|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Na trhu práce chýbajú absolventi prírodných vied a techniky
Počty študentov, ktorí sa rozhodnú pre štúdiom technického alebo prírodovedného odboru sa znižujú aj napriek tomu, že o absolventov týchto oborov je na trhu práce záujem. S týmto nepriaznivým ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. októbra (WBN/PR) - Počty študentov, ktorí sa rozhodnú pre štúdiom technického alebo prírodovedného odboru sa znižujú aj napriek tomu, že o absolventov týchto oborov je na trhu práce záujem. S týmto nepriaznivým trendom na Slovensku už tri roky bojuje spoločnosť Bayer, prostredníctvom projektu "Veda má budúcnosť".
Cieľom projektu "Veda má budúcnosť" je prostredníctvom dlhodobej štruktúrovanej spolupráce firiem a škôl zvýšiť atraktivitu prírodovedných a technických odborov pre žiakov základných a študentov stredných škôl a ukázať im, že kariéra v tejto oblasti má budúcnosť.
Program venuje pozornosť najmä skupine študentov, ktorí sú práve v dôležitom období rozhodovania sa o svojom budúcom povolaní. Ôsmaci základných škôl a tretiaci zo stredných škôl, sa pútavou formou oboznamujú s tým, ako sa dajú vedecké poznatky a nové objavy aplikovať vo výrobe a následne prakticky využiť v bežnom živote. Projektu sa zúčastňujú firmy, ktoré zamestnávajú pracovníkov kvalifikovaných práve v prírodovedných a technických odboroch, a školy, ktoré chcú svojim žiakom poskytnúť rozhľad a vyššiu konkurencieschopnosť na trhu práce.
Pracovné príležitosti čakajú
Malý záujem o matematiku, fyziku alebo napríklad chémiu spôsobuje problémy firmám, ktoré pre svoju prevádzku potrebujú kvalifikovaných odborníkov v týchto odboroch. O tom, že situácia na Slovensku je skutočne alarmujúca svedčia aj štatistiky, podľa ktorých tvoria študenti technických odborov iba pätinu všetkých poslucháčov vysokých škôl a študentov prírodovedných odborov je dokonca len 5 percent.
"Stále klesajúci záujem žiakov o prírodovedné odbory vnímame ako vážnu hrozbu pre Slovenskú republiku. Tento trend a nedostatok technicky a prírodovedne vzdelaných absolventov dlhodobo nepriaznivo ovplyvňuje ekonomický rozvoj SR a jej konkurencieschopnosť. Firma Bayer sa rozhodla tomuto negatívnemu trendu proaktívne čeliť, práve zapojením v projekte "Veda má budúcnosť". Teší nás, že práve naši odborníci, naši zamestnanci sú tými, ktorí pedagógom základných a stredných škôl, ale predovšetkým mladej generácii sami ukazujú, aké príležitosti a možnosti prírodovedné odbory prinášajú pre zlepšenie kvality života," uviedol Frank Held, generálny riaditeľ firmy Bayer pre Českú republiku a Slovensko.
Dlhodobé úsilie prináša ovocie
Z vyhodnotenia uplynulého ročníka projektu "Veda má budúcnosť" vyplynulo, že žiaci projekt vnímajú veľmi pozitívne. Takmer polovica z nich vďaka projektu zmenila pohľad na vzdelanie a kariéru v týchto odboroch. Študenti v rámci projektu najviac oceňujú možnosť stretnúť sa so zamestnancami firiem z praxe, poznávať prostredie firmy, kde by mohli raz pracovať, a využívať získané poznatky pri rozhodovaní sa o budúcom profesijnom smerovaní. Učitelia zapojení do projektu zasa oceňujú prakticky prezentované možnosti rôznych typov povolania v oblastiach využívajúcich odbor chémie, biológie a fyziky.
Projekt "Veda má budúcnosť" vznikol v roku 2011 v rámci celosvetovej iniciatívy firmy Bager "Making Science Make Sense". Spoluorganizátorom projektu je občianske združenie AISIS a na Slovensku prebieha pod záštitou Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied.
Cieľom projektu "Veda má budúcnosť" je prostredníctvom dlhodobej štruktúrovanej spolupráce firiem a škôl zvýšiť atraktivitu prírodovedných a technických odborov pre žiakov základných a študentov stredných škôl a ukázať im, že kariéra v tejto oblasti má budúcnosť.
Program venuje pozornosť najmä skupine študentov, ktorí sú práve v dôležitom období rozhodovania sa o svojom budúcom povolaní. Ôsmaci základných škôl a tretiaci zo stredných škôl, sa pútavou formou oboznamujú s tým, ako sa dajú vedecké poznatky a nové objavy aplikovať vo výrobe a následne prakticky využiť v bežnom živote. Projektu sa zúčastňujú firmy, ktoré zamestnávajú pracovníkov kvalifikovaných práve v prírodovedných a technických odboroch, a školy, ktoré chcú svojim žiakom poskytnúť rozhľad a vyššiu konkurencieschopnosť na trhu práce.
Pracovné príležitosti čakajú
Malý záujem o matematiku, fyziku alebo napríklad chémiu spôsobuje problémy firmám, ktoré pre svoju prevádzku potrebujú kvalifikovaných odborníkov v týchto odboroch. O tom, že situácia na Slovensku je skutočne alarmujúca svedčia aj štatistiky, podľa ktorých tvoria študenti technických odborov iba pätinu všetkých poslucháčov vysokých škôl a študentov prírodovedných odborov je dokonca len 5 percent.
"Stále klesajúci záujem žiakov o prírodovedné odbory vnímame ako vážnu hrozbu pre Slovenskú republiku. Tento trend a nedostatok technicky a prírodovedne vzdelaných absolventov dlhodobo nepriaznivo ovplyvňuje ekonomický rozvoj SR a jej konkurencieschopnosť. Firma Bayer sa rozhodla tomuto negatívnemu trendu proaktívne čeliť, práve zapojením v projekte "Veda má budúcnosť". Teší nás, že práve naši odborníci, naši zamestnanci sú tými, ktorí pedagógom základných a stredných škôl, ale predovšetkým mladej generácii sami ukazujú, aké príležitosti a možnosti prírodovedné odbory prinášajú pre zlepšenie kvality života," uviedol Frank Held, generálny riaditeľ firmy Bayer pre Českú republiku a Slovensko.
Dlhodobé úsilie prináša ovocie
Z vyhodnotenia uplynulého ročníka projektu "Veda má budúcnosť" vyplynulo, že žiaci projekt vnímajú veľmi pozitívne. Takmer polovica z nich vďaka projektu zmenila pohľad na vzdelanie a kariéru v týchto odboroch. Študenti v rámci projektu najviac oceňujú možnosť stretnúť sa so zamestnancami firiem z praxe, poznávať prostredie firmy, kde by mohli raz pracovať, a využívať získané poznatky pri rozhodovaní sa o budúcom profesijnom smerovaní. Učitelia zapojení do projektu zasa oceňujú prakticky prezentované možnosti rôznych typov povolania v oblastiach využívajúcich odbor chémie, biológie a fyziky.
Projekt "Veda má budúcnosť" vznikol v roku 2011 v rámci celosvetovej iniciatívy firmy Bager "Making Science Make Sense". Spoluorganizátorom projektu je občianske združenie AISIS a na Slovensku prebieha pod záštitou Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a Slovenskej akadémie vied.