Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

10. mája 2009

Na historickej električke dnes ešte aj do tunela



Jazdu električkou cez tunel pod Bratislavským hradom si môžu cestujúci vychutnať dnes posledný raz. V pondelok sa totiž začína komplexná a dlho očakávaná rekonštrukcia tunela, ktorá by mala trvať ...



Zdieľať
BRATISLAVA 10. mája (WEBNOVINY) - Jazdu električkou cez tunel pod Bratislavským hradom si môžu cestujúci vychutnať dnes posledný raz. V pondelok sa totiž začína komplexná a dlho očakávaná rekonštrukcia tunela, ktorá by mala trvať približne rok. Električky liniek 1, 5 a 9 tak budú istý čas premávať po nábreží. Hlavné mesto v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava (DPB) a Bratislavským kultúrnym a informačným strediskom (BKIS) pri tejto príležitosti pripravilo nadnes jazdy historickými električkami. Poslednú jazdu električkou si môžu záujemcovia užiť v čase medzi 15:00 a 18:00. Historické električky budú premávať po trase od Kapucínskej ulice cez tunel späť na Kapucínsku ulicu. Počas jazdy zastavia aj na zastávkach Chatam Sofer, Nový most, Jesenského a Námestie SNP. Električky budú premávať každých 15 minút a pre cestujúcich je pripravený aj odborný výklad o histórii Bratislavy. Agentúru SITA o tom informovala Katarína Uhrinová z magistrátu.


Komplexná rekonštrukcia električkového tunela pod Hradom za osem miliónov eur by mali podľa odhadov trvať jeden rok, pôvodne sa hovorilo o štyroch až šiestich mesiacoch. Vedenie dopravného podniku totiž počíta aj s prípadnými komplikáciami, ktoré by počas tejto špecifickej opravy mohli vzniknúť. "Pevne verím, že na jar budúceho roku budeme mať zrekonštruovaný električkový tunel, ktorý bude spĺňať všetky európske parametre na modernú električkovú dopravu vrátane prísnych bezpečnostných štandardov,“ povedal v tejto súvislosti pre agentúru SITA predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Počas rekonštrukcie sa uloží vysokotlakové vodovodné potrubie do kolektoru pod električkovú trať, vybuduje sa nová električková trať, vrátane trakčného vedenia. Obnovou by mal prejsť celý bezpečnostný systém, ktorý by sa mal priblížiť štandardom EÚ. Nastavený by mal byť tak, aby bola v akejkoľvek krízovej situácii zaručená bezpečnosť cestujúcich. Pribudnúť by mal trvalý kamerový systém s ďalšími bezpečnostnými prvkami, osvetlenie tunela, moderný signalizačný systém a nová vzduchotechnika.

Tunel pochádza z rokov 2. svetovej vojny. Posledná veľká rekonštrukcia sa v tuneli robila v 80. rokoch minulého storočia.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Požiare v Kalifornii sú už čiastočne pod kontrolou
<< predchádzajúci článok
CIA mohla zajatcom odopierať spánok 11 dní