|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. marca 2013
Na maturite študenti odpovedali správne, bod však nedostali
Študenti, ktorí maturovali z anglického jazyka, nemuseli podľa poslanca NR SR Richarda Vašečku (OĽaNO) dostať body za odpovede, aj keď odpovedali správne. Ako povedal dnes pre agentúru ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. marca (WEBNOVINY) – Študenti, ktorí maturovali z anglického jazyka, nemuseli podľa poslanca NR SR Richarda Vašečku (OĽaNO) dostať body za odpovede, aj keď odpovedali správne.
Ako povedal dnes pre agentúru SITA Vašečka, niektorí učitelia ho upozornili na problémy v externej časti maturitnej skúšky z anglického jazyka úroveň B2 Language in Use č. 2, kde sa úloha č. 48 týkala slovotvorby.
Teda študenti mali vytvoriť slovo z určeného základu „glamour“ a správne ho zapísať do odpoveďového hárku s piktogramom pero, ktoré sa opravujú na školách.
Na základe telefonickej informácie z Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania museli učitelia podľa Vašečku opravovať testy podľa kľúča, a nemohli uznať odpoveď „glamourous“, čo je americký zápis slova, teda ekvivalent prídavnému menu glamorous, čo je britská verzia.
Podobná situácia nastala aj v úlohe č. 56, kde mohli uznať iba slovo However, aj to iba s veľkým písmenom, študenti však našli aj iné slová, ktoré by v danom kontexte bolo možné uznať za správne: napr. Nevertheless, Fortunately a tiež ich učitelia nemohli uznať.
Podľa Vašečku takmer každý rok býva problém s kľúčom správnych odpovedí, kde sa uvedú správne odpovede, podľa ktorých sa má vyhodnocovať test.
„Podľa odborníkov by však mohli byť použité ako správne aj iné odpovede. Ak sa to vyhodnocuje čisto technicky, uzná sa len to, čo je v kľúči. Aj keď je to správne, ale nie podľa kľúča, má to učiteľ označiť ako nesprávnu odpoveď,“ upozornil.
Podľa neho, ak sú veci nejednoznačné, potom sa môže stať, že poškodia niektorých študentov. „Buď treba dať do kľúča všetky dostupné možnosti, alebo vybrať jednoznačné otázky, pretože inak je objektivita spochybnená. Chýbajúci jeden bod môže niektorým študentom urobiť veľké problémy,“ zdôraznil Vašečka.
Ako povedal dnes pre agentúru SITA Vašečka, niektorí učitelia ho upozornili na problémy v externej časti maturitnej skúšky z anglického jazyka úroveň B2 Language in Use č. 2, kde sa úloha č. 48 týkala slovotvorby.
Teda študenti mali vytvoriť slovo z určeného základu „glamour“ a správne ho zapísať do odpoveďového hárku s piktogramom pero, ktoré sa opravujú na školách.
Na základe telefonickej informácie z Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania museli učitelia podľa Vašečku opravovať testy podľa kľúča, a nemohli uznať odpoveď „glamourous“, čo je americký zápis slova, teda ekvivalent prídavnému menu glamorous, čo je britská verzia.
Podobná situácia nastala aj v úlohe č. 56, kde mohli uznať iba slovo However, aj to iba s veľkým písmenom, študenti však našli aj iné slová, ktoré by v danom kontexte bolo možné uznať za správne: napr. Nevertheless, Fortunately a tiež ich učitelia nemohli uznať.
Podľa Vašečku takmer každý rok býva problém s kľúčom správnych odpovedí, kde sa uvedú správne odpovede, podľa ktorých sa má vyhodnocovať test.
„Podľa odborníkov by však mohli byť použité ako správne aj iné odpovede. Ak sa to vyhodnocuje čisto technicky, uzná sa len to, čo je v kľúči. Aj keď je to správne, ale nie podľa kľúča, má to učiteľ označiť ako nesprávnu odpoveď,“ upozornil.
Podľa neho, ak sú veci nejednoznačné, potom sa môže stať, že poškodia niektorých študentov. „Buď treba dať do kľúča všetky dostupné možnosti, alebo vybrať jednoznačné otázky, pretože inak je objektivita spochybnená. Chýbajúci jeden bod môže niektorým študentom urobiť veľké problémy,“ zdôraznil Vašečka.