|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. decembra 2013
Na pohovore sa nepýtajte na plat či nadčasy
Súčasťou úspešného pohovoru sú nielen otázky personalistu, ale aj otázky uchádzača smerom k firme, kde chce pracovať. Kandidáti sa však často pýtajú zle. "A to ich ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 19. decembra (TASR) - Súčasťou úspešného pohovoru sú nielen otázky personalistu, ale aj otázky uchádzača smerom k firme, kde chce pracovať. Kandidáti sa však často pýtajú zle. "A to ich môže na pohovore potopiť. Preto je nesmierne dôležité pripraviť si vhodné otázky vopred."Podľa Jakuba Žabka z výskumno-štatistickej spoločnosti TREXIMA Bratislava by sa záujemcovia o miesto určite mali vyhnúť takým typom otázok, ktoré evokujú primárny záujem o výplatu. "Nepýtajte sa, koľko budete zarábať, dokedy budete musieť byť v práci, či firma prepláca nadčasy," radí Žabka.
Ako dopĺňa, keď sa bude kandidát príliš zameriavať na to, ako môže firemný systém využiť vo svoj prospech, nebude pôsobiť ako skutočne nadšený uchádzač o danú prácu. Naopak, bude vyzerať ako niekto, kto sa sústredí viac na odmenu za prácu, ako na jej kvalitu.
"Zamestnávatelia zásadne nenajímajú ľudí, ktorí sa nezaujímajú o kvalitu svojej práce a ich požiadavky na odbornú spôsobilosť. Ak to nie je váš prípad a v skutočnosti vám záleží na tom, ako robíte svoju prácu, možno len nešťastne dávate navonok intuitívny záujem o zabezpečenie svojich potrieb a ste v pokušení sa pýtať tieto otázky. V každom prípade, nerobte to," radí Žabka.
Dôležité tiež je, aby záujemca o prácu nepôsobil nepripravene. Nemal by sa pýtať, čo firma vlastne robí, ako dlho funguje a koľko má zamestnancov. To všetko je dobré vedieť vopred, pred pohovorom.
Nie je tiež dobré dávať "podozrievavé" otázky. Napríklad či firma kontroluje e-maily, alebo "čo sa stalo osobe na tejto pozícii predo mnou". Podľa Žabku totiž spoločnosti nemajú záujem o niekoho, koho trápia tieto veci. V prvom prípade bude kandidát pôsobiť ako človek, ktorý trávi počas pracovného dňa hodiny na Facebooku, namiesto toho, aby efektívne využíval svoj čas. Pri druhej otázke si o ňom personalista vytvorí názor, že sa zaujíma viac o druhých, ako o seba.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR