|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. novembra 2014
Na slovenských školách budú skúmať zázemie žiakov v rodine
V základných školách, zapojených do elektronického testovania piatakov, budú skúmať socioekonomický status rodín žiakov. Rodičia piatakov budú môcť v 186 školách na Slovensku ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. novembra (WEBNOVINY) - V základných školách, zapojených do elektronického testovania piatakov, budú skúmať socioekonomický status rodín žiakov.
Rodičia piatakov budú môcť v 186 školách na Slovensku odpovedať do 28. novembra na otázky v anonymnom dotazníku so zameraním na sociálne, ekonomické a kultúrne podmienky, v ktorých piatak vyrastá. Informovala o tom manažérka publicity národného projektu Zvyšovanie kvality vzdelávania v základných a stredných školách s využitím elektronického testovania (E-test) Mária Grebeňová-Laczová.
Výsledky chcú porovnať s inými predmetmi
Sledovať vplyv socioekonomického a kultúrneho statusu žiaka a vyhodnocovať ho odporúča Slovensku OECD vzhľadom na zistenia, že toto zázemie žiaka má značný vplyv na celkové vzdelávacie výsledky žiakov. Dotazník, ktorý budú môcť rodičia piatakov v novembri vyplniť, je prevzatý a upravený dotazník medzinárodnej štúdie PISA.
"U tejto vekovej populácie očakávame vyššiu rôznorodosť z pohľadu sociálneho zloženia ako u ôsmakov základných škôl a druhákov stredných škôl, u ktorých sme už tieto merania robili," povedala vedúca výskumného tímu projektu E-test Zuzana Juščáková. Chcú pritom potvrdiť alebo vyvrátiť hypotézu, že čím je dieťa mladšie, tým je jeho školský úspech viac závislý od sociálneho, ekonomického a kultúrneho zázemia vlastnej rodiny. Výsledky dotazníka chcú následne porovnať s výsledkami piatakov základných škôl v testoch zo slovenského či maďarského vyučovacieho jazyka a z matematiky.
Test má odhaliť možné rozdiely medzi školami
Ambíciou je skúmať aj prípadné rozdiely medzi školami vo vyrovnávaní sa s vplyvom socioekonomického zázemia na žiaka. "Aj z našich skúseností a praktických návštev škôl po Slovensku vyplýva, že je rozdiel v úrovni vzdelávacieho procesu medzi školami v jednotlivých regiónoch," dopĺňa štátny tajomník ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Juraj Draxler s tým, že práve testovanie dotazníkom o socioekonomickom a kultúrnom statuse by malo poodhaliť viac.
Riaditeľka Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) Romana Kanovská ubezpečuje rodičov, že poskytnuté informácie budú spracovávať výhradne pre zisťovanie všeobecných štatistických závislostí.
"Národný ústav garantuje anonymitu a ochranu odpovedí v dotazníku," zdôraznila Kanovská a dodala, že ústav má dlhodobé skúsenosti s takýmito dotazníkmi, či už v projekte OECD, PISA alebo iných štúdiách a meraniach. NÚCEM nezverejní výsledky konkrétnej školy, triedy ani žiaka.
Rodičia piatakov budú môcť v 186 školách na Slovensku odpovedať do 28. novembra na otázky v anonymnom dotazníku so zameraním na sociálne, ekonomické a kultúrne podmienky, v ktorých piatak vyrastá. Informovala o tom manažérka publicity národného projektu Zvyšovanie kvality vzdelávania v základných a stredných školách s využitím elektronického testovania (E-test) Mária Grebeňová-Laczová.
Výsledky chcú porovnať s inými predmetmi
Sledovať vplyv socioekonomického a kultúrneho statusu žiaka a vyhodnocovať ho odporúča Slovensku OECD vzhľadom na zistenia, že toto zázemie žiaka má značný vplyv na celkové vzdelávacie výsledky žiakov. Dotazník, ktorý budú môcť rodičia piatakov v novembri vyplniť, je prevzatý a upravený dotazník medzinárodnej štúdie PISA.
"U tejto vekovej populácie očakávame vyššiu rôznorodosť z pohľadu sociálneho zloženia ako u ôsmakov základných škôl a druhákov stredných škôl, u ktorých sme už tieto merania robili," povedala vedúca výskumného tímu projektu E-test Zuzana Juščáková. Chcú pritom potvrdiť alebo vyvrátiť hypotézu, že čím je dieťa mladšie, tým je jeho školský úspech viac závislý od sociálneho, ekonomického a kultúrneho zázemia vlastnej rodiny. Výsledky dotazníka chcú následne porovnať s výsledkami piatakov základných škôl v testoch zo slovenského či maďarského vyučovacieho jazyka a z matematiky.
Test má odhaliť možné rozdiely medzi školami
Ambíciou je skúmať aj prípadné rozdiely medzi školami vo vyrovnávaní sa s vplyvom socioekonomického zázemia na žiaka. "Aj z našich skúseností a praktických návštev škôl po Slovensku vyplýva, že je rozdiel v úrovni vzdelávacieho procesu medzi školami v jednotlivých regiónoch," dopĺňa štátny tajomník ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Juraj Draxler s tým, že práve testovanie dotazníkom o socioekonomickom a kultúrnom statuse by malo poodhaliť viac.
Riaditeľka Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) Romana Kanovská ubezpečuje rodičov, že poskytnuté informácie budú spracovávať výhradne pre zisťovanie všeobecných štatistických závislostí.
"Národný ústav garantuje anonymitu a ochranu odpovedí v dotazníku," zdôraznila Kanovská a dodala, že ústav má dlhodobé skúsenosti s takýmito dotazníkmi, či už v projekte OECD, PISA alebo iných štúdiách a meraniach. NÚCEM nezverejní výsledky konkrétnej školy, triedy ani žiaka.