|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. augusta 2010
Na internete nakupujú pravidelní používatelia
Na internete nakupuje väčšina pravidelných používateľov internetu. Ako vyplýva z prieskumu, ktorý uskutočnili Slovenská asociácia pre elektronický obchod (SAEC) v spolupráci s ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP BRATISLAVA 2. augusta (WEBNOVINY) - Na internete nakupuje väčšina pravidelných používateľov internetu. Ako vyplýva z prieskumu, ktorý uskutočnili Slovenská asociácia pre elektronický obchod (SAEC) v spolupráci s výskumnou agentúrou Mediaresearch Slovakia, aspoň jedenkrát štvrťročne nakupuje v internetových obchodoch 45 % užívateľov internetu. Za posledných 12 mesiacov 34 % respondentov nakúpilo v e-shopoch päť a viackrát. V tomto období takmer polovica respondentov nakúpila za viac ako 200 EUR, 11 % dokonca za viac ako 1 000 EUR. Viac peňazí za minulý rok minuli muži a užívatelia vo veku 25-34 rokov. Prevažná väčšina ľudí predpokladá, že bude nakupovať v nasledujúcich mesiacoch v rovnakej miere ako v predchádzajúcom období.
Takmer štvrtina, 23 % nakupujúcich má tie najlepšie skúsenosti s nákupom na internete a môžu to len odporučiť. Najviac tých, ktorí boli nespokojní s nakupovaním na internete v minulom roku, 63 %, sa cítilo byť nespokojnými pre neschopnosť internetového obchodu dodať tovar v danom termíne. Ako najväčšie ohrozenie pri nakupovaní na internete uvádza 78 % internetovej populácie podvody týkajúce sa kvality produktov. Obavy z podvodov týkajúcich sa reklamácií trápia tri štvrtiny respondentov a finančných podvodov sa bojí 71 % respondentov. Medzi najčastejšie dôvody, prečo nenakupujú na internete, v e-shopoch nenakupujúci respondenti uviedli, že majú radšej, keď si môžu produkt osobne pozrieť.
Prostredníctvom internetu si ľudia za minulý rok najviac kupovali knihy (41%), oblečenie a obuv (34%) a vstupenky na udalosti (29%). Muži nakúpili viac technické produkty, ako sú počítače, hardware, software, mobily, auto-moto, elektroniku a podobne. Ženy viac kupovali produkty každodennej potreby, teda oblečenie, obuv, veci pre deti, knihy, drogéria, kozmetika, parfumy a podobne. Niektoré kategórie produktov a služieb sa postupom času stali viac nakupovanými v e-shopoch než v kamenných obchodoch. Patria medzi ne najmä letenky a cestovné lístky, vstupenky na udalosti a knihy. Slovenskí internetoví užívatelia preferujú nákup v slovenských e-shopoch pred zahraničnými.
Podľa väčšiny opýtaných sú v internetových obchodoch lepšie ceny a často aj lepší výber než v kamenných obchodoch. Viac ako polovica ľudí pravidelne navštevuje internetové obchody, pretože potrebuje niečo kúpiť a hľadajú, kde je najlepšia ponuka. Medzi tri najdôležitejšie prvky e-shopu patria kvalitne popísané technické informácie, kvalitné zobrazenie produktu a predchádzajúca dobrá skúsenosť s daným obchodom.
Viac ako polovica tých, ktorí za minulý rok nakúpili na internete, najčastejšie začne hľadať tovar na internete tak, že najprv navštívi internetový vyhľadávač a tam zadá tovar, ktorý hľadá. Najmenej využívanými spôsobmi hľadania tovaru na internete patrí riadenie sa odporúčaniami známych a rodiny a na základe reklamy.
SITA
Takmer štvrtina, 23 % nakupujúcich má tie najlepšie skúsenosti s nákupom na internete a môžu to len odporučiť. Najviac tých, ktorí boli nespokojní s nakupovaním na internete v minulom roku, 63 %, sa cítilo byť nespokojnými pre neschopnosť internetového obchodu dodať tovar v danom termíne. Ako najväčšie ohrozenie pri nakupovaní na internete uvádza 78 % internetovej populácie podvody týkajúce sa kvality produktov. Obavy z podvodov týkajúcich sa reklamácií trápia tri štvrtiny respondentov a finančných podvodov sa bojí 71 % respondentov. Medzi najčastejšie dôvody, prečo nenakupujú na internete, v e-shopoch nenakupujúci respondenti uviedli, že majú radšej, keď si môžu produkt osobne pozrieť.
Prostredníctvom internetu si ľudia za minulý rok najviac kupovali knihy (41%), oblečenie a obuv (34%) a vstupenky na udalosti (29%). Muži nakúpili viac technické produkty, ako sú počítače, hardware, software, mobily, auto-moto, elektroniku a podobne. Ženy viac kupovali produkty každodennej potreby, teda oblečenie, obuv, veci pre deti, knihy, drogéria, kozmetika, parfumy a podobne. Niektoré kategórie produktov a služieb sa postupom času stali viac nakupovanými v e-shopoch než v kamenných obchodoch. Patria medzi ne najmä letenky a cestovné lístky, vstupenky na udalosti a knihy. Slovenskí internetoví užívatelia preferujú nákup v slovenských e-shopoch pred zahraničnými.
Podľa väčšiny opýtaných sú v internetových obchodoch lepšie ceny a často aj lepší výber než v kamenných obchodoch. Viac ako polovica ľudí pravidelne navštevuje internetové obchody, pretože potrebuje niečo kúpiť a hľadajú, kde je najlepšia ponuka. Medzi tri najdôležitejšie prvky e-shopu patria kvalitne popísané technické informácie, kvalitné zobrazenie produktu a predchádzajúca dobrá skúsenosť s daným obchodom.
Viac ako polovica tých, ktorí za minulý rok nakúpili na internete, najčastejšie začne hľadať tovar na internete tak, že najprv navštívi internetový vyhľadávač a tam zadá tovar, ktorý hľadá. Najmenej využívanými spôsobmi hľadania tovaru na internete patrí riadenie sa odporúčaniami známych a rodiny a na základe reklamy.
SITA