|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. októbra 2014
Na program dňa sa dostáva otázka výstavby rýchlostnej cesty R6
Otázka prepojenia Slovenska s Českou republikou rýchlostnou komunikáciou bolo jedným z bodov minulotýždňového rokovania predsedu Trenčianskeho samosprávneho ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Milan Kapusta
Trenčín 12. októbra (TASR) – Otázka prepojenia Slovenska s Českou republikou rýchlostnou komunikáciou bolo jedným z bodov minulotýždňového rokovania predsedu Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) Jaroslava Bašku s hejtmanom Zlínskeho kraja Stanislavom Mišákom. Projekt prepojenia oboch krajín rýchlostnou cestou R6 na slovenskej a R49 na moravskej strane podľa Bašku podporili slovenská i česká vláda."Musím konštatovať, že Slovenská republika je už trošku ďalej v budovaní R6. V súčasnosti sa robí štúdia realizovateľnosti, ktorá skončí v apríli 2015 a potom už nebude nič brániť začatiu výstavby prvej časti Púchov – Mestečko a následne Mestečko - štátna hranica s ČR. V Zlínskom kraji zatiaľ neprešla dopadová štúdia na životné prostredie," uviedol Baška s tým, že otázka výstavby R6 je jednou z priorít vedenia TSK. Doplnil, že s výstavbou R6 sa uvažuje v polovičnom profile a na diaľnicu D1 sa bude napájať diaľničným privádzačom v Púchove.
Na území Česka by sa mala rýchlostná komunikácia R49 napojiť pri Otrkoviciach na severojužnú diaľničnú vetvu diaľnice D1 Ostrava - Brno. Ako Baška povedal, na českej strane nebola schválená štúdia vplyvov na životné prostredie (EIA), takže momentálne prebieha opäť.
„Musia hľadať nové riešenia, čiže tam sa ten proces predĺži minimálne o jeden rok. U nás bola EIA schválená už v roku 2009 a teraz sa robí štúdia realizovateľnosti, ktorá by mala odpovedať na to, či nám to Európska únia preplatí. V najbližších dňoch má byť podpísaná zmluva, vypracovanie samotnej štúdie realizovateľnosti by malo trvať asi štyri mesiace. Následne bude mať ministerstvo dopravy mesiac na pripomienky a keď sa štúdia schváli, budú nasledovať ďalšie kroky – územné rozhodnutie, projektové dokumentácie a podobne,“ skonštatoval Baška s tým, že témou rokovania so zlínskym hejtmanom bola aj otázka obmedzenia prejazdu vozidiel nad 7,5 tony na hraničných prechodoch Horné Srnie - Brumov-Bylnice a Moravské Lieskové - Kvetná-Stráni.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR