|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. januára 2013
Na Slovensku by tento rok mohli začať so stavbou 64 km ciest
Ministerstvo dopravy podľa štátneho tajomníka Andreja Holáka predpokladá v tomto roku začatie výstavby 30 kilometrov diaľnic a 33,9 kilometrov rýchlostných ciest. Podľa aktualizácie Programu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 2. januára (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy podľa štátneho tajomníka Andreja Holáka predpokladá v tomto roku začatie výstavby 30 kilometrov diaľnic a 33,9 kilometrov rýchlostných ciest. Podľa aktualizácie Programu pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014, ktorú ministerstvo dopravy nedávno pripravilo, v roku 2013 by mali začať práce celkom na 79,2 kilometroch diaľnic a rýchlostných ciest.
Uvedený dokument totiž počíta v terajšom roku so začatím výstavby 45,3 kilometrov na úsekoch diaľnic D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala a Hubová – Ivachnová, D3 Svrčinovec – Skalité v polovičnom profile a Žilina, Strážov – Brodno, ako aj 33,9 kilometrov na úsekoch rýchlostných ciest R2 Ruskovce – Pravotice v polovičnom profile, Zvolen, východ – Pstruša a Pstruša – Kriváň i R3 Tvrdošín – Nižná v polovičnom profile.
"Realizácia vyššie spomínaných úsekov je podľa môjho názoru reálna, nakoľko mnohé z úsekov sa v súčasnosti nachádzajú v procese vyhodnotenia verejného obstarávania,“ uviedol pre agentúru SITA Holák.
Cieľom aktualizácie diaľničného programu podľa štátneho tajomníka bolo zaktualizovať a zreálniť harmonogram začínania a dokončovania stavieb uvedených v pôvodnom programe na roky 2011 až 2014 a zároveň stanoviť výhľadový zoznam pripravovaných stavieb zaradených na realizáciu po roku 2014. "V aktualizácii sme sa snažili predovšetkým rešpektovať súbor stavieb začatých a dokončovaných vo vymedzených časových horizontoch v pôvodnom programe, resp. tento súbor v zásade nerozširovať a nenavrhovať konzerváciu stavieb,“ dodal Holák.
Tender na výstavbu D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové v dĺžke 13,4 kilometra brzdia námietky proti vyhodnoteniu ponúk. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) pre agentúru SITA potvrdil, že dostal námietky. Podľa neoficiálnych informácií ich mohlo podať združenie so spoločnosťami Doprastav, a.s. a Metrostav SK, a.s. V súťaži podali druhú najnižšiu ponuku a už predtým žiadali Národnú diaľničnú spoločnosť, a.s. (NDS) o zmenu rozhodnutia o vyhodnotení ponúk. Diaľničná spoločnosť predbežne už prijala najlacnejšiu ponuku skupiny Skanska SK a.s. a Strabag, s.r.o.
ÚVO už skôr dvakrát nariadil NDS opäť vyhodnotiť ponuky v súťaži na výstavbu 15,3 kilometrového úseku D1 Hubová – Ivachnová. Najprv vyhovel námietkam proti vylúčeniu slovensko-talianskej skupiny HANT BA DS a INC, ktorá predložila najlacnejšiu ponuku. Neskôr úrad rozhodol o opakovaní vyhodnotenia ponúk na základe kontroly celého priebehu tendra iniciovanej samotnou NDS. Ponuky v tendri na stavbu D3 Svrčinovec – Skalité diaľničiari vyhodnocujú a nový tender na výstavbu D3 Žilina, Strážov – Brodno je v pláne.
Uvedený dokument totiž počíta v terajšom roku so začatím výstavby 45,3 kilometrov na úsekoch diaľnic D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala a Hubová – Ivachnová, D3 Svrčinovec – Skalité v polovičnom profile a Žilina, Strážov – Brodno, ako aj 33,9 kilometrov na úsekoch rýchlostných ciest R2 Ruskovce – Pravotice v polovičnom profile, Zvolen, východ – Pstruša a Pstruša – Kriváň i R3 Tvrdošín – Nižná v polovičnom profile.
"Realizácia vyššie spomínaných úsekov je podľa môjho názoru reálna, nakoľko mnohé z úsekov sa v súčasnosti nachádzajú v procese vyhodnotenia verejného obstarávania,“ uviedol pre agentúru SITA Holák.
Cieľom aktualizácie diaľničného programu podľa štátneho tajomníka bolo zaktualizovať a zreálniť harmonogram začínania a dokončovania stavieb uvedených v pôvodnom programe na roky 2011 až 2014 a zároveň stanoviť výhľadový zoznam pripravovaných stavieb zaradených na realizáciu po roku 2014. "V aktualizácii sme sa snažili predovšetkým rešpektovať súbor stavieb začatých a dokončovaných vo vymedzených časových horizontoch v pôvodnom programe, resp. tento súbor v zásade nerozširovať a nenavrhovať konzerváciu stavieb,“ dodal Holák.
Tender na výstavbu D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové v dĺžke 13,4 kilometra brzdia námietky proti vyhodnoteniu ponúk. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) pre agentúru SITA potvrdil, že dostal námietky. Podľa neoficiálnych informácií ich mohlo podať združenie so spoločnosťami Doprastav, a.s. a Metrostav SK, a.s. V súťaži podali druhú najnižšiu ponuku a už predtým žiadali Národnú diaľničnú spoločnosť, a.s. (NDS) o zmenu rozhodnutia o vyhodnotení ponúk. Diaľničná spoločnosť predbežne už prijala najlacnejšiu ponuku skupiny Skanska SK a.s. a Strabag, s.r.o.
ÚVO už skôr dvakrát nariadil NDS opäť vyhodnotiť ponuky v súťaži na výstavbu 15,3 kilometrového úseku D1 Hubová – Ivachnová. Najprv vyhovel námietkam proti vylúčeniu slovensko-talianskej skupiny HANT BA DS a INC, ktorá predložila najlacnejšiu ponuku. Neskôr úrad rozhodol o opakovaní vyhodnotenia ponúk na základe kontroly celého priebehu tendra iniciovanej samotnou NDS. Ponuky v tendri na stavbu D3 Svrčinovec – Skalité diaľničiari vyhodnocujú a nový tender na výstavbu D3 Žilina, Strážov – Brodno je v pláne.