|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. apríla 2009
Na modernizáciu železničnej siete vlani išlo 168 mil. eur
Na rekonštrukciu, modernizáciu, prípravu a výstavbu železničnej siete na Slovensku bolo v minulom roku preinvestovaných spolu 168,163 mil. €. "Rozvoj železničnej infraštruktúry bol zameraný v prvom ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. apríla (WEBNOVINY) - Na rekonštrukciu, modernizáciu, prípravu a výstavbu železničnej siete na Slovensku bolo v minulom roku preinvestovaných spolu 168,163 mil. €. "Rozvoj železničnej infraštruktúry bol zameraný v prvom rade na modernizáciu železničnej siete, ktorá je súčasťou transeurópskej dopravnej siete TEN-T," vyplýva zo správy ministerstva dopravy o plnení programu modernizácie a rozvoja železničnej infraštruktúry na roky 2007 až 2010 v uplynulom roku. Rezort dopravy predloží správu na rokovanie vlády.
"Program sa priebežne plní. Veľký dôraz treba hlavne prikladať na zabezpečenie spolufinancovania projektov zo štátneho rozpočtu, a to pridelením dostatočných finančných zdrojov pre železničnú infraštruktúru," uvádza sa v správe rezortu dopravy. Čo najrýchlejšie a s najvyššou investičnou prioritou je pritom potrebné modernizovať najmä trate zaradené do paneurópskych koridorov číslo IV, V a VI. Tie sú súčasťou transeurópskej dopravnej siete TEN-T.
Súčasťou modernizácie bola príprava na dosahovanie interoperability železníc a zvýšenie traťovej rýchlosti, úprava staníc a zastávok, budovanie mimoúrovňových križovaní železnice s pozemnými komunikáciami, ako aj sanácia železničného spodku. Z celkovej sumy na uvedené účely bolo vlani z rozpočtu ministerstva dopravy použitých 55,224 mil. €, z vlastných zdrojov ŽSR 4,114 mil. € a z úveru 72,041 mil. €. Európske prostriedky pri financovaní modernizácie železničnej infraštruktúry v roku 2008 predstavovali 27,423 mil. € a domáce zdroje štátneho rozpočtu na spolufinancovanie stavieb k eurofondom 9,361 mil. €.
ŽSR, ako správca železničnej siete, podľa ministerstva dopravy musia svojim zákazníkom ponúknuť sieť, budovanú technicky a kvalitatívne podľa európskej legislatívy a noriem, ako aj najnovších technológií. Železničná sieť by mala poskytovať požadované infraštruktúrne služby. "Zaostávanie SR v realizácii modernizácie železničnej infraštruktúry za susednými štátmi by mohlo spôsobiť odklonenie záťaže prepravovanej cez SR na siete susedných štátov a tým zhoršenie postavenia ŽSR a železničných spoločností na dopravnom trhu," vystríha rezort dopravy.
SITA
"Program sa priebežne plní. Veľký dôraz treba hlavne prikladať na zabezpečenie spolufinancovania projektov zo štátneho rozpočtu, a to pridelením dostatočných finančných zdrojov pre železničnú infraštruktúru," uvádza sa v správe rezortu dopravy. Čo najrýchlejšie a s najvyššou investičnou prioritou je pritom potrebné modernizovať najmä trate zaradené do paneurópskych koridorov číslo IV, V a VI. Tie sú súčasťou transeurópskej dopravnej siete TEN-T.
Súčasťou modernizácie bola príprava na dosahovanie interoperability železníc a zvýšenie traťovej rýchlosti, úprava staníc a zastávok, budovanie mimoúrovňových križovaní železnice s pozemnými komunikáciami, ako aj sanácia železničného spodku. Z celkovej sumy na uvedené účely bolo vlani z rozpočtu ministerstva dopravy použitých 55,224 mil. €, z vlastných zdrojov ŽSR 4,114 mil. € a z úveru 72,041 mil. €. Európske prostriedky pri financovaní modernizácie železničnej infraštruktúry v roku 2008 predstavovali 27,423 mil. € a domáce zdroje štátneho rozpočtu na spolufinancovanie stavieb k eurofondom 9,361 mil. €.
ŽSR, ako správca železničnej siete, podľa ministerstva dopravy musia svojim zákazníkom ponúknuť sieť, budovanú technicky a kvalitatívne podľa európskej legislatívy a noriem, ako aj najnovších technológií. Železničná sieť by mala poskytovať požadované infraštruktúrne služby. "Zaostávanie SR v realizácii modernizácie železničnej infraštruktúry za susednými štátmi by mohlo spôsobiť odklonenie záťaže prepravovanej cez SR na siete susedných štátov a tým zhoršenie postavenia ŽSR a železničných spoločností na dopravnom trhu," vystríha rezort dopravy.
SITA