR Ivan Gašparovič nepodpísal novelu zákona o odpadoch, ktorú parlament opätovne schválil 3. septembra. Právna norma bude teda platiť bez jeho podpisu. Hlava štátu žiadala poslancov, aby ...
Zdieľať
Bratislava 18. septembra (TASR) - Prezident SR Ivan Gašparovič nepodpísal novelu zákona o odpadoch, ktorú parlament opätovne schválil 3. septembra. Právna norma bude teda platiť bez jeho podpisu. Hlava štátu žiadala poslancov, aby zákon neschválili ako celok, snemovňa mu však začiatkom septembra nevyhovela.
Zákon od januára 2014 umožní držiteľom neexistujúcich vozidiel ich vyradenie z evidencie vozidiel na základe čestného vyhlásenia, že ich autá už neexistujú. V súčasnosti to nie je možné. Ak držiteľ starého vozidla, ktoré podľa neho už neexistuje, nevie preukázať, ako s ním naložil, bude môcť po novom požiadať obvodný úrad životného prostredia o vydanie potvrdenia o neexistencii takéhoto vozidla. Bude musieť zaplatiť príspevok do Environmentálneho fondu maximálne 150 eur.
Gašparovič s takýmto vyraďovaním starých vozidiel nesúhlasil. Podľa neho sa bez akýchkoľvek objektívnych zákonných kritérií ukladá obvodnému úradu životného prostredia vydať žiadateľovi potvrdenie o neexistencii starého vozidla. Novela podľa neho predstavuje riziko uprednostnenia iných hľadísk pred ekologickým riešením autorizovaného spracovania starých vozidiel, a teda je rizikom pre ďalšie neúmerné zaťažovanie životného prostredia. Zároveň sa tým zavedie trvalá dvojkoľajnosť pri riešení nakladania so starým vozidlom, ktoré je odpadom.
Ďalšie nebezpečenstvo videl v tom, že by sa takto vyradené vozidlo mohlo ďalej používať bez technických, emisných a iných kontrol, prípadne demontovať na neautorizovaných šrotoviskách. Prezidentovi sa nepozdávala ani výška poplatku do Environmentálneho fondu. Gašparovič zároveň pripomenul stanovisko Združenia miest a obcí Slovenska, ktoré dlhodobo upozorňuje na riziká spojené so zjednodušením vyraďovania starých vozidiel z evidencie. Zdôraznil pritom najmä verejný záujem o priaznivé životné prostredie.
Autor návrhu Jaroslav Baška (Smer-SD) však považuje svoju novelu za dobrú. "Pomôžeme občanom, ktorým chodia exekúcie za nezaplatené povinné zmluvné poistenie vo výške až 3000 eur. V súčasnosti totiž nie je možné neexistujúce vozidlo odhlásiť. Chceme teda ľuďom pomôcť, aby exekúcie nenarastali," tvrdil Baška a doplnil, že majitelia takýchto vozidiel sú aj pokutovaní, a to zo strany obvodných úradov dopravy za nevykonanie technických kontrol.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan Puškáš
Zákon od januára 2014 umožní držiteľom neexistujúcich vozidiel ich vyradenie z evidencie vozidiel na základe čestného vyhlásenia, že ich autá už neexistujú. V súčasnosti to nie je možné. Ak držiteľ starého vozidla, ktoré podľa neho už neexistuje, nevie preukázať, ako s ním naložil, bude môcť po novom požiadať obvodný úrad životného prostredia o vydanie potvrdenia o neexistencii takéhoto vozidla. Bude musieť zaplatiť príspevok do Environmentálneho fondu maximálne 150 eur.
Gašparovič s takýmto vyraďovaním starých vozidiel nesúhlasil. Podľa neho sa bez akýchkoľvek objektívnych zákonných kritérií ukladá obvodnému úradu životného prostredia vydať žiadateľovi potvrdenie o neexistencii starého vozidla. Novela podľa neho predstavuje riziko uprednostnenia iných hľadísk pred ekologickým riešením autorizovaného spracovania starých vozidiel, a teda je rizikom pre ďalšie neúmerné zaťažovanie životného prostredia. Zároveň sa tým zavedie trvalá dvojkoľajnosť pri riešení nakladania so starým vozidlom, ktoré je odpadom.
Ďalšie nebezpečenstvo videl v tom, že by sa takto vyradené vozidlo mohlo ďalej používať bez technických, emisných a iných kontrol, prípadne demontovať na neautorizovaných šrotoviskách. Prezidentovi sa nepozdávala ani výška poplatku do Environmentálneho fondu. Gašparovič zároveň pripomenul stanovisko Združenia miest a obcí Slovenska, ktoré dlhodobo upozorňuje na riziká spojené so zjednodušením vyraďovania starých vozidiel z evidencie. Zdôraznil pritom najmä verejný záujem o priaznivé životné prostredie.
Autor návrhu Jaroslav Baška (Smer-SD) však považuje svoju novelu za dobrú. "Pomôžeme občanom, ktorým chodia exekúcie za nezaplatené povinné zmluvné poistenie vo výške až 3000 eur. V súčasnosti totiž nie je možné neexistujúce vozidlo odhlásiť. Chceme teda ľuďom pomôcť, aby exekúcie nenarastali," tvrdil Baška a doplnil, že majitelia takýchto vozidiel sú aj pokutovaní, a to zo strany obvodných úradov dopravy za nevykonanie technických kontrol.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR