|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. decembra 2013
Na Liptove hodnotili ubytovanie, nik nezískal tri hviezdy
Na Liptove celú jeseň hodnotili kvalitu ubytovacích zariadení, zo 16 dobrovoľne prihlásených hotelov nezískal tri hviezdy kvality ani jeden, dvoma ocenili tri hotely v Demänovskej doline. ...
Zdieľať
LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ 15. decembra (WEBNOVINY) – Na Liptove celú jeseň hodnotili kvalitu ubytovacích zariadení, zo 16 dobrovoľne prihlásených hotelov nezískal tri hviezdy kvality ani jeden, dvoma ocenili tri hotely v Demänovskej doline.
Odborný garant projektu Liptovská hviezda a profesionálny kontrolór kvality hotelov Martin Záhradník vidí najväčšie nedostatky liptovských hotelov v správaní sa personálu, vôni a čistote priestorov.
„Dobrá správa je, že kvalita služieb v ubytovacích zariadeniach na Liptove postupne rastie. Ešte stále je však čo zlepšovať a týka sa to všetkých ocenených. Naše hviezdy nie sú len o splnení technických kritérií, ale najmä o akejsi nadstavbe, ktorá najviac vplýva na celkový dojem hosťa. Najväčšie nedostatky vidím v profesionalite personálu a v detailoch, ktoré vytvárajú celkový dojem z pobytu, ako napríklad vôňa a čistota priestorov,“ povedal Záhradník.
Ostali aj bez hviezdy
Odborná komisia v zložení kontrolór kvality hotelov Martin Záhradník, šéfkuchár Gabriel Kocák a herec Peter Batthyany, ktorým asistovali vyškolení kontrolóri, hodnotila čistotu a zariadenie izieb, kvalitu a invenciu gastronómie, prístup k zákazníkom a orientáciu v problémových situáciách.
Zo 16 skontrolovaných hotelov či ubytovacích zariadení tri získali po dve Liptovské hviezdy, dve dostali po jeden a pol hviezde, desať zariadení ocenili jednou hviezdou kvality a jedno zariadenie zostalo bez hviezdy.
Jedným z problémov, na ktorý komisia upozornila je, že mnohí majitelia ubytovacích zariadení nie sú vyštudovaní hotelieri. Často podľa nej vyžadujú od svojich podriadených veci, ktoré sú pre hotel alebo reštauráciu skôr na škodu. Dôkazom sú napríklad krevety medzi tradičnými špecialitami.
„Pozitívne hodnotím tie prevádzky, ktoré do svojich jedálnych lístkov zapracovali sezónne potraviny a ponuku regionálnych špecialít. Veľkým mínusom mnohých reštaurácií sú obšírne jedálne lístky, ktoré nielenže komplikujú výber hosťovi, ale najmä život kuchárom,“ povedal šéfkuchár a člen hodnotiacej komisie Gabriel Kocák.
Do súťaže šli dobrovoľne
Do súťaže o Liptovskú hviezdu sa v prvej etape zapojilo 16 ubytovacích zariadení. Rastúci počet návštevníkov na Liptove by však podľa Dariny Bartkovej z Oblastnej organizácie cestovného ruchu Region Liptov mohol motivovať aj ďalších.
„Cením si fakt, že tí šestnásti sa nezľakli a dobrovoľne sa rozhodli zabojovať o certifikát kvality. Dostať spätnú väzbu od profesionálov v gastronómii a hotelierstve je veľká devíza, ktorú môžu prevádzkovatelia ubytovacích zariadení využiť na zlepšenie služieb a ďalší rozvoj. Boli by sme radi, keby sa do tohto projektu v budúcnosti zapojilo viac hotelierov. Získajú tak jednak objektívnu predstavu o úrovni poskytovaných služieb a svojim zákazníkom zároveň vyšlú jasný signál, aké zariadenie sa chystajú navštíviť,“ povedala Bartková.
Liptovská hviezda je otvorená súťaž pre ubytovacie zariadenia v regióne a jej cieľom je postupne zlepšovať úroveň služieb ubytovacích zariadení. Certifikát kvality je platný dva roky, po ktorých uplynutí oň prevádzky budú musieť zabojovať nanovo.
Oblastná organizácia cestovného ruchu Region Liptov má ambíciu priblížiť sa k michelinovskému oceňovaniu najlepších. Týmto projektom chce zároveň návštevníkom uľahčiť výber ubytovania a naučiť ich orientovať sa na kvalitu.
Odborný garant projektu Liptovská hviezda a profesionálny kontrolór kvality hotelov Martin Záhradník vidí najväčšie nedostatky liptovských hotelov v správaní sa personálu, vôni a čistote priestorov.
„Dobrá správa je, že kvalita služieb v ubytovacích zariadeniach na Liptove postupne rastie. Ešte stále je však čo zlepšovať a týka sa to všetkých ocenených. Naše hviezdy nie sú len o splnení technických kritérií, ale najmä o akejsi nadstavbe, ktorá najviac vplýva na celkový dojem hosťa. Najväčšie nedostatky vidím v profesionalite personálu a v detailoch, ktoré vytvárajú celkový dojem z pobytu, ako napríklad vôňa a čistota priestorov,“ povedal Záhradník.
Ostali aj bez hviezdy
Odborná komisia v zložení kontrolór kvality hotelov Martin Záhradník, šéfkuchár Gabriel Kocák a herec Peter Batthyany, ktorým asistovali vyškolení kontrolóri, hodnotila čistotu a zariadenie izieb, kvalitu a invenciu gastronómie, prístup k zákazníkom a orientáciu v problémových situáciách.
Zo 16 skontrolovaných hotelov či ubytovacích zariadení tri získali po dve Liptovské hviezdy, dve dostali po jeden a pol hviezde, desať zariadení ocenili jednou hviezdou kvality a jedno zariadenie zostalo bez hviezdy.
Jedným z problémov, na ktorý komisia upozornila je, že mnohí majitelia ubytovacích zariadení nie sú vyštudovaní hotelieri. Často podľa nej vyžadujú od svojich podriadených veci, ktoré sú pre hotel alebo reštauráciu skôr na škodu. Dôkazom sú napríklad krevety medzi tradičnými špecialitami.
„Pozitívne hodnotím tie prevádzky, ktoré do svojich jedálnych lístkov zapracovali sezónne potraviny a ponuku regionálnych špecialít. Veľkým mínusom mnohých reštaurácií sú obšírne jedálne lístky, ktoré nielenže komplikujú výber hosťovi, ale najmä život kuchárom,“ povedal šéfkuchár a člen hodnotiacej komisie Gabriel Kocák.
Do súťaže šli dobrovoľne
Do súťaže o Liptovskú hviezdu sa v prvej etape zapojilo 16 ubytovacích zariadení. Rastúci počet návštevníkov na Liptove by však podľa Dariny Bartkovej z Oblastnej organizácie cestovného ruchu Region Liptov mohol motivovať aj ďalších.
„Cením si fakt, že tí šestnásti sa nezľakli a dobrovoľne sa rozhodli zabojovať o certifikát kvality. Dostať spätnú väzbu od profesionálov v gastronómii a hotelierstve je veľká devíza, ktorú môžu prevádzkovatelia ubytovacích zariadení využiť na zlepšenie služieb a ďalší rozvoj. Boli by sme radi, keby sa do tohto projektu v budúcnosti zapojilo viac hotelierov. Získajú tak jednak objektívnu predstavu o úrovni poskytovaných služieb a svojim zákazníkom zároveň vyšlú jasný signál, aké zariadenie sa chystajú navštíviť,“ povedala Bartková.
Liptovská hviezda je otvorená súťaž pre ubytovacie zariadenia v regióne a jej cieľom je postupne zlepšovať úroveň služieb ubytovacích zariadení. Certifikát kvality je platný dva roky, po ktorých uplynutí oň prevádzky budú musieť zabojovať nanovo.
Oblastná organizácia cestovného ruchu Region Liptov má ambíciu priblížiť sa k michelinovskému oceňovaniu najlepších. Týmto projektom chce zároveň návštevníkom uľahčiť výber ubytovania a naučiť ich orientovať sa na kvalitu.