|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. decembra 2009
Na nosný dopravný systém dá Bratislava 6 mil. eur
Mesto Bratislava dá v roku 2010 na prípravu nosného dopravného systému šesť miliónov eur. Rozhodli o tom dnes po viac ako dvojhodinovej rozprave mestskí poslanci schválením rozpočtu na budúci rok. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 17. decembra (WEBNOVINY) - Mesto Bratislava dá v roku 2010 na prípravu nosného dopravného systému šesť miliónov eur. Rozhodli o tom dnes po viac ako dvojhodinovej rozprave mestskí poslanci schválením rozpočtu na budúci rok. Prvou etapou tohto projektu je oprava Starého mosta a dlhoočakávaná električka zo Šafárikovho námestia do Petržalky. Podľa primátora Andreja Ďurkovského sú tým garantované všetky práce, ktoré sú naplánované v rámci tohto projektu na budúci rok. Na brífingu to potvrdil aj prvý námestník primátora Milan Cílek. Ubezpečil, že vyčlenené peniaze postačujú na nevyhnutnú projektovú dokumentáciu. Zároveň odkázal obyvateľom Petržalky, že "električka bude". Vedenie mesta plánuje bližšie o projekte nosného dopravného systému a električky informovať v januári budúceho roka. Primátor však zároveň zvýraznil nevyhnutnosť ukončiť veci v rámci projektu v budúcom roku, aby sa dali čerpať aj peniaze z EÚ.
Hlavné mesto by malo v budúcom roku na základe rozhodnutia poslancov hospodáriť s vyrovnaným rozpočtom 277 643 296 eur. Podľa primátora má mesto konzervatívny rozpočet, pričom v niektorých navrhovaných výdavkoch sa muselo postupovať reštrikčne. Znamená to, že bežné výdavky poslanecký zbor prijal, čím garantuje podľa primátora fungovanie hlavného mesta ako doteraz. Týka sa to aj mestskej hromadnej dopravy, sociálnych zariadení či mestských organizácií. Podľa Ďurkovského sa reštrikčné opatrenia týkajú najmä ďalšieho kapitálového rozvoja, čiže ďalších kapitálových výdavkov. Podľa neho to však neznamená, že mesto nebude nakupovať nové autobusy aj na budúci rok.
Najviac peňazí by malo ísť na budúci rok na dopravu a komunikácie, v rozpočte sa počíta s takmer 89 mil. eur. Splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor (OK) priznal, že doprava "berie" z rozpočtu najviac peňazí. Zároveň však skonštatoval, že v iných mestách, napríklad vo Viedni, prispieva štát na dopravu 50 %. "Mám pocit, že Bratislavu nenávidí celé Slovensko," povedal Fabor. Mnohé dopravné stavby by mali dostať podľa návrhu len desať percent z požadovaných investícií.
Viac ako 43 mil. eur by sa malo preinvestovať v oblasti športu, takmer 39 mil. eur na vzdelávanie a viac ako 33 mil. eur na životné prostredie. Viac ako 12,65 mil. eur by malo ísť do sociálnej oblasti, viac ako 12 miliónov na podporu kultúry, takmer osem miliónov na bezpečnosť a poriadok či takmer 1,6 mil. eur na cestovný ruch. Mestské zastupiteľstvo zároveň vyčlenilo 300-tisíc eur na prípadné odkúpenie budovy erotického salóna Messalina Club v Sade Janka Kráľa v Petržalke. O jeho zrušenie sa už nejaký čas snaží občianska iniciatíva Vráťme dôstojnosť Sadu Janka Kráľa. Pôvodne sa navrhovalo 500-tisíc eur. Nakoniec sa úvahy ubrali tým smerom, že časť peňazí by mala dať na kúpu objektu aj mestská časť. Poslanec Pavol Baxa (KDH) označil zariadenie za "škvrnu" v sade a za celomestskú hanbu.
Prvý námestník primátora Milan Cílek nezabudol pri rozpočte opätovne zdôrazniť, že hlavné mesto prispieva "veľkou mierou do fondu solidarity v rámci celej republiky. Na základe rokovaní ZMOS-u a vlády by však mal štát poskytnúť hlavnému mestu dotáciu 5,2 mil. eur na krytie bežných výdavkov.
SITA
Hlavné mesto by malo v budúcom roku na základe rozhodnutia poslancov hospodáriť s vyrovnaným rozpočtom 277 643 296 eur. Podľa primátora má mesto konzervatívny rozpočet, pričom v niektorých navrhovaných výdavkoch sa muselo postupovať reštrikčne. Znamená to, že bežné výdavky poslanecký zbor prijal, čím garantuje podľa primátora fungovanie hlavného mesta ako doteraz. Týka sa to aj mestskej hromadnej dopravy, sociálnych zariadení či mestských organizácií. Podľa Ďurkovského sa reštrikčné opatrenia týkajú najmä ďalšieho kapitálového rozvoja, čiže ďalších kapitálových výdavkov. Podľa neho to však neznamená, že mesto nebude nakupovať nové autobusy aj na budúci rok.
Najviac peňazí by malo ísť na budúci rok na dopravu a komunikácie, v rozpočte sa počíta s takmer 89 mil. eur. Splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor (OK) priznal, že doprava "berie" z rozpočtu najviac peňazí. Zároveň však skonštatoval, že v iných mestách, napríklad vo Viedni, prispieva štát na dopravu 50 %. "Mám pocit, že Bratislavu nenávidí celé Slovensko," povedal Fabor. Mnohé dopravné stavby by mali dostať podľa návrhu len desať percent z požadovaných investícií.
Viac ako 43 mil. eur by sa malo preinvestovať v oblasti športu, takmer 39 mil. eur na vzdelávanie a viac ako 33 mil. eur na životné prostredie. Viac ako 12,65 mil. eur by malo ísť do sociálnej oblasti, viac ako 12 miliónov na podporu kultúry, takmer osem miliónov na bezpečnosť a poriadok či takmer 1,6 mil. eur na cestovný ruch. Mestské zastupiteľstvo zároveň vyčlenilo 300-tisíc eur na prípadné odkúpenie budovy erotického salóna Messalina Club v Sade Janka Kráľa v Petržalke. O jeho zrušenie sa už nejaký čas snaží občianska iniciatíva Vráťme dôstojnosť Sadu Janka Kráľa. Pôvodne sa navrhovalo 500-tisíc eur. Nakoniec sa úvahy ubrali tým smerom, že časť peňazí by mala dať na kúpu objektu aj mestská časť. Poslanec Pavol Baxa (KDH) označil zariadenie za "škvrnu" v sade a za celomestskú hanbu.
Prvý námestník primátora Milan Cílek nezabudol pri rozpočte opätovne zdôrazniť, že hlavné mesto prispieva "veľkou mierou do fondu solidarity v rámci celej republiky. Na základe rokovaní ZMOS-u a vlády by však mal štát poskytnúť hlavnému mestu dotáciu 5,2 mil. eur na krytie bežných výdavkov.
SITA