![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
07. decembra 2019
Na výkon žiaka pri testovaní má vysoký vplyv socioekonomické zázemie
ilustračná snímka
Zdieľať

Štúdia PISA 2018 ukázala, že vplyv socioekonomického statusu na výkon žiakov je na Slovensku silnejší ako v priemere krajín OECD. "Vidieť to aj na príklade 11 krajín, kde bol výkon žiakov vyšší, ako je priemer krajín OECD. V týchto krajinách nemal socioekonomický status žiakov taký veľký vplyv na ich výkon, ako v krajinách so slabším výkonom žiakov," vyplýva z výsledkov testovania.
Približne tretina (32,1 percenta) 15-ročných slovenských žiakov nedosahuje v čitateľskej gramotnosti ani základnú úroveň identifikovaných zručností. "Sú to žiaci, ktorí nemajú osvojené zručnosti nevyhnutné pre ďalšie vzdelávanie. Na základnej úrovni z prírodovednej gramotnosti 30,7 percenta slovenských žiakov nezvládlo vyriešiť úlohy ani na základnej úrovni," uvádza sa v Národnej správe PISA 2018. Podobne je na tom aj 27,7 percenta žiakov v matematickej gramotnosti.
V oblasti čitateľskej a prírodovednej gramotnosti zostal výkon slovenských žiakov, podobne ako v predchádzajúcom cykle PISA 2015, pod priemerom krajín OECD. V matematickej gramotnosti bolo zaznamenané štatisticky významné zlepšenie výsledkov slovenských žiakov v porovnaní s predchádzajúcim cyklom, čo znamená, že výkon žiakov sa dostal na úroveň priemeru krajín OECD.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR