|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. apríla 2010
Na modernizáciu železníc išlo vyše 156 mil. eur
Na modernizáciu železničnej infraštruktúry na Slovensku sa vlani použili finančné prostriedky v celkovej výške 156,099 mil. eur. Vyplýva to zo správy ministerstva dopravy ...
Zdieľať
Foto: SITA/Jozef Hulka
BRATISLAVA 26. apríla (WEBNOVINY) - Na modernizáciu železničnej infraštruktúry na Slovensku sa vlani použili finančné prostriedky v celkovej výške 156,099 mil. eur. Vyplýva to zo správy ministerstva dopravy o plnení modernizácie a rozvoja železničnej infraštruktúry na roky 2007 až 2010. Vláda na pondelňajšom zasadnutí vzala správu na vedomie.
Z fondov Európskej únie išlo na spomínané účely 39,782 mil. eur, z národných zdrojov na spolufinancovanie 12,175 mil. eur, zo štátneho rozpočtu 45,473 mil. eur, z vlastných prostriedkov Železníc Slovenskej republiky 21,214 mil. eur a z úverov prevzatých železnicami 37,454 mil. eur. Finančné prostriedky boli použité na modernizáciu železničných koridorov, nástupíšť, podchodov, ako aj na modernizáciu zabezpečovacích zariadení v železničných staniciach, implementáciu systému ETCS na úseku Bratislava - Nové Mesto nad Váhom a prípravu projektovej dokumentácie pre stavby financované z eurofondov.
Modernizácia železničnej trate Žilina - Krásno nad Kysucou v dĺžke 18,9 kilometra a celkovými nákladmi 158,84 mil. eur má byť ukončená v júni 2011. Schválený nenávratný finančný príspevok na investíciu dosahuje 101,03 mil. eur, z toho zdroje Kohézneho fondu predstavujú 85,88 mil. eur a spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu 15,15 mil. eur. Do konca vlaňajška bolo zmodernizovaných 9,2 kilometra trate vrátane železničnej stanice Krásno nad Kysucou, vyčerpaných bolo 41,83 mil. eur.
Modernizácia železnice na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov je rozdelená do šiestich etáp. Stavebné práce na úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce, začaté vlani koncom septembra v rámci prvej a druhej etapy, majú byť ukončené v máji 2013. Obnova 17,7 kilometra dlhého úseku by mala stáť 301,37 mil. eur. Do konca minulého roka boli na stavbe vykonané prípravné práce a začala výstavba železničného tunela Turecký vrch.
Treťou etapou je obnova úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá v dĺžke takmer 12 kilometrov, vrátane stavby nového železničného mosta v Trenčíne a prestavby železničnej stanice v Trenčíne. Celkové investičné náklady predstavujú 327,51 mil. eur. Ukončenie stavebných prác je plánované v januári 2014. Štvrtú a piatu etapu predstavuje modernizácia úsekov Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša v dĺžke 20,4 kilometra a s nákladmi 302,31 mil. eur. Obnovené budú aj železničné stanice Trenčianska Teplá, Dubnica nad Váhom, Ilava a Ladce. Práce majú byť hotové v máji 2014. Šiesta etapa na 7-kilometrovom úseku Beluša - Púchov, vrátane železničných staníc, by mala stáť 110,87 mil. eur. Stavba zatiaľ nie je krytá finančnými zdrojmi.
SITA
Z fondov Európskej únie išlo na spomínané účely 39,782 mil. eur, z národných zdrojov na spolufinancovanie 12,175 mil. eur, zo štátneho rozpočtu 45,473 mil. eur, z vlastných prostriedkov Železníc Slovenskej republiky 21,214 mil. eur a z úverov prevzatých železnicami 37,454 mil. eur. Finančné prostriedky boli použité na modernizáciu železničných koridorov, nástupíšť, podchodov, ako aj na modernizáciu zabezpečovacích zariadení v železničných staniciach, implementáciu systému ETCS na úseku Bratislava - Nové Mesto nad Váhom a prípravu projektovej dokumentácie pre stavby financované z eurofondov.
Modernizácia železničnej trate Žilina - Krásno nad Kysucou v dĺžke 18,9 kilometra a celkovými nákladmi 158,84 mil. eur má byť ukončená v júni 2011. Schválený nenávratný finančný príspevok na investíciu dosahuje 101,03 mil. eur, z toho zdroje Kohézneho fondu predstavujú 85,88 mil. eur a spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu 15,15 mil. eur. Do konca vlaňajška bolo zmodernizovaných 9,2 kilometra trate vrátane železničnej stanice Krásno nad Kysucou, vyčerpaných bolo 41,83 mil. eur.
Modernizácia železnice na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov je rozdelená do šiestich etáp. Stavebné práce na úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce, začaté vlani koncom septembra v rámci prvej a druhej etapy, majú byť ukončené v máji 2013. Obnova 17,7 kilometra dlhého úseku by mala stáť 301,37 mil. eur. Do konca minulého roka boli na stavbe vykonané prípravné práce a začala výstavba železničného tunela Turecký vrch.
Treťou etapou je obnova úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá v dĺžke takmer 12 kilometrov, vrátane stavby nového železničného mosta v Trenčíne a prestavby železničnej stanice v Trenčíne. Celkové investičné náklady predstavujú 327,51 mil. eur. Ukončenie stavebných prác je plánované v januári 2014. Štvrtú a piatu etapu predstavuje modernizácia úsekov Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša v dĺžke 20,4 kilometra a s nákladmi 302,31 mil. eur. Obnovené budú aj železničné stanice Trenčianska Teplá, Dubnica nad Váhom, Ilava a Ladce. Práce majú byť hotové v máji 2014. Šiesta etapa na 7-kilometrovom úseku Beluša - Púchov, vrátane železničných staníc, by mala stáť 110,87 mil. eur. Stavba zatiaľ nie je krytá finančnými zdrojmi.
SITA