|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. septembra 2015
Na núdzovú linku zavolajú ľudia aj zo zlomyseľnosti
To, že niektorí Slováci ešte stále nepochopili, že na núdzovú linku sa má volať len v prípade vyžadujúcom nevyhnutnú pomoc, vedia svoje aj na Ministerstve ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 27. septembra (TASR) – To, že niektorí Slováci ešte stále nepochopili, že na núdzovú linku sa má volať len v prípade vyžadujúcom nevyhnutnú pomoc, vedia svoje aj na Ministerstve zahraničných vecí a európskych záležitostí (MZVaEZ) SR. Počas tohtoročnej dovolenkovej sezóny zaznamenali pracovníci ministerstva viacero prípadov, keď o pomoc telefonicky žiadali ľudia, ktorých situácia bola na míle vzdialená od núdzovej."Stalo sa, že zavolal pán, že sa mu roztrhol klinový remeň na aute a s chuťou sa pýtal na to, ako mu my vieme pomôcť," informoval riaditeľ konzulárneho odboru MZVaEZ Vladimír Jakabčin. Napriek tomu, že núdzová linka ministerstva slúži pre pomoc v prípade bezprostrednej núdze, ohrozenia zdravia či života, niektorých podľa Jakabčina motivuje k telefonátom iba dlhá chvíľa. Alebo zlomyseľnosť dokázať, že ministerstvo nedokáže vo všetkých prípadoch pomôcť. "Ako inak si možno vysvetliť prípad, keď nám napríklad zavolá niekto, kto sedí v diaľkovom autobuse, stojacom na diaľnici v kolóne a pýta si od nás pomoc, lebo potrebuje ísť na toaletu?" opýtal sa.
O zneužívaní núdzovej linky hovoril Jakabčin počas vyhodnotenia tohtoročnej dovolenkovej sezóny z pohľadu konzulárnych úradov. Na zastupiteľské úrady sa Slováci od júna do konca augusta najčastejšie obracali s prosbou o poskytnutie nefinančnej pomoci (1377 prípadov) a pri strate osobných vecí a dokladov (1354). O náhradné cestovné doklady požiadali v 763 prípadoch. S prosbou o pomoc v prípade okradnutia sa na ambasády či núdzovú linku ministerstva obrátilo 257 občanov. Zastupiteľstvá museli počas leta takisto riešiť 174 prípadov úmrtí Slovákov v zahraničí a 133 prípadov, keď museli byť slovenskí občania v cudzine hospitalizovaní.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR