|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. októbra 2013
Na Kysuciach začali výstavbu najnáročnejšieho úseku diaľnice
Na Kysuciach v stredu oficiálne začali výstavbu diaľničného úseku D3 Svrčinovec- Skalité. Výstavba dvanástich kilometrov v polovičnom profile má stáť 330 miliónov eur a trvať tri ...
Zdieľať
SKALITÉ 30. októbra (WEBNOVINY) - Na Kysuciach v stredu oficiálne začali výstavbu diaľničného úseku D3 Svrčinovec- Skalité.
Výstavba dvanástich kilometrov v polovičnom profile má stáť 330 miliónov eur a trvať tri roky. Podľa ministra dopravy Jána Počiatka ide o najnáročnejší diaľničný úsek na Slovensku, pretože na 12 kilometroch musia postaviť 24 mostov a dva tunely.
"V princípe skoro polovička celého úseku nie je na zemi, ale je na moste alebo v tuneli. Je to najnáročnejší zo všetkých úsekov diaľnice, ktoré máme. Preto je možno logické, že sa z chýbajúcich úsekov D3 začína práve s týmto. I keď to vyplýva aj z toho, aká bola pripravenosť tohto úseku v porovnaní s inými,“ povedal Počiatek. Dodal, že diaľnica D3 má rovnakú prioritu ako diaľnica D1.
"Momentálne sa na D3 súťaží južný úsek Žilina Strážov - Žilina Brodno. Budúci rok chceme začať súťaž na obchvat Čadce, čiže úseku Čadca Bukov - Svrčinovec. A následne v ďalšom roku zvyšné tri úseky. Čiže ten plán rozostavať všetky úseky diaľnice D3 do konca tohto volebného obdobia stále platí,“ informoval minister dopravy.
Diaľničný úsek sa bude stavať tri roky
Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Milan Gajdoš verí, že práve tento úsek konečne prepojí diaľničnú sieť na ekonomicky najvýznamnejšieho suseda Slovenska, na Poľsko.
"V rámci odhadov intenzity dopravy, tu momentálne nie sú na úrovni, ktorú napríklad dosahujú diaľničné úseky okolo Bratislavy, z toho dôvodu je tento úsek stavaný len v polovičnom profile. Ale ten potenciál, ktorý vytvára, či už priemyselná zóna na poľskej strane, či už firmy v Žilinskom kraji, je naozaj veľký a bude využitý,“ povedal pri oficiálnom začatí výstavby v Skalitom Gajdoš.
Obrazom: Najnáročnejší diaľničný úsek budú na Kysuciach stavať 3 roky
Úsek medzi Svrčinovcom a Skalitým bude podľa ministra dopravy prvým slovenským diaľničným projektom, ktorý sa bude stavať počas dvoch eurofondových programových období. Ide o jeden z úsekov, ktorého financovanie počíta s modelom fázovania, keď sa časť stavby platí z aktuálneho a druhá časť z nasledujúceho programového obdobia.
Žiadosť o nenávratný finančný príspevok na tento úsek plánuje ministerstvo dopravy poslať Európskej komisii do konca roka. Prepojením regiónu Kysúc a Žiliny s regiónmi južného Poľska a regiónu Ostravy sa podľa ministra dopravy celá oblasť zatraktívni pre investorov a podporí tak aj tvorbu nových pracovných miest. Z medzinárodného hľadiska má táto cesta výrazne prispieť k diaľničnému prepojeniu krajín strednej Európy v severojužnom smere od Baltského mora až po Stredomorie.
O výstavbu sa postarajú štyri stavebné spoločnosti
Výstavbu kysuckého úseku diaľnice D3 pri hranici s Poľskom a Českou republikou zabezpečia štyri stavebné spoločnosti Váhostav - SK, Doprastav, Strabag a Metrostav SK pod spoločnou hlavičkou Združenie D3 Svrčinovec - Skalité. Združenie sa zaviazalo uskutočniť stavebné práce, vrátane dodania realizačnej projektovej dokumentácie, počas troch rokov za 329,88 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
V tendri uspelo s najlacnejšou ponukou na úrovni 90 % z pôvodnej predpokladanej ceny 365,61 mil. eur. Súťaž na výstavbu D3 Svrčinovec - Skalité sa začala ešte vlani v júni a ponuky štyroch uchádzačov sa otvárali v auguste. Na diaľnici má byť 24 mostov a dva tunely, a to Svrčinovec (445 metrov) a Poľana (898 metrov).
Rezerva na stavbe je vo výške 10 % z ceny ponúknutej združením a je už zahrnutá v akceptovanej zmluvnej cene. Výstavba diaľnice má byť financovaná zo zdrojov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v Operačnom programe Doprava.
Výstavba dvanástich kilometrov v polovičnom profile má stáť 330 miliónov eur a trvať tri roky. Podľa ministra dopravy Jána Počiatka ide o najnáročnejší diaľničný úsek na Slovensku, pretože na 12 kilometroch musia postaviť 24 mostov a dva tunely.
"V princípe skoro polovička celého úseku nie je na zemi, ale je na moste alebo v tuneli. Je to najnáročnejší zo všetkých úsekov diaľnice, ktoré máme. Preto je možno logické, že sa z chýbajúcich úsekov D3 začína práve s týmto. I keď to vyplýva aj z toho, aká bola pripravenosť tohto úseku v porovnaní s inými,“ povedal Počiatek. Dodal, že diaľnica D3 má rovnakú prioritu ako diaľnica D1.
"Momentálne sa na D3 súťaží južný úsek Žilina Strážov - Žilina Brodno. Budúci rok chceme začať súťaž na obchvat Čadce, čiže úseku Čadca Bukov - Svrčinovec. A následne v ďalšom roku zvyšné tri úseky. Čiže ten plán rozostavať všetky úseky diaľnice D3 do konca tohto volebného obdobia stále platí,“ informoval minister dopravy.
Diaľničný úsek sa bude stavať tri roky
Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Milan Gajdoš verí, že práve tento úsek konečne prepojí diaľničnú sieť na ekonomicky najvýznamnejšieho suseda Slovenska, na Poľsko.
"V rámci odhadov intenzity dopravy, tu momentálne nie sú na úrovni, ktorú napríklad dosahujú diaľničné úseky okolo Bratislavy, z toho dôvodu je tento úsek stavaný len v polovičnom profile. Ale ten potenciál, ktorý vytvára, či už priemyselná zóna na poľskej strane, či už firmy v Žilinskom kraji, je naozaj veľký a bude využitý,“ povedal pri oficiálnom začatí výstavby v Skalitom Gajdoš.
Obrazom: Najnáročnejší diaľničný úsek budú na Kysuciach stavať 3 roky
Úsek medzi Svrčinovcom a Skalitým bude podľa ministra dopravy prvým slovenským diaľničným projektom, ktorý sa bude stavať počas dvoch eurofondových programových období. Ide o jeden z úsekov, ktorého financovanie počíta s modelom fázovania, keď sa časť stavby platí z aktuálneho a druhá časť z nasledujúceho programového obdobia.
Žiadosť o nenávratný finančný príspevok na tento úsek plánuje ministerstvo dopravy poslať Európskej komisii do konca roka. Prepojením regiónu Kysúc a Žiliny s regiónmi južného Poľska a regiónu Ostravy sa podľa ministra dopravy celá oblasť zatraktívni pre investorov a podporí tak aj tvorbu nových pracovných miest. Z medzinárodného hľadiska má táto cesta výrazne prispieť k diaľničnému prepojeniu krajín strednej Európy v severojužnom smere od Baltského mora až po Stredomorie.
O výstavbu sa postarajú štyri stavebné spoločnosti
Výstavbu kysuckého úseku diaľnice D3 pri hranici s Poľskom a Českou republikou zabezpečia štyri stavebné spoločnosti Váhostav - SK, Doprastav, Strabag a Metrostav SK pod spoločnou hlavičkou Združenie D3 Svrčinovec - Skalité. Združenie sa zaviazalo uskutočniť stavebné práce, vrátane dodania realizačnej projektovej dokumentácie, počas troch rokov za 329,88 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
V tendri uspelo s najlacnejšou ponukou na úrovni 90 % z pôvodnej predpokladanej ceny 365,61 mil. eur. Súťaž na výstavbu D3 Svrčinovec - Skalité sa začala ešte vlani v júni a ponuky štyroch uchádzačov sa otvárali v auguste. Na diaľnici má byť 24 mostov a dva tunely, a to Svrčinovec (445 metrov) a Poľana (898 metrov).
Rezerva na stavbe je vo výške 10 % z ceny ponúknutej združením a je už zahrnutá v akceptovanej zmluvnej cene. Výstavba diaľnice má byť financovaná zo zdrojov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v Operačnom programe Doprava.