|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. apríla 2013
Na škandalózny slovenský tender EÚ peniaze možno nedá
Pre najnovší vývoj okolo škandálneho tendra na modernizáciu 12-kilometrovej železničnej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá hrozí, že projekt nemusí získať peniaze Európskej únie. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. apríla (WEBNOVINY) - Pre najnovší vývoj okolo škandálneho tendra na modernizáciu 12-kilometrovej železničnej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá hrozí, že projekt nemusí získať peniaze Európskej únie.
Určité riziká z tohto hľadiska pripúšťa aj minister dopravy Ján Počiatek.
"Momentálne je to právny problém, ktorý analyzujú právnici ministerstva a ŽSR a na základe toho, ako to rozanalyzujú, podniknú ďalšie kroky. V tento moment je ešte predčasné robiť závery. Uvidíme, čo presne právnici vymyslia, čo to všetko znamená," povedal minister.
Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) rozhodnutím zo 4. apríla nariadil Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) znovu vyhodnotiť ponuky v tendri na modernizáciu spomínanej železničnej trate.
O námietke opätovne vylúčenej spoločnosti Skanska z konca septembra 2012 tak úrad rozhodol po polroku, hoci mal túto povinnosť najneskôr do 60 dní od doručenia námietky.
Situácia je zamotaná
Rozhodnutie o opätovnom vyhodnotení ponúk v železničnom tendri úrad zatiaľ nezverejnil. Súťaž trvajúca od konca roku 2009 bola medzitým už uzavretá, železnice vlani v októbri podpísali zmluvu o dielo so združením na čele s trnavskou firmou TSS Grade a na trati pokračujú prípravné práce.
"ŽSR ostatné rozhodnutie ÚVO analyzujú a na základe výsledkov analýzy rozhodnú o ďalších krokoch," uviedla v utorok pre agentúru SITA hovorkyňa železníc Martina Pavliková.
Železnice tvrdia, že podpísaniu zmluvy s vybraným zhotoviteľom na jeseň im nič nebránilo, pretože úrad nevydal predbežné opatrenie, ktoré by im to znemožnilo.
Štátny správca železničnej infraštruktúry môže rozhodnutie úradu o opätovnom vyhodnotení ponúk rešpektovať alebo, čo je asi pravdepodobnejšie, môže podať na súde žalobu na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia úradu.
Počiatek priznal, že situácia okolo železničného tendra je veľmi zamotaná. "Rozhodnutia sú častokrát protirečivé. V tento moment by som nepredbiehal, je to hlavne právny problém. Je to vec pre právnikov, aby rozanalyzovali, čo presne táto situácia znamená a aké kroky je nevyhnutné podniknúť," uviedol minister.
Námietku zamietli už vlani
ÚVO už vlani 14. septembra zamietol námietku Skanska proti jej druhému vylúčeniu z tendra. Skanska podala na súde žalobu na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia úradu a následne 28. septembra podala ďalšiu námietku proti inému úkonu ŽSR.
Námietka bola charakterom podobná predtým zamietnutej námietke proti jej vylúčeniu zo súťaže. Tentoraz dal úrad spoločnosti Skanska za pravdu.
Dôvodom druhého vylúčenia združenia Skanska bol rozdiel v dĺžke praxe jej stavbyvedúcich a certifikátu odbornej spôsobilosti. V prípade ostatných uchádzačov to však bolo podobné.
Skanska v súťaži pôvodne dala najnižšiu cenovú ponuku vo výške takmer 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a skupina s TSS Grade okolo 245 mil. eur. Predpokladaná cena prác naplánovaných na tri a pol roka bola 296 mil. eur.
ÚVO sa k otázkam a dôvodom svojho posledného rozhodnutia bližšie nevyjadril. "Nakoľko rozhodnutie nadobudlo právoplatnosť, v najbližšom čase bude zverejnené na internetovej stránke úradu. V predmetnom rozhodnutí je, samozrejme, uvedené aj zdôvodnenie," uviedol pre agentúru SITA hovorca úradu Ján Mažgút.
Určité riziká z tohto hľadiska pripúšťa aj minister dopravy Ján Počiatek.
"Momentálne je to právny problém, ktorý analyzujú právnici ministerstva a ŽSR a na základe toho, ako to rozanalyzujú, podniknú ďalšie kroky. V tento moment je ešte predčasné robiť závery. Uvidíme, čo presne právnici vymyslia, čo to všetko znamená," povedal minister.
Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) rozhodnutím zo 4. apríla nariadil Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) znovu vyhodnotiť ponuky v tendri na modernizáciu spomínanej železničnej trate.
O námietke opätovne vylúčenej spoločnosti Skanska z konca septembra 2012 tak úrad rozhodol po polroku, hoci mal túto povinnosť najneskôr do 60 dní od doručenia námietky.
Situácia je zamotaná
Rozhodnutie o opätovnom vyhodnotení ponúk v železničnom tendri úrad zatiaľ nezverejnil. Súťaž trvajúca od konca roku 2009 bola medzitým už uzavretá, železnice vlani v októbri podpísali zmluvu o dielo so združením na čele s trnavskou firmou TSS Grade a na trati pokračujú prípravné práce.
"ŽSR ostatné rozhodnutie ÚVO analyzujú a na základe výsledkov analýzy rozhodnú o ďalších krokoch," uviedla v utorok pre agentúru SITA hovorkyňa železníc Martina Pavliková.
Železnice tvrdia, že podpísaniu zmluvy s vybraným zhotoviteľom na jeseň im nič nebránilo, pretože úrad nevydal predbežné opatrenie, ktoré by im to znemožnilo.
Štátny správca železničnej infraštruktúry môže rozhodnutie úradu o opätovnom vyhodnotení ponúk rešpektovať alebo, čo je asi pravdepodobnejšie, môže podať na súde žalobu na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia úradu.
Počiatek priznal, že situácia okolo železničného tendra je veľmi zamotaná. "Rozhodnutia sú častokrát protirečivé. V tento moment by som nepredbiehal, je to hlavne právny problém. Je to vec pre právnikov, aby rozanalyzovali, čo presne táto situácia znamená a aké kroky je nevyhnutné podniknúť," uviedol minister.
Námietku zamietli už vlani
ÚVO už vlani 14. septembra zamietol námietku Skanska proti jej druhému vylúčeniu z tendra. Skanska podala na súde žalobu na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia úradu a následne 28. septembra podala ďalšiu námietku proti inému úkonu ŽSR.
Námietka bola charakterom podobná predtým zamietnutej námietke proti jej vylúčeniu zo súťaže. Tentoraz dal úrad spoločnosti Skanska za pravdu.
Dôvodom druhého vylúčenia združenia Skanska bol rozdiel v dĺžke praxe jej stavbyvedúcich a certifikátu odbornej spôsobilosti. V prípade ostatných uchádzačov to však bolo podobné.
Skanska v súťaži pôvodne dala najnižšiu cenovú ponuku vo výške takmer 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a skupina s TSS Grade okolo 245 mil. eur. Predpokladaná cena prác naplánovaných na tri a pol roka bola 296 mil. eur.
ÚVO sa k otázkam a dôvodom svojho posledného rozhodnutia bližšie nevyjadril. "Nakoľko rozhodnutie nadobudlo právoplatnosť, v najbližšom čase bude zverejnené na internetovej stránke úradu. V predmetnom rozhodnutí je, samozrejme, uvedené aj zdôvodnenie," uviedol pre agentúru SITA hovorca úradu Ján Mažgút.