|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. mája 2018
Na Slovensku sa má zaviesť daň z digitálnych služieb
Na Slovensku sa má zaviesť nová daň z digitálnych služieb. Vyplýva to z predbežnej informácie o príprave návrhu zákona, ktorú zverejnilo Ministerstvo financií (MF) SR ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratislava 28. mája (TASR) - Na Slovensku sa má zaviesť nová daň z digitálnych služieb. Vyplýva to z predbežnej informácie o príprave návrhu zákona, ktorú zverejnilo Ministerstvo financií (MF) SR na legislatívno-právnom portáli Slov-lex. Medzirezortné pripomienkové konanie legislatívy by malo odštartovať v septembri tohto roka.Novej dani budú podliehať výnosy z poskytovania digitálnych služieb, za ktoré sa bude považovať predaj on-line reklamného priestoru, sprostredkovateľské služby spočívajúce v prepojení podnikateľov so spotrebiteľmi a predaj dát používateľov, ak tieto služby boli dodané nerezidentom.
MF uviedlo, že Európska komisia predstavila v marci tohto roka návrh smernice o spoločnom systéme zdanenia digitálnych služieb formou dane z výnosov z poskytovania určitých digitálnych služieb a následne sa v apríli 2018 začali v pracovnej skupine pre daňové otázky Rady EÚ technické rokovania. Dôvodom je, že súčasné pravidlá zdaňovania boli vytvorené pre tradičné podniky a sú založené na zásade, že zisky by sa mali zdaniť tam, kde sa vytvára hodnota.
"Keďže digitálne spoločnosti môžu podnikať cezhranične bez fyzickej prítomnosti, aplikácia existujúcich pravidiel zdaňovania na digitálnu ekonomiku viedla k vzniku nesúladu medzi miestom zdanenia a miestom, kde sa skutočne vytvárajú hodnoty," priblížil rezort financií.
Digitálne podnikanie sa navyše podľa MF líši od tradičného z hľadiska spôsobu tvorby hodnoty. "Tvorba hodnoty v digitálnych podnikoch je založená na príspevku konečných používateľov a na význame nehmotného majetku. Prijatie tohto návrhu je potrebné pre vyrovnanie zdanenia klasických a digitálnych podnikov," zdôvodnilo potrebu prijatia návrhu ministerstvo.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR