![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Pondelok 24.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Matej
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
02. augusta 2010
Na internete nakupujú pravidelní používatelia
Na internete nakupuje väčšina pravidelných používateľov internetu. Ako vyplýva z prieskumu, ktorý uskutočnili Slovenská asociácia pre elektronický obchod (SAEC) v spolupráci s ...
Zdieľať

Takmer štvrtina, 23 % nakupujúcich má tie najlepšie skúsenosti s nákupom na internete a môžu to len odporučiť. Najviac tých, ktorí boli nespokojní s nakupovaním na internete v minulom roku, 63 %, sa cítilo byť nespokojnými pre neschopnosť internetového obchodu dodať tovar v danom termíne. Ako najväčšie ohrozenie pri nakupovaní na internete uvádza 78 % internetovej populácie podvody týkajúce sa kvality produktov. Obavy z podvodov týkajúcich sa reklamácií trápia tri štvrtiny respondentov a finančných podvodov sa bojí 71 % respondentov. Medzi najčastejšie dôvody, prečo nenakupujú na internete, v e-shopoch nenakupujúci respondenti uviedli, že majú radšej, keď si môžu produkt osobne pozrieť.
Prostredníctvom internetu si ľudia za minulý rok najviac kupovali knihy (41%), oblečenie a obuv (34%) a vstupenky na udalosti (29%). Muži nakúpili viac technické produkty, ako sú počítače, hardware, software, mobily, auto-moto, elektroniku a podobne. Ženy viac kupovali produkty každodennej potreby, teda oblečenie, obuv, veci pre deti, knihy, drogéria, kozmetika, parfumy a podobne. Niektoré kategórie produktov a služieb sa postupom času stali viac nakupovanými v e-shopoch než v kamenných obchodoch. Patria medzi ne najmä letenky a cestovné lístky, vstupenky na udalosti a knihy. Slovenskí internetoví užívatelia preferujú nákup v slovenských e-shopoch pred zahraničnými.
Podľa väčšiny opýtaných sú v internetových obchodoch lepšie ceny a často aj lepší výber než v kamenných obchodoch. Viac ako polovica ľudí pravidelne navštevuje internetové obchody, pretože potrebuje niečo kúpiť a hľadajú, kde je najlepšia ponuka. Medzi tri najdôležitejšie prvky e-shopu patria kvalitne popísané technické informácie, kvalitné zobrazenie produktu a predchádzajúca dobrá skúsenosť s daným obchodom.
Viac ako polovica tých, ktorí za minulý rok nakúpili na internete, najčastejšie začne hľadať tovar na internete tak, že najprv navštívi internetový vyhľadávač a tam zadá tovar, ktorý hľadá. Najmenej využívanými spôsobmi hľadania tovaru na internete patrí riadenie sa odporúčaniami známych a rodiny a na základe reklamy.
SITA