Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

10. februára 2015

Na hľadanie práce sú vhodné aj sociálne siete



Čoraz viac ľudí využíva sociálne siete na hľadanie práce. Napriek ich rastúcej popularite však na rozdiel od zahraničia stále nie sú hlavným zdrojom získavania ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP Photo
Bratislava 10. februára (TASR) - Čoraz viac ľudí využíva sociálne siete na hľadanie práce. Napriek ich rastúcej popularite však na rozdiel od zahraničia stále nie sú hlavným zdrojom získavania informácií o pracovných ponukách. Na Slovensku zatiaľ vyhrávajú tradičné formy, predovšetkým pracovné portály, webové stránky firiem a personálnych agentúr, inzeráty v tlači či osobné odporúčania.


Ako postupovať, ak sa chcete predať na sociálnych sieťach, radí Ivana Vačoková z Adecco Slovakia: "V prvom rade by ste si mali správne vyplniť a nastaviť profil. Žiadna prezývka, vymyslený dátum narodenia a mačička na profilovej fotke, ale pravdivé osobné údaje, profesionálna fotografia a informácie týkajúce sa vašej doterajšej pracovnej praxe a jazykových znalostí. Snažte sa byť stručný a výstižný. Nezabudnite vypichnúť svoje hlavné znalosti a prednosti."

Podľa nej je vhodné reagovať len na ponuky, pri ktorých záujemca o prácu spĺňa požadované kritériá aspoň na 80 %, aby sa vyhol okamžitému zamietnutiu. U každej spoločnosti je dobré uchádzať sa vždy len o jednu konkrétnu pozíciu.

Na Slovensku je najpopulárnejšou sociálnou sieťou Facebook, ktorý však ľudia využívajú viac na zábavu, než ako pracovný portál. Na Facebooku sa môžete stať fanúšikom potenciálneho zamestnávateľa, prípadne personálnej agentúry a byť tak informovaný o dianí v spoločnosti. Výhodou je rýchlosť a aktuálnosť informácií. Pri pohovore potom viete objektívne preukázať aj svoj záujem o danú firmu.

Na rozdiel od Facebooku je LinkedIn čisto profesionálnou sociálnou sieťou. Pravidelne zverejňuje voľné pracovné pozície, pričom jej členov priamo oslovujú zamestnávatelia alebo personálne agentúry. Podobné zameranie ako LinkedIn má aj Xing. Každá krajina má väčšinou aj svoje vlastné lokálne obdoby LinkedIn. V Poľsku je to napríklad Goldenline, v SR Joblife. Nemajú však takú veľkú základňu a využívajú sa menej.

Na LinkedIn si personalisti všímajú najmä fotografiu, kľúčové kompetencie, predchádzajúceho zamestnávateľa, trvanie jednotlivých zamestnaní a znalosť cudzích jazykov. Len minimum personalistov kontroluje uchádzačov o zamestnanie aj na Facebooku, pretože táto sociálna sieť sa chápe ako privátna.

"To, či si vás firma preverí, záleží na jej firemnej kultúre, prípadne na type pozície. Ak sa uchádzate o verejnú funkciu či post hovorcu, zamestnávateľa zrejme bude zaujímať, ako sa prejavujete aj navonok. Každopádne vám odporúčame nastaviť si Facebook tak, aby vami zdieľané informácie boli viditeľné len pre vašich kamarátov. Mohlo by sa stať, že kvôli vtipu alebo piatkovej bujarej akcii prídete o vysnívaný džob. Vždy myslite na to, že vaša profilová fotografia, ako aj tzv. cover, sú prístupné komukoľvek. Preto si dobre zvážte, čo tam umiestnite," radí Vačoková.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Poľský minister: Poskytnutie zbraní Ukrajine je poslednou možnosťou
<< predchádzajúci článok
Hasiči likvidovali požiar plynovej prípojky po dopravnej nehode