|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. mája 2021
Na Slovensku vznikali i napriek pandémii nové firmy, na tisíc Slovákov pripadá až 56 spoločností
Na každých 1 000 Slovákov pripadá za minulý rok 56 firiem. Ako konštatuje poradenská spoločnosť Dun & Bradstreet, aj napriek tomu, že uplynulý rok bol spojený so šírením pandémie
Zdieľať
9.5.2021 (Webnoviny.sk) - Na každých 1 000 Slovákov pripadá za minulý rok 56 firiem. Ako konštatuje poradenská spoločnosť Dun & Bradstreet, aj napriek tomu, že uplynulý rok bol spojený so šírením pandémie koronavírusu, priemer za celé Slovensko sa medziročne zvýšil o tri firmy na tisícku obyvateľov.
Rebríček vedie Bratislavský kraj, kde na každých tisíc obyvateľov pripadá 162,8 podnikov, čo je o 10 viac ako rok predtým.
V hlavnom meste a jeho okolí podniká 109 544 akciových spoločností a spoločností s ručením obmedzeným.
„V Bratislavskom kraji podniká viac než tretina zo všetkých firiem na Slovensku. Medzi krajmi je v tomto smere obrovský rozdiel. Druhým, na počet podnikov, najbohatším krajom je Nitriansky. Tam sídli 33 462 firiem, čo je v prepočte 49,7 spoločností na tisícku obyvateľov. Medzi prvou a druhou priečkou tak evidujeme priepastný rozdiel, až 113 podnikov na 1 000 obyvateľov,“ uviedla analytička Dun & Bradstreet Petra Štěpánová.
Počet firiem na počet Slovákov sa medziročne zvýšil v každom kraji, najviac v Bratislavskom a Nitrianskom. Rebríček však poukazuje aj na paradox. V Trnavskom kraji je hustota spoločností vzhľadom k počtu obyvateľov výraznejšia.
„Sídli v ňom 27 608 podnikateľov, na 1 000 obyvateľov tak pripadá bezmála 49 spoločností – teda takmer toľko, ako v prípade Nitry a okolia, ktorá eviduje výrazne vyšší počet podnikateľov," konštatuje Dun & Bradstreet. Najmenej spoločností na tisícku Slovákov je v Prešovskom (31,7) a v Trenčianskom kraji (37,3).
Zdroj: Webnoviny.sk - Na Slovensku vznikali i napriek pandémii nové firmy, na tisíc Slovákov pripadá až 56 spoločností © SITA Všetky práva vyhradené.
Rebríček vedie Bratislavský kraj, kde na každých tisíc obyvateľov pripadá 162,8 podnikov, čo je o 10 viac ako rok predtým.
Priepastný rozdiel medzi krajmi
V hlavnom meste a jeho okolí podniká 109 544 akciových spoločností a spoločností s ručením obmedzeným.
„V Bratislavskom kraji podniká viac než tretina zo všetkých firiem na Slovensku. Medzi krajmi je v tomto smere obrovský rozdiel. Druhým, na počet podnikov, najbohatším krajom je Nitriansky. Tam sídli 33 462 firiem, čo je v prepočte 49,7 spoločností na tisícku obyvateľov. Medzi prvou a druhou priečkou tak evidujeme priepastný rozdiel, až 113 podnikov na 1 000 obyvateľov,“ uviedla analytička Dun & Bradstreet Petra Štěpánová.
Najmenej firiem je v Prešovskom kraji
Počet firiem na počet Slovákov sa medziročne zvýšil v každom kraji, najviac v Bratislavskom a Nitrianskom. Rebríček však poukazuje aj na paradox. V Trnavskom kraji je hustota spoločností vzhľadom k počtu obyvateľov výraznejšia.
„Sídli v ňom 27 608 podnikateľov, na 1 000 obyvateľov tak pripadá bezmála 49 spoločností – teda takmer toľko, ako v prípade Nitry a okolia, ktorá eviduje výrazne vyšší počet podnikateľov," konštatuje Dun & Bradstreet. Najmenej spoločností na tisícku Slovákov je v Prešovskom (31,7) a v Trenčianskom kraji (37,3).
Zdroj: Webnoviny.sk - Na Slovensku vznikali i napriek pandémii nové firmy, na tisíc Slovákov pripadá až 56 spoločností © SITA Všetky práva vyhradené.
nasledujúci článok >>
Slováci preferujú flexibilitu pracovného času, ale dôležitá je pre nich aj výška základnej mzdy
Slováci preferujú flexibilitu pracovného času, ale dôležitá je pre nich aj výška základnej mzdy
<< predchádzajúci článok
Slováci začali počas pandémie viac používať internet, v digitálnom svete sa cítia sebaisto najmä mladí
Slováci začali počas pandémie viac používať internet, v digitálnom svete sa cítia sebaisto najmä mladí