|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. novembra 2013
Na nezaplatené dlhy reagujú klienti na SMS lepšie ako na upomienku
Ak banka upozorní na nezaplatené dlhy SMS-kou, sú klienti viac ochotní ich splatiť, než keď im príde upomienka poštou. Zistila to Sberbank Slovensko zmenou prístupu k omeškancom.
Zdieľať
Bratislava 29. novembra (TASR) - Ak banka upozorní na nezaplatené dlhy SMS-kou, sú klienti viac ochotní ich splatiť, než keď im príde upomienka poštou. Zistila to Sberbank Slovensko zmenou prístupu k omeškancom.
Sberbank Slovensko v tomto roku zaviedla novinku vo vymáhaní dlhov. Ešte predtým, ako dlžníkovi banka pošle upomienku poštou, za ktorú platí poplatok, dostane bezplatnú SMS-ku alebo automatickú hlasovú správu (AVM). Tá ho upozorní na meškajúcu splátku. Nová stratégia priniesla výsledky.
Priemerná suma, ktorú banke dlhovali na splátke kontokorentného úveru (debetu na účte) dlžníci v omeškaní menej ako tri mesiace, sa výrazne znížila z približne 200 eur na cca 50 eur. V októbri dosiahla vôbec najnižšiu hodnotu v tomto roku – krátkodobí neplatiči dlhovali na splátkach na povolenom prečerpaní v priemere iba 37 eur.
"Zavedenie AVM a SMS upomínania zadarmo ešte pred samotnými písomnými a spoplatnenými upomienkami umožňuje klientom promptne reagovať a omeškanie ihneď uhradiť bez toho, aby boli sankcionovaní. Klienti majú pocit osobnejšej komunikácie s bankou a bez hrozby pokuty sú viac motivovaní vyrovnať záväzky. V prípade povoleného prečerpania zároveň často môže ísť iba o dlh, ktorý vznikol nedopatrením," vysvetľuje efekty nového prístupu k neplatičom Adriana Bertóková zo Sberbank Slovensko.
SMS a hlasové správy posiela banka klientom už na druhý deň omeškania. Písomné upomienky od 5. dňa omeškania. "V zložitejších prípadoch sa s klientom snažíme dohodnúť na takzvanom prísľube úhrady v čo najkratšom čase od vzniku dlhu. SMS-ky, ktoré klientovi pripomínajú dohodu s bankou, sa nám osvedčili aj tu," dopĺňa Bertóková.
Bertóková v každom prípade radí klientom odpovedať na výzvy alebo upomienky od banky. V prípade, že dlžník na upomienky nereaguje, banka mu cez právnu kanceláriu zašle poslednú predžalobnú výzvu. "Vtedy má klient ešte stále možnosť sa s bankou dohodnúť na splácaní, respektíve dlh uhradiť ešte pred začatím súdneho exekučného konania," uzavrela Bertóková.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Foto: Andrej Galica
Sberbank Slovensko v tomto roku zaviedla novinku vo vymáhaní dlhov. Ešte predtým, ako dlžníkovi banka pošle upomienku poštou, za ktorú platí poplatok, dostane bezplatnú SMS-ku alebo automatickú hlasovú správu (AVM). Tá ho upozorní na meškajúcu splátku. Nová stratégia priniesla výsledky.
Priemerná suma, ktorú banke dlhovali na splátke kontokorentného úveru (debetu na účte) dlžníci v omeškaní menej ako tri mesiace, sa výrazne znížila z približne 200 eur na cca 50 eur. V októbri dosiahla vôbec najnižšiu hodnotu v tomto roku – krátkodobí neplatiči dlhovali na splátkach na povolenom prečerpaní v priemere iba 37 eur.
"Zavedenie AVM a SMS upomínania zadarmo ešte pred samotnými písomnými a spoplatnenými upomienkami umožňuje klientom promptne reagovať a omeškanie ihneď uhradiť bez toho, aby boli sankcionovaní. Klienti majú pocit osobnejšej komunikácie s bankou a bez hrozby pokuty sú viac motivovaní vyrovnať záväzky. V prípade povoleného prečerpania zároveň často môže ísť iba o dlh, ktorý vznikol nedopatrením," vysvetľuje efekty nového prístupu k neplatičom Adriana Bertóková zo Sberbank Slovensko.
SMS a hlasové správy posiela banka klientom už na druhý deň omeškania. Písomné upomienky od 5. dňa omeškania. "V zložitejších prípadoch sa s klientom snažíme dohodnúť na takzvanom prísľube úhrady v čo najkratšom čase od vzniku dlhu. SMS-ky, ktoré klientovi pripomínajú dohodu s bankou, sa nám osvedčili aj tu," dopĺňa Bertóková.
Bertóková v každom prípade radí klientom odpovedať na výzvy alebo upomienky od banky. V prípade, že dlžník na upomienky nereaguje, banka mu cez právnu kanceláriu zašle poslednú predžalobnú výzvu. "Vtedy má klient ešte stále možnosť sa s bankou dohodnúť na splácaní, respektíve dlh uhradiť ešte pred začatím súdneho exekučného konania," uzavrela Bertóková.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR