|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. februára 2010
Na Slovensku má obchodný vzťah s bankou 80 % ľudí
Na Slovensku má obchodný vzťah s nejakou finančnou inštitúciou vyše 80 % ľudí starších ako 15 rokov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Group, ktorý sa uskutočnil v ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP
BRATISLAVA 5. februára (WEBNOVINY) - Na Slovensku má obchodný vzťah s nejakou finančnou inštitúciou vyše 80 % ľudí starších ako 15 rokov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Group, ktorý sa uskutočnil v 14 krajinách strednej a východnej Európy. Slovensko sa tak zaradilo ku krajinám ako Česká republika, Chorvátsko, Ukrajina a Maďarsko, v ktorých má rovnako obchodný vzťah s bankou vyše 80 % ľudí starších ako pätnásť rokov. Každý obyvateľ v tejto vekovej kategórii má obchodný vzťah s bankou v Rakúsku a Slovinsku.
Služby finančných inštitúcií v menšej miere využívajú obyvatelia Bosny a Hercegoviny, Ruska a Srbska, kde má obchodný vzťah s bankou vyše 70 % ľudí. "Zatiaľ, čo v niektorých skupinách, napríklad pri ľuďoch s pravidelným zamestnaním vo veku 20 až 50 rokov, tento pomer rastie, v iných cieľových skupinách, ako napríklad mladí ľudia do 19 rokov a starší ľudia vo veku nad 60 rokov, sa čísla veľmi nemenia," konštatuje GfK.
Doplnky a spôsob využívania bankových produktov sa pritom podľa prieskumu v regióne strednej a východnej Európy jednoznačne zmenili. Najčastejšie využívaným produktom je bankový účet. Počet ľudí, ktorí ho využívajú sa v posledných rokoch zvýšil najzásadnejšie v porovnaní s inými produktmi. "Aj napriek tomu má v regióne bankový účet ešte stále podstatne menej ľudí v porovnaní s Rakúskom, alebo inými západoeurópskymi trhmi," píše sa v správe.
Spoločným znakom vývoja v strednej a východnej Európe v posledných rokoch bolo podľa spoločnosti GfK rozširovanie nových informačných a komunikačných technológií ako sú mobilné telefóny a internet. Počet užívateľov internetu v niektorých krajinách EÚ je vyšší ako v štátoch južnej Európy. Na dôležitosti naberá aj využívanie prostriedkov moderného trhu so službami. Je to vidieť aj na samotnom počte ľudí, ktorí sa zaoberajú sporením, alebo investovaním.
Postoj k sporeniu a investovaniu sa však podstatne zmenil. Iba v Rakúsku štyria z desiatich respondentov uviedli, že v najbližších 12 mesiacoch budú mať možnosť šetriť peniaze. Na Slovensku tak deklarovalo 35 percent obyvateľov. Vo zvyšku strednej a východnej Európy sa ochota a schopnosť sporiť v roku 2009 zásadne znížila. Napríklad v Bulharsku má možnosť sporiť iba šesť percent obyvateľstva, zatiaľ čo v Chorvátsku je pripravená na šetrenie, prípadne investovanie v najbližších 12 mesiacoch štvrtina populácie. Všeobecne platí, že tam, kde peniaze sú, sa skôr minú, ako by mali byť usporené a investované, čo je tiež dôsledok finančnej krízy.
GfK Group ponúka základné informácie, ktoré potrebujú spoločnosti v priemysle, maloobchode, službách a médiách pre uskutočňovanie svojich strategických trhových rozhodnutí. Ako štvrtá najväčšia spoločnosť venujúca sa prieskumu trhu na svete je prítomná vo viac než 100 krajinách a zamestnáva vyše 10 000 pracovníkov. V roku 2008 tržby GfK Group dosiahli 1,2 mld. eur.
SITA
BRATISLAVA 5. februára (WEBNOVINY) - Na Slovensku má obchodný vzťah s nejakou finančnou inštitúciou vyše 80 % ľudí starších ako 15 rokov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Group, ktorý sa uskutočnil v 14 krajinách strednej a východnej Európy. Slovensko sa tak zaradilo ku krajinám ako Česká republika, Chorvátsko, Ukrajina a Maďarsko, v ktorých má rovnako obchodný vzťah s bankou vyše 80 % ľudí starších ako pätnásť rokov. Každý obyvateľ v tejto vekovej kategórii má obchodný vzťah s bankou v Rakúsku a Slovinsku.
Služby finančných inštitúcií v menšej miere využívajú obyvatelia Bosny a Hercegoviny, Ruska a Srbska, kde má obchodný vzťah s bankou vyše 70 % ľudí. "Zatiaľ, čo v niektorých skupinách, napríklad pri ľuďoch s pravidelným zamestnaním vo veku 20 až 50 rokov, tento pomer rastie, v iných cieľových skupinách, ako napríklad mladí ľudia do 19 rokov a starší ľudia vo veku nad 60 rokov, sa čísla veľmi nemenia," konštatuje GfK.
Doplnky a spôsob využívania bankových produktov sa pritom podľa prieskumu v regióne strednej a východnej Európy jednoznačne zmenili. Najčastejšie využívaným produktom je bankový účet. Počet ľudí, ktorí ho využívajú sa v posledných rokoch zvýšil najzásadnejšie v porovnaní s inými produktmi. "Aj napriek tomu má v regióne bankový účet ešte stále podstatne menej ľudí v porovnaní s Rakúskom, alebo inými západoeurópskymi trhmi," píše sa v správe.
Spoločným znakom vývoja v strednej a východnej Európe v posledných rokoch bolo podľa spoločnosti GfK rozširovanie nových informačných a komunikačných technológií ako sú mobilné telefóny a internet. Počet užívateľov internetu v niektorých krajinách EÚ je vyšší ako v štátoch južnej Európy. Na dôležitosti naberá aj využívanie prostriedkov moderného trhu so službami. Je to vidieť aj na samotnom počte ľudí, ktorí sa zaoberajú sporením, alebo investovaním.
Postoj k sporeniu a investovaniu sa však podstatne zmenil. Iba v Rakúsku štyria z desiatich respondentov uviedli, že v najbližších 12 mesiacoch budú mať možnosť šetriť peniaze. Na Slovensku tak deklarovalo 35 percent obyvateľov. Vo zvyšku strednej a východnej Európy sa ochota a schopnosť sporiť v roku 2009 zásadne znížila. Napríklad v Bulharsku má možnosť sporiť iba šesť percent obyvateľstva, zatiaľ čo v Chorvátsku je pripravená na šetrenie, prípadne investovanie v najbližších 12 mesiacoch štvrtina populácie. Všeobecne platí, že tam, kde peniaze sú, sa skôr minú, ako by mali byť usporené a investované, čo je tiež dôsledok finančnej krízy.
GfK Group ponúka základné informácie, ktoré potrebujú spoločnosti v priemysle, maloobchode, službách a médiách pre uskutočňovanie svojich strategických trhových rozhodnutí. Ako štvrtá najväčšia spoločnosť venujúca sa prieskumu trhu na svete je prítomná vo viac než 100 krajinách a zamestnáva vyše 10 000 pracovníkov. V roku 2008 tržby GfK Group dosiahli 1,2 mld. eur.
SITA