Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

25. novembra 2008

Na Slovensko cestuje viac cudzincov, informovala SACR



Počet zahraničných návštevníkov Slovenska sa v prvom polroku tohto roka medziročne zvýšil o 14 %, spolu ich bolo takmer 820-tisíc. V tom istom období sa počet prenocovaní zahraničných ...



Zdieľať
BANSKÁ BYSTRICA 25. novembra (WEBNOVINY) - Počet zahraničných návštevníkov Slovenska sa v prvom polroku tohto roka medziročne zvýšil o 14 %, spolu ich bolo takmer 820-tisíc. V tom istom období sa počet prenocovaní zahraničných turistov u nás zvýšil na takmer 2,5 milióna, čo je o 6,6 % viac než vlani. Znamená to, že priemerná dĺžka pobytu zahraničného návštevníka na Slovensku sa skrátila. Informovali o tom na utorňajšej tlačovej besede predstavitelia Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR). Najvyšší nárast príjazdovej turistiky v prvom polroku sa týka Poľska, odkiaľ na Slovensko prišlo o 32 % turistov viac než vlani. Podľa Jána Bošnoviča zo zahraničného zastúpenia SACR v Poľsku môžu byť jedným z dôvodov obavy Poliakov zo zdražovania na Slovensku po zavedení eura. "Chcú zrejme navštíviť Slovensko ešte kým sa tu platí korunami," povedal Bošnovič. Hoci z Ruska prišlo na Slovensko v prvom polroku len o necelé dve percentá viac turistov než vlani, podľa Ľubice Alušicovej zo zahraničného zastúpenia SACR v Rusku je to aj tak dosť a touroperátori hlásia, že zimná sezóna bude vyrovnaná. Hoci Rusi cestujú do zahraničia častejšie, podľa Alušicovej je to hlavne do Izraela po zavedení bezvízového styku. Turizmus Rusov do iných krajín stagnuje alebo klesá. "Ak hotely na Slovensku zvýšia ceny tak, že sa vyrovnajú Rakúsku alebo Taliansku, Rusi pôjdu tam, lebo je tam vyššia úroveň služieb," pripomenula Alušicová. Podľa riaditeľa sekcie marketingu cestovného ruchu SACR Martina Horvátha by intenzita nárastu príjazdového cestovného ruchu mohla byť ešte vyššia. "Treba pre to na tých teritóriách, kde je Slovensko známou destináciou, robiť viac prezentácií pre touroperátorov, touragentov a pracovať aj s odbornými médiami. A tam, kde Slovensko nie je až také známe, ako je napríklad Veľká Británia, vytvárať povedomie, že existuje značka cestovného ruchu, ktorá sa volá Slovensko," povedal Horváth. Dodal, že pre budovanie značky Slovenska v cestovnom ruchu je veľkou konkurenčnou výhodou blížiaci sa vstup krajiny do eurouzóny. Výrazne totiž zlepšuje imidž Slovenska a naznačuje, že ide o modernú krajinu. SACR má v súčasnosti sedem riadnych zahraničných zastúpení - v ČR, Poľsku, Maďarsku, Holandsku, Rusku, Rakúsku, Nemecku - a dve zmluvné zahraničné zastúpenia - v Čine a vo Veľkej Británii, ktoré otvorila v júli tohto roka. Podľa vedúcej odboru zahraničných vzťahov, V4 a zahraničných zastúpení SACR Lívie Lukáčovej sa bude agentúra na budúci rok usilovať zintenzívniť prácu na existujúcich zastúpeniach aj o zriadenie nových zastúpení. "Na zámorských trhoch nás zaujímajú USA a Japonsko, na domácom kontinente Taliansko a Ukrajina, výhľadovo potom krajiny Škandinávie a južnej Európy," uviedla Lukáčová. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Schvaľovanie rozpočtov súkromných ZP je stále neisté
<< predchádzajúci článok
Bulharsko príde o 220 miliónov eur, oznámila EK