|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. decembra 2019
Na výkon žiaka pri testovaní má vysoký vplyv socioekonomické zázemie
ilustračná snímka
Zdieľať
ilustračná snímka Foto: TASR František Iván
Bratislava 7. decembra (TASR) - Slovensko sa zaraďuje medzi krajiny s relatívne vysokou mierou vplyvu socioekonomického zázemia na výkon žiaka. Vyplýva to z Národnej správy PISA 2018, ktorá sa podrobne venuje zhodnoteniu výkonu slovenských 15-ročných žiakov v medzinárodnom testovaní. Medzi krajiny s porovnateľnou mierou vplyvu, ako bola zaznamenaná na Slovensku, patrí napríklad Luxembursko, Belgicko či Nemecko.Štúdia PISA 2018 ukázala, že vplyv socioekonomického statusu na výkon žiakov je na Slovensku silnejší ako v priemere krajín OECD. "Vidieť to aj na príklade 11 krajín, kde bol výkon žiakov vyšší, ako je priemer krajín OECD. V týchto krajinách nemal socioekonomický status žiakov taký veľký vplyv na ich výkon, ako v krajinách so slabším výkonom žiakov," vyplýva z výsledkov testovania.
Približne tretina (32,1 percenta) 15-ročných slovenských žiakov nedosahuje v čitateľskej gramotnosti ani základnú úroveň identifikovaných zručností. "Sú to žiaci, ktorí nemajú osvojené zručnosti nevyhnutné pre ďalšie vzdelávanie. Na základnej úrovni z prírodovednej gramotnosti 30,7 percenta slovenských žiakov nezvládlo vyriešiť úlohy ani na základnej úrovni," uvádza sa v Národnej správe PISA 2018. Podobne je na tom aj 27,7 percenta žiakov v matematickej gramotnosti.
V oblasti čitateľskej a prírodovednej gramotnosti zostal výkon slovenských žiakov, podobne ako v predchádzajúcom cykle PISA 2015, pod priemerom krajín OECD. V matematickej gramotnosti bolo zaznamenané štatisticky významné zlepšenie výsledkov slovenských žiakov v porovnaní s predchádzajúcim cyklom, čo znamená, že výkon žiakov sa dostal na úroveň priemeru krajín OECD.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR