|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. decembra 2011
Na Rely Dakar budú premiérovo štyria Slováci
Na Nový rok odštartuje už 33. ročník púštneho dobrodružstva Rely Dakar, ktoré sa pre vysoké bezpečnostné riziká vyplývajúce z komplikovanej politickej situácie v africkom regióne ...
Zdieľať
BRATISLAVA/MAR DEL PLATA 27. decembra (WEBNOVINY) - Na Nový rok odštartuje už 33. ročník púštneho dobrodružstva Rely Dakar, ktoré sa pre vysoké bezpečnostné riziká vyplývajúce z komplikovanej politickej situácie v africkom regióne presťahovalo po zrušení pretekov v roku 2008 do juhoamerickej púšte.
Trať bude viesť z argentínskeho mesta Mar del Plata na pobreží Atlantického oceánu do peruánskej metropoly Lima, ktorú obmývajú vlny Tichého oceánu. Doteraz sa preteky začínali aj končili v argentínskej metropole Buenos Aires.
Od 1. januára 2012 na 465 súťažiacich posádok Rely Dakar 2012 - 171 áut, 185 motocyklov, 76 kamiónov a 33 štvorkoliek - bude čakať 8500 km, z toho 4200 km vo forme rýchlostných skúšok. Jediným voľným dňom v programe je 8. január.
"Čaká nás päť etáp v Argentíne, potom ďalších päť v Čile a na záver 4 etapy v Peru, takže opäť 14 súťažných dní, tak ako počas uplynulých 12 ročníkov. V Peru sú nádherné duny, čo bude značiť ťažšie trate pre pretekárov. Budeme mať veľkú pestrosť ťažkých úsekov," konštatoval riaditeľ pretekov Etienne Lavigne. Najťažšími z nich budú tie medzi peruánskymi dunami - v 12. etape 245 km z Arequipa do Nasca a v nasledujúcej 13. z Nasca do Pisca (275 km).
Najväčšími favoritmi budú medzi automobilovými pretekármi rekordný deväťnásobný víťaz (6-krát na motocykli a 3-krát na aute) Francúz Stéphane Peterhansel, spolu so Španielom Carlosom Sainzom a Juhoafričanom Ginielom De Villiersom. Na dvoch kolesách bude chcieť obhajcovi titulu, už trojnásobnému víťazovi Španielovi Marcovi Comovi, sťažiť cestu rovnako trojnásobný šampión Francúz Cyril Despres.
Na štarte sa zídu pretekári z 50 krajín a zábery z púštnej rely budú môcť sledovať diváci v 190 štátoch, čo by malo zvýšiť sledovanosť, ktorá bola v roku 2011 na hranici 5 miliónov divákov.
V štartovej listine motocyklov figuruje hneď štvorica slovenských jazdcov: Štefan Svitko (št. číslo 32), Ivan Jakeš (št. číslo 31), Dušan Čipka (št. číslo 149) a Ján Zaťko (št. číslo 182). Slováci so svojimi tímami odleteli do Buenos Aires už v utorok 27. decembra.
Štefan Svitko, ktorý sa na štart Rely Dakar postaví tretí raz, bude v nastávajúcom ročníku štartovať s motocyklom KTM 450 v novom Oraving-Slovnaft teame, v ktorom mu mechanika bude robiť opäť František Hostinský a vodičom sprievodného auta bude kondičný tréner Ivan Malárik.
Štefan Svitko pri svojom prvom štarte na Rely Dakar obsadil 13. miesto a získal prestížne ocenenie "Najlepší nováčik Rally Dakar 2010". Pri štarte v roku 2011 musel pre technické problémy predčasne z rely odstúpiť, a to z vynikajúceho siedmeho miesta. Z hľadiska ambícií by si chcel Štefan zopakovať aspoň 13. miesto spred dvoch rokov, avšak podľa jeho slov je na prvom mieste zdravie, potom cieľ a až následne konečné umiestnenie.
"Do tohto ročníka vkladám veľké nádeje. Postavili sme tím, ktorý nič nenechá na náhodu. Disponujeme takým technickým vybavením a náhradnými dielmi, že by nás nemalo v pretekoch nič zaskočiť. Príprave venujem naozaj maximum," uviedol Svitko. "Nestanovil som si veľké ciele, pretože nemá význam mať veľké oči a byť potom sklamaný. Chcel by som predovšetkým absolvovať Dakar v zdraví, dokončiť a prípadne vylepšiť svoje kariérne maximum," dodal. Bronzový z ME 2011 v enduro v kategórii Senior E3 absolvoval v polovici roka operáciu, ktorou mu odstránili blanu obaľujúcu sval v predlaktí.
Ivan Jakeš sa po troch predchádzajúcich ročníkoch v českom tíme KM Racing teraz predstaví s motocyklom BMW v novom tíme NAD-RESS Adventure. Zo svojich štyroch doterajších účastí dokončil len svoj druhý štart v roku 2009, kedy ho v cieli medzi motorkármi klasifikovali na 43. mieste. Ďalšie tri ročníky - 2007 jeho premiérový ešte na africkom kontinente, 2010 a 2011 nedokončil.
Pred svojim piatym štartom Ivan Jakeš vyjadril presvedčenie, že urobí všetko pre to, aby už konečne prišiel do cieľa. Verí, že k dosiahnutiu tohto cieľa mu pomôže i dvojčlenný sprievod, ktorý tvorí dlhoročný Ivanov kondičný tréner Marián Smyčka a dlhoročný úspešný český motokrosový a enduro jazdec Ján Zarembra. Obaja členovia NAD-RESS Adventure teamu budú mať na najnáročnejšej rely na svete premiéru.
"Som veľmi šťastný, že sa mi po piatich rokoch podarilo zostaviť vlastný tím. Najvýraznejším rozdielom je to, že chlapci sú tu pre mňa a kvôli mne, nemusím na nikoho čakať a nikomu sa prispôsobovať. Ak by som mal porovnať stroj, na ktorom som štartoval v ročníku 2011, a ten aktuálny, tak ide o výletnú verzus profesionálnu motorku. Sponzor si určite sľubuje nejaký výsledok, v ten dúfam aj ja. Dakar je jednoducho Dakar a musí všetko vyjsť, aby to nejako dopadlo, a my veríme, že sa to podarí. Všetky komponenty máme v rezerve, kľúčna kosť je opravená a máme dva náhradné fabrické motory," uviedol Jakeš, ktorý náznakom pripomenul aj nepríjemné zranenie z ostatného ročníka podujatia.
Dvojica jazdcov Dušan Čipka a Ján Zaťko ide na rely tak, ako Ivan Jakeš s motocyklami BMW vo farbách Slovakia Turboteam Zaťko, v ktorom sa predstavili v klubovej súťaži na posledných troch šesťdňových vo Fínsku, Mexiku a Portugalsku. Skúseností z rôznych motocyklových súťaží majú na rozdávanie, ale štart na prestížnej Rely Dakar bude ich premiérový.
Päťdesiatpäťročný Ján Zaťko a o deväť rokov mladší Dušan Čipka si na vlastnej koži vyskúšajú náročné podmienky tratí Južnej Ameriky. Obaja skúsení jazdci sa na juhoamerické dobrodružstvo tešia. Informácie o podmienkach a špecifikách Dakaru zbierali od tých, ktorí už prestížnu súťaž absolvovali, Jaroslav Katriňák im pomáhal aj pri príprave motocyklov. V tíme s nimi na Dakar odlietajú manažér Ján Rumpli a mechanik Roman Repa. Na rozdiel od Štefana Svitka a Ivana Jakeša, ktorí majú na 33. pokračovaní Rely Dakar vysoké ciele, Zaťko s Čipkom túžia najmä po jednom - prísť do cieľa.
Štvorica motorkárov spod Tatier bude na štarte Dakaru prvýkrát v histórii. Vlani štartovala trojica - Jakeš, Svitko, Matoška. V celkovom súčte Slovákov na tomto prestížnom podujatí sa nesmie zabudnúť na Jaroslava Katriňáka, ktorý ako prvý Slovák absolvoval Dakar a vyhral jednu etapu v roku 1999.
Program Rely Dakar 2012:
1. etapa - 1. januára: Mar del Plata (Arg.) - Santa Rosa (Arg.), meraný úsek 57 km
2. etapa - 2. januára: Santa Rosa (Arg.) - San Rafael (Arg.), meraný úsek: motocykle a kamióny 295 km, automobily 290
3. etapa - 3. januára: San Rafael (Arg.) - San Juan (Arg.), meraný úsek: motocykle: 270 km, automobily a kamióny: 208 km
4. etapa - 4. januára: San Juan (Arg.) - Chilecito (Arg.), meraný úsek: 326 km
5. etapa - 5. januára: Chilecito (Arg.) - Fiambalá (Arg.), meraný úsek: motocykle 265 km, automobily a kamióny 177 km
6. etapa - 6. januára: Fiambalá (Arg.) - Copiapó (Čile), meraný úsek 247 km
7. etapa - 7. januára: Copiapó (Čile) - Copiapó (Čile), meraný úspek 419 km
8. etapa - 9. januára: Copiapó (Čile) - Antofagasta (Čile), meraný úsek: 477 km
9. etapa - 10. januára: Antofagasta (Čile) - Iquique (Čile), meraný úsek: 556 km
10. etapa - 11. januára: Iquique (Čile) - Arica (Čile), meraný úsek: 377 km
11. etapa - 12. januára: Arica (Čile) - Arequipa (Peru), meraný úsek: motocykle 534 km, automobily 478 km, kamióny 432 km
12. etapa - 13. januára: Arequipa (Peru) - Nazca (Peru), meraný úsek: 245 km
13. etapa - 14. januára: Nazca (Peru) - Pisco (Peru), meraný úsek: 275 km
14. etapa - 15. januára: Pisco (Peru) - Lima (Peru), meraný úsek: 29 km
Prehľad účinkovania slovenských motocyklistov na Rely Dakar
Jaroslav Katriňák - štyri štarty
20. ročník (1998):
Na klasickej africkej trati absolvoval osem etáp. Jeho najlepšie umiestnenie v ročníku bolo 6. miesto v 6. etape. Katriňák predčasne zo súťaže odstúpil po 8. etape pre technické problémy s motocyklom.
21. ročník (1999):
V Afrike absolvoval šesť etáp, pričom 6. etapu vyhral. V nasledujúcej však pre poruchu motora odstúpil.
28. ročník (2006):
V súťaži vydržal opäť len sedem etáp, odstúpil po ťažkom páde, ktorý mu znemožnil pokračovať v súťaži. Jeho najlepšie umiestnenie v ročníku 11. miesto v 5. etape.
29. ročník (2007):
Prvý raz vo svojej kariére došiel do cieľa pretekov, v konečnom poradí skončil deviaty, pričom bol najlepším pretekárom medzi netovárenskými jazdcami. Jeho najlepším umiestnením bolo 7. miesto v 13. etape.
Ivan Jakeš - štyri štarty
29. ročník (2007):
Pri svojom debute na klasickej africkej trati predčasne skončil v 6. etape pre poruchu motocykla, najlepšie skončil v 3. etape na 25. mieste.
30. ročník (2009):
Ako prvý Slovák absolvoval "náhradnú" juhoamerickú verziu Rely Dakar. V konečnom poradí skončil na 43. mieste a po Katriňákovi je druhým slovenským pretekárom, ktorý úspešne došiel do cieľa najťažšej motocyklovej súťaže na svete. Jeho najlepšie umiestnenie bolo 11. miesto v záverečnej etape.
31. ročník (2010):
Pri treťom štarte ho v úvode 7. etapy v púšti Atacama zradila roztrhnutá reťaz, ktorú v povolenom časovom úseku nedokázal opraviť a súťaž sa pre neho skončila.
32. ročník (2011)
Ivan Jakeš sa v počte štartov Slováka na Dakare vyrovnal Jaroslavovi Katriňákovi a po 9. etape mu patrila 10. priečka. V 10. etape však odstúpil pre zadretý motor, v tom čase jazdil už so zlomenou kľúčnou kosťou. Jeho najlepším umiestnením bola šiesta priečka v 6. etape, čo je zároveň jeho kariérne maximum.
Štefan Svitko - dva štarty
31. ročník (2010):
Ako tretí Slovák v histórii prišiel do cieľa najťažšej motoristickej súťaže na svete, ako prvému sa mu to podarilo pri premiére. V celkovej klasifikácii obsadil 13. priečku (v hodnotení nováčikov bol najlepší), jeho najlepšie umiestnenie bola deviata priečka v 7. etape.
32. ročník (2011)
Štefan Svitko mal byť najväčšou slovenskou nádejou na Rely Dakar, svoje účinkovanie však skončil v 8. etape pre problémy so zapaľovaním a pohonom motora. Na osudnú etapu vyrážal zo 7. pozície v priebežnej klasifikácii. V 33. ročníku sa dvakrát zmestil do prvej desiatky - v 6. etape bol štvrtý a v 7. etape šiesty.
Radek Matoška - jeden štart
32. ročník (2011)
Radek Matoška sa stal štvrtým slovenským motocyklistom, ktorý dokázal dokončiť Rely Dakar. Podarilo sa mu to hneď pri jeho debute, čím napodobnil Štefana Svitka. Matoškovým najlepším umiestnením bola 19. pozícia v záverečnej etape, celkovo ho klasifikovali na 34. priečke.
Trať bude viesť z argentínskeho mesta Mar del Plata na pobreží Atlantického oceánu do peruánskej metropoly Lima, ktorú obmývajú vlny Tichého oceánu. Doteraz sa preteky začínali aj končili v argentínskej metropole Buenos Aires.
Od 1. januára 2012 na 465 súťažiacich posádok Rely Dakar 2012 - 171 áut, 185 motocyklov, 76 kamiónov a 33 štvorkoliek - bude čakať 8500 km, z toho 4200 km vo forme rýchlostných skúšok. Jediným voľným dňom v programe je 8. január.
"Čaká nás päť etáp v Argentíne, potom ďalších päť v Čile a na záver 4 etapy v Peru, takže opäť 14 súťažných dní, tak ako počas uplynulých 12 ročníkov. V Peru sú nádherné duny, čo bude značiť ťažšie trate pre pretekárov. Budeme mať veľkú pestrosť ťažkých úsekov," konštatoval riaditeľ pretekov Etienne Lavigne. Najťažšími z nich budú tie medzi peruánskymi dunami - v 12. etape 245 km z Arequipa do Nasca a v nasledujúcej 13. z Nasca do Pisca (275 km).
Najväčšími favoritmi budú medzi automobilovými pretekármi rekordný deväťnásobný víťaz (6-krát na motocykli a 3-krát na aute) Francúz Stéphane Peterhansel, spolu so Španielom Carlosom Sainzom a Juhoafričanom Ginielom De Villiersom. Na dvoch kolesách bude chcieť obhajcovi titulu, už trojnásobnému víťazovi Španielovi Marcovi Comovi, sťažiť cestu rovnako trojnásobný šampión Francúz Cyril Despres.
Na štarte sa zídu pretekári z 50 krajín a zábery z púštnej rely budú môcť sledovať diváci v 190 štátoch, čo by malo zvýšiť sledovanosť, ktorá bola v roku 2011 na hranici 5 miliónov divákov.
V štartovej listine motocyklov figuruje hneď štvorica slovenských jazdcov: Štefan Svitko (št. číslo 32), Ivan Jakeš (št. číslo 31), Dušan Čipka (št. číslo 149) a Ján Zaťko (št. číslo 182). Slováci so svojimi tímami odleteli do Buenos Aires už v utorok 27. decembra.
Štefan Svitko, ktorý sa na štart Rely Dakar postaví tretí raz, bude v nastávajúcom ročníku štartovať s motocyklom KTM 450 v novom Oraving-Slovnaft teame, v ktorom mu mechanika bude robiť opäť František Hostinský a vodičom sprievodného auta bude kondičný tréner Ivan Malárik.
Štefan Svitko pri svojom prvom štarte na Rely Dakar obsadil 13. miesto a získal prestížne ocenenie "Najlepší nováčik Rally Dakar 2010". Pri štarte v roku 2011 musel pre technické problémy predčasne z rely odstúpiť, a to z vynikajúceho siedmeho miesta. Z hľadiska ambícií by si chcel Štefan zopakovať aspoň 13. miesto spred dvoch rokov, avšak podľa jeho slov je na prvom mieste zdravie, potom cieľ a až následne konečné umiestnenie.
"Do tohto ročníka vkladám veľké nádeje. Postavili sme tím, ktorý nič nenechá na náhodu. Disponujeme takým technickým vybavením a náhradnými dielmi, že by nás nemalo v pretekoch nič zaskočiť. Príprave venujem naozaj maximum," uviedol Svitko. "Nestanovil som si veľké ciele, pretože nemá význam mať veľké oči a byť potom sklamaný. Chcel by som predovšetkým absolvovať Dakar v zdraví, dokončiť a prípadne vylepšiť svoje kariérne maximum," dodal. Bronzový z ME 2011 v enduro v kategórii Senior E3 absolvoval v polovici roka operáciu, ktorou mu odstránili blanu obaľujúcu sval v predlaktí.
Ivan Jakeš sa po troch predchádzajúcich ročníkoch v českom tíme KM Racing teraz predstaví s motocyklom BMW v novom tíme NAD-RESS Adventure. Zo svojich štyroch doterajších účastí dokončil len svoj druhý štart v roku 2009, kedy ho v cieli medzi motorkármi klasifikovali na 43. mieste. Ďalšie tri ročníky - 2007 jeho premiérový ešte na africkom kontinente, 2010 a 2011 nedokončil.
Pred svojim piatym štartom Ivan Jakeš vyjadril presvedčenie, že urobí všetko pre to, aby už konečne prišiel do cieľa. Verí, že k dosiahnutiu tohto cieľa mu pomôže i dvojčlenný sprievod, ktorý tvorí dlhoročný Ivanov kondičný tréner Marián Smyčka a dlhoročný úspešný český motokrosový a enduro jazdec Ján Zarembra. Obaja členovia NAD-RESS Adventure teamu budú mať na najnáročnejšej rely na svete premiéru.
"Som veľmi šťastný, že sa mi po piatich rokoch podarilo zostaviť vlastný tím. Najvýraznejším rozdielom je to, že chlapci sú tu pre mňa a kvôli mne, nemusím na nikoho čakať a nikomu sa prispôsobovať. Ak by som mal porovnať stroj, na ktorom som štartoval v ročníku 2011, a ten aktuálny, tak ide o výletnú verzus profesionálnu motorku. Sponzor si určite sľubuje nejaký výsledok, v ten dúfam aj ja. Dakar je jednoducho Dakar a musí všetko vyjsť, aby to nejako dopadlo, a my veríme, že sa to podarí. Všetky komponenty máme v rezerve, kľúčna kosť je opravená a máme dva náhradné fabrické motory," uviedol Jakeš, ktorý náznakom pripomenul aj nepríjemné zranenie z ostatného ročníka podujatia.
Dvojica jazdcov Dušan Čipka a Ján Zaťko ide na rely tak, ako Ivan Jakeš s motocyklami BMW vo farbách Slovakia Turboteam Zaťko, v ktorom sa predstavili v klubovej súťaži na posledných troch šesťdňových vo Fínsku, Mexiku a Portugalsku. Skúseností z rôznych motocyklových súťaží majú na rozdávanie, ale štart na prestížnej Rely Dakar bude ich premiérový.
Päťdesiatpäťročný Ján Zaťko a o deväť rokov mladší Dušan Čipka si na vlastnej koži vyskúšajú náročné podmienky tratí Južnej Ameriky. Obaja skúsení jazdci sa na juhoamerické dobrodružstvo tešia. Informácie o podmienkach a špecifikách Dakaru zbierali od tých, ktorí už prestížnu súťaž absolvovali, Jaroslav Katriňák im pomáhal aj pri príprave motocyklov. V tíme s nimi na Dakar odlietajú manažér Ján Rumpli a mechanik Roman Repa. Na rozdiel od Štefana Svitka a Ivana Jakeša, ktorí majú na 33. pokračovaní Rely Dakar vysoké ciele, Zaťko s Čipkom túžia najmä po jednom - prísť do cieľa.
Štvorica motorkárov spod Tatier bude na štarte Dakaru prvýkrát v histórii. Vlani štartovala trojica - Jakeš, Svitko, Matoška. V celkovom súčte Slovákov na tomto prestížnom podujatí sa nesmie zabudnúť na Jaroslava Katriňáka, ktorý ako prvý Slovák absolvoval Dakar a vyhral jednu etapu v roku 1999.
Program Rely Dakar 2012:
1. etapa - 1. januára: Mar del Plata (Arg.) - Santa Rosa (Arg.), meraný úsek 57 km
2. etapa - 2. januára: Santa Rosa (Arg.) - San Rafael (Arg.), meraný úsek: motocykle a kamióny 295 km, automobily 290
3. etapa - 3. januára: San Rafael (Arg.) - San Juan (Arg.), meraný úsek: motocykle: 270 km, automobily a kamióny: 208 km
4. etapa - 4. januára: San Juan (Arg.) - Chilecito (Arg.), meraný úsek: 326 km
5. etapa - 5. januára: Chilecito (Arg.) - Fiambalá (Arg.), meraný úsek: motocykle 265 km, automobily a kamióny 177 km
6. etapa - 6. januára: Fiambalá (Arg.) - Copiapó (Čile), meraný úsek 247 km
7. etapa - 7. januára: Copiapó (Čile) - Copiapó (Čile), meraný úspek 419 km
8. etapa - 9. januára: Copiapó (Čile) - Antofagasta (Čile), meraný úsek: 477 km
9. etapa - 10. januára: Antofagasta (Čile) - Iquique (Čile), meraný úsek: 556 km
10. etapa - 11. januára: Iquique (Čile) - Arica (Čile), meraný úsek: 377 km
11. etapa - 12. januára: Arica (Čile) - Arequipa (Peru), meraný úsek: motocykle 534 km, automobily 478 km, kamióny 432 km
12. etapa - 13. januára: Arequipa (Peru) - Nazca (Peru), meraný úsek: 245 km
13. etapa - 14. januára: Nazca (Peru) - Pisco (Peru), meraný úsek: 275 km
14. etapa - 15. januára: Pisco (Peru) - Lima (Peru), meraný úsek: 29 km
Prehľad účinkovania slovenských motocyklistov na Rely Dakar
Jaroslav Katriňák - štyri štarty
20. ročník (1998):
Na klasickej africkej trati absolvoval osem etáp. Jeho najlepšie umiestnenie v ročníku bolo 6. miesto v 6. etape. Katriňák predčasne zo súťaže odstúpil po 8. etape pre technické problémy s motocyklom.
21. ročník (1999):
V Afrike absolvoval šesť etáp, pričom 6. etapu vyhral. V nasledujúcej však pre poruchu motora odstúpil.
28. ročník (2006):
V súťaži vydržal opäť len sedem etáp, odstúpil po ťažkom páde, ktorý mu znemožnil pokračovať v súťaži. Jeho najlepšie umiestnenie v ročníku 11. miesto v 5. etape.
29. ročník (2007):
Prvý raz vo svojej kariére došiel do cieľa pretekov, v konečnom poradí skončil deviaty, pričom bol najlepším pretekárom medzi netovárenskými jazdcami. Jeho najlepším umiestnením bolo 7. miesto v 13. etape.
Ivan Jakeš - štyri štarty
29. ročník (2007):
Pri svojom debute na klasickej africkej trati predčasne skončil v 6. etape pre poruchu motocykla, najlepšie skončil v 3. etape na 25. mieste.
30. ročník (2009):
Ako prvý Slovák absolvoval "náhradnú" juhoamerickú verziu Rely Dakar. V konečnom poradí skončil na 43. mieste a po Katriňákovi je druhým slovenským pretekárom, ktorý úspešne došiel do cieľa najťažšej motocyklovej súťaže na svete. Jeho najlepšie umiestnenie bolo 11. miesto v záverečnej etape.
31. ročník (2010):
Pri treťom štarte ho v úvode 7. etapy v púšti Atacama zradila roztrhnutá reťaz, ktorú v povolenom časovom úseku nedokázal opraviť a súťaž sa pre neho skončila.
32. ročník (2011)
Ivan Jakeš sa v počte štartov Slováka na Dakare vyrovnal Jaroslavovi Katriňákovi a po 9. etape mu patrila 10. priečka. V 10. etape však odstúpil pre zadretý motor, v tom čase jazdil už so zlomenou kľúčnou kosťou. Jeho najlepším umiestnením bola šiesta priečka v 6. etape, čo je zároveň jeho kariérne maximum.
Štefan Svitko - dva štarty
31. ročník (2010):
Ako tretí Slovák v histórii prišiel do cieľa najťažšej motoristickej súťaže na svete, ako prvému sa mu to podarilo pri premiére. V celkovej klasifikácii obsadil 13. priečku (v hodnotení nováčikov bol najlepší), jeho najlepšie umiestnenie bola deviata priečka v 7. etape.
32. ročník (2011)
Štefan Svitko mal byť najväčšou slovenskou nádejou na Rely Dakar, svoje účinkovanie však skončil v 8. etape pre problémy so zapaľovaním a pohonom motora. Na osudnú etapu vyrážal zo 7. pozície v priebežnej klasifikácii. V 33. ročníku sa dvakrát zmestil do prvej desiatky - v 6. etape bol štvrtý a v 7. etape šiesty.
Radek Matoška - jeden štart
32. ročník (2011)
Radek Matoška sa stal štvrtým slovenským motocyklistom, ktorý dokázal dokončiť Rely Dakar. Podarilo sa mu to hneď pri jeho debute, čím napodobnil Štefana Svitka. Matoškovým najlepším umiestnením bola 19. pozícia v záverečnej etape, celkovo ho klasifikovali na 34. priečke.