|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. mája 2010
Na projekty eGovernmentu je podpísaných 16 zmlúv
V rámci Prioritnej osi 1 Operačného programu Informatizácia spoločnosti (OPIS) bolo do štvrtka podpísaných 16 zmlúv o poskytnutí nenávratnej finančnej pomoci ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Nina Bednáriková BRATISLAVA 28. mája (WEBNOVINY) - V rámci Prioritnej osi 1 Operačného programu Informatizácia spoločnosti (OPIS) bolo do štvrtka podpísaných 16 zmlúv o poskytnutí nenávratnej finančnej pomoci v celkovej hodnote 330,3 mil. eur. Na piatkovej tlačovej besede o tom informovala generálna riaditeľka Riadiaceho orgánu pre OPIS na Úrade vlády SR Erna Dohnáliková. Doteraz riadiaci orgán vyhlásil 22 výziev v celkovej výške 555,7 mil. eur. Pripravujú sa ďalšie výzvy v objeme takmer 300 mil. eur, ktoré ešte musí schváliť Európska komisia.
Zavedenie konkrétnych projektov OPIS znamená podľa Dohnálikovej podstatné zjednodušenie každodenného života a významnú úsporu výdavkov daňových poplatníkov. "Cieľom prioritnej osi 1 OPISu je predovšetkým vybudovanie efektívnej, lacnejšej, transparentnej a na občana orientovanej verejnej správy," uviedla Dohnáliková. Namiesto opakovaných návštev viacerých úradov, čakania v rade a platenia mnohých správnych poplatkov bude verejná správa dostupná na internete. Všetkých 20 národných a dva dopytovo-orientované projekty OPIS sa má začať do konca tohto roku.
Medzi projektmi, pri ktorých už verejné obstarávanie skončilo, je napríklad aj informačný systém registra fyzických osôb. V ňom by od marca 2012 občania mali odovzdávať štátu informácie o sebe, ako je dátum narodenia, sobáša, trvalý pobyt a podobne, doklady či zmeny už iba raz a jednotlivé inštitúcie si ich budú navzájom poskytovať. Sprístupnenie elektronických služieb pre osvedčenie o evidencii vozidla a zavedenie elektronického dokladu, ktorý umožní uchovať potrebné údaje je podstatou projektu Ministerstva vnútra SR. Elektronické služby katastra nehnuteľností budú zahŕňať aktualizáciu v takmer reálnom čase, informácie použiteľné aj na právne úkony a kompletné prepojenie všetkých správ katastra. Elektronické služby budú poskytovať aj ministerstvo zdravotníctva v rámci programu eHealth a ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny bude elektronicky vybavovať štátne sociálne dávky, sociálnu pomoc a pomoc v hmotnej núdzi. Občanom to umožní podať žiadosť o dávku bez toho, aby museli navštíviť konkrétny úrad, a budú môcť priebežne sledovať jej vybavovanie.
Celkový rozpočet národných programov OPIS na roky 2007 až 2013 predstavuje približne 1,2 mld. eur. Elektronizácia verejnej správy (eGovernment) je prvým zo štyroch prioritných cieľov Operačného programu Informatizácia spoločnosti, na ktorý je vyčlenených 826 mil. eur z fondov Európskej únie. Riadiacim orgánom pre OPIS je Úrad vlády SR. Funkciu sprostredkovateľského orgánu pod riadiacim orgánom plní Ministerstvo financií SR.
SITA
Zavedenie konkrétnych projektov OPIS znamená podľa Dohnálikovej podstatné zjednodušenie každodenného života a významnú úsporu výdavkov daňových poplatníkov. "Cieľom prioritnej osi 1 OPISu je predovšetkým vybudovanie efektívnej, lacnejšej, transparentnej a na občana orientovanej verejnej správy," uviedla Dohnáliková. Namiesto opakovaných návštev viacerých úradov, čakania v rade a platenia mnohých správnych poplatkov bude verejná správa dostupná na internete. Všetkých 20 národných a dva dopytovo-orientované projekty OPIS sa má začať do konca tohto roku.
Medzi projektmi, pri ktorých už verejné obstarávanie skončilo, je napríklad aj informačný systém registra fyzických osôb. V ňom by od marca 2012 občania mali odovzdávať štátu informácie o sebe, ako je dátum narodenia, sobáša, trvalý pobyt a podobne, doklady či zmeny už iba raz a jednotlivé inštitúcie si ich budú navzájom poskytovať. Sprístupnenie elektronických služieb pre osvedčenie o evidencii vozidla a zavedenie elektronického dokladu, ktorý umožní uchovať potrebné údaje je podstatou projektu Ministerstva vnútra SR. Elektronické služby katastra nehnuteľností budú zahŕňať aktualizáciu v takmer reálnom čase, informácie použiteľné aj na právne úkony a kompletné prepojenie všetkých správ katastra. Elektronické služby budú poskytovať aj ministerstvo zdravotníctva v rámci programu eHealth a ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny bude elektronicky vybavovať štátne sociálne dávky, sociálnu pomoc a pomoc v hmotnej núdzi. Občanom to umožní podať žiadosť o dávku bez toho, aby museli navštíviť konkrétny úrad, a budú môcť priebežne sledovať jej vybavovanie.
Celkový rozpočet národných programov OPIS na roky 2007 až 2013 predstavuje približne 1,2 mld. eur. Elektronizácia verejnej správy (eGovernment) je prvým zo štyroch prioritných cieľov Operačného programu Informatizácia spoločnosti, na ktorý je vyčlenených 826 mil. eur z fondov Európskej únie. Riadiacim orgánom pre OPIS je Úrad vlády SR. Funkciu sprostredkovateľského orgánu pod riadiacim orgánom plní Ministerstvo financií SR.
SITA