![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
27. júna 2016
Na opravy ciest v Košickom kraji treba desiatky miliónov eur
V Košickom kraji by bolo potrebné vzhľadom na potreby dopravnej infraštruktúry realizovať na cestách druhej a tretej triedy spolu 74 investičných projektov s ...
Zdieľať

Podľa dokumentu tzv. maximalistický scenár alokácie finančných prostriedkov zahŕňa dva investičné projekty výstavby ciest druhej triedy (za 12 miliónov eur), 23 projektov rekonštrukcie ciest druhej a tretej triedy (74,5 milióna eur), 44 menších projektov údržby a opravy ciest tretej triedy (9 miliónov eur) a päť projektov rekonštrukcie mostov (1,735 milióna eur).
"V prípade, ak na navrhované projekty v scenári nebude mať VÚC Košice dostatok vlastných financií alebo v druhom prípade budú finančné potreby navrhovaných projektov prevyšovať rámec prostriedkov z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP), je potrebné, aby VÚC siahla k pôžičke alebo dotácii a pokryla financovanie spomínaných investícií úverom z Európskej investičnej banky (EIB). Táto možnosť sa v súčasnosti javí ako nevyhnutná a pri pohľade na ostatné možnosti získania finančných prostriedkov ako najvýhodnejšia," konštatuje schválený materiál.
KSK je vlastníkom 558 kilometrov ciest druhej triedy a 1377 kilometrov ciest tretej triedy, okrem toho vlastní 655 mostných objektov. Celková dĺžka cestných komunikácií v kraji je 2382 kilometrov, pričom dĺžka diaľnic a rýchlostných ciest predstavuje len necelé dve percentá. Cesty prvej triedy sú v dĺžke okolo 14 percent.
Predseda KSK Zdenko Trebuľa v tejto súvislosti konštatoval, že pri súčasnom spôsobe financovania vyšších územných celkov nevidí zásadnú perspektívu trvalej udržateľnosti financovania opráv a údržby ciest. Riešením nie je podľa neho neustále bratie úverov na potrebné investície, pričom ide o celoslovenský problém.
"Ja osobne vidím riešenie v jednej dopravnej autorite z hľadiska udržiavania ciest. Považujem za logické, aby sa postupom času vrátili tieto veci k jednému subjektu, ktorý by zabezpečoval v logike veci aj diaľnice, aj rýchlostné cesty, cesty prvej triedy, aj cesty druhej a tretej triedy," uviedol pre novinárov.
Zastupiteľstvo KSK dnes na financovanie infraštruktúry schválilo úver z EIB v celkovej sume 30 miliónov eur. Z toho na opravy ciest tretej a druhej triedy pôjde spolu 10,9 milióna eur. Za 5,8 milióna eur samospráva nakúpi nové mechanizmy pre krajskú správu ciest. Zvyšok pôjde na ďalšie projekty.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR