Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

03. novembra 2007

Na Jaskovom rade možno opäť osadia retardéry



Na Jaskovom rade v bratislavskej mestskej časti Nové Mesto by mali v najbližšej dobe opäť osadiť spomaľovače, čiže retardéry. Ako pre agentúru SITA uviedol Viliam Slamka z oddelenia výstavby a ...



Zdieľať

BRATISLAVA 3. novembra (WEBNOVINY) - Na Jaskovom rade v bratislavskej mestskej časti Nové Mesto by mali v najbližšej dobe opäť osadiť spomaľovače, čiže retardéry. Ako pre agentúru SITA uviedol Viliam Slamka z oddelenia výstavby a investícií novomestského miestneho úradu, napriek tomu, že tieto úpravy môžu znova vyvolať kritiku zo strany občanov, vodičov sanitiek či zimnej služby, plánované riešenie je viac ako nutné. "Situácia na tejto komunikácii je katastrofálna, pomohlo by zjednosmernenie komunikácie. Tomu však v súčasnosti bráni bratislavský magistrát. Jaskov rad totiž tvorí paralelnú komunikáciu s Pražskou ulicou a dopravné záťaže, ktoré prevezme, odbremenia najmä križovatku v dolnej časti ulice pri SAV," vysvetlil Slamka.

Ako ďalej uviedol, hoci cesta nemá šírkové parametre dvojpruhovej komunikácie, plní v súčasnosti úlohu zbernej komunikácie, veľmi často ju pritom využíva tranzitná doprava. Po ceste pritom prejde okolo 600 vozidiel za hodinu, nie je ničím nezvyčajným, keď sa v rannej a poobedňajšej dopravnej špičke tvoria kolóny pred napojením na Stromovú ulicu a v opačnom smere na Podkolibskú. "Vodiči nerešpektujú najvyššiu povolenú štyridsiatku, jazdia často až brutálne a nedávajú žiadnu šancu peším na bezpečný pohyb. Komunikácie nemá chodníky v dostatočnej šírke, v jednom úseku je len jednosmerný, ktorý je široký 90 centimetrov. Chodci preto musia vstupovať do vozovky," povedal Slamka. Problémom je aj to, že na viacerých miestach je vozovka široká približne päť metrov, jazdí sa tu preto "spôsobom na zrkadlá". Výsledkom sú denne porozbíjané spätné zrkadlá kolidujúcich vozidiel.

Podľa Slamku by sa mohla situácia vyriešiť dvoma spôsobmi. Podľa prvého by sa mohla vybudovať dvojpruhová komunikácia s jednosmerným chodníkom so šírkou aspoň 1,5 metra a "drasticky" znížiť intenzita cestnej dopravy. Problémom by však mohli byť majetkovo-právne vzťahy a finančná situácia mestskej časti. Druhé riešenie spočíva v zjednosmernení premávky v úseku Stromová - Žabotova, návrh zároveň ponúka vybudovanie jednosmerného chodníka a vytvorenie priestoru pre pozdĺžne státie áut popri jednej hrane vozovky. Takémuto riešeniu však nie je naklonené mesto.

Mestská časť Nové Mesto preto v najbližšej dobe obnoví vodorovné dopravné značenie - vodorovné čiary, stredovú čiaru, prechody pre peších - a zároveň vymení existujúce poškodené zvislé dopravné značenie obmedzujúce rýchlosť a prejazd nákladných vozidiel.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Cez projekt Vagón si v Žiline pripomenú deportácie Židov
<< predchádzajúci článok
Trio Martiny Trchovej a trio Oli a Lu v Piešťanoch