|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. februára 2015
Na Dunaji presmerujú lode, začnú stavať pilier mosta
Zhotoviteľ prestavby ...
Zdieľať
Práce na prestavbe Starého mosta meškajú desať týždňov, radnica nariadila viaceré opatrenia, aby sa projekt stihol načas kvôli finančnému príspevku zo strany Európske únie.BRATISLAVA 15. februára (WEBNOVINY) - Zhotoviteľ prestavby Starého mosta v Bratislave začne od budúceho týždňa pripravovať výstavbu nového piliera mosta. Od pondelka preto presmerujú lodnú dopravu na Dunaji do druhej dráhy.
Nový pilier nahradí zbúraný tretí a štvrtý pilier, rozšíri sa tak plavebný priestor na Dunaji. Zároveň robotníci pokračujú na zosilňovaní piateho piliera, ktorý je dôležitý pre následné vysúvanie mostovej konštrukcie. Agentúru SITA o stave prác na Starom moste informovala hovorkyňa mesta Bratislavy Ivana Skokanová.
Obrazom: Kontrolný deň na Starom moste
Práce na prestavbe Starého mosta a budovaní prvej časti električkovej trate do Petržalky meškajú desať týždňov. Primátor Ivo Nesrovnal preto ešte v januári nariadil viaceré opatrenia, aby sklz na stavbe znížil. Nový most už budú napríklad montovať na dvoch montovacích konštrukciách, nie len na jednej ako doteraz. Kým druhá sa zatiaľ dokončuje, na tej prvej už možno vidieť časť nového Starého mosta. Celú konštrukciu mosta vyrábajú a dovážajú z oceliarní vo Vítkoviciach.
Urýchlenie vďaka trojzmennej prevádzke
Urýchliť práce na dopravnom projekte má aj trojzmenná prevádzka, ktorú bratislavská radnica nariadila od marca. Pracovať sa tak bude vo dne i v noci, na robotníkov budú nepretržite dohliadať pracovníci magistrátu. Starý most i električková trať zo Šafárikovho námestia po Bosákovu musia byť hotové, skolaudované a práce vyfakturované do konca tohto roka, inak hrozí, že by projekt Európska únia nemusela preplatiť. V takom prípade by musela približne 70 miliónov eur (s DPH) za stavbu zaplatiť Bratislava.
Pohli sa už vraj aj práce na Štúrovej ulici. Tá je už vyše roka rozkopaná, neprejazdná je pre autá i mestskú hromadnú dopravu. Práce zabrzdili zmeny v projekte, ktoré iniciovalo ešte bývalé vedenie Bratislavy. K posunutiu električkovej trate, zastávky a k novému chodníku pre cyklistov zhotoviteľ musel prepracovať projektovú dokumentáciu a získať stavebné povolenia. Právoplatné stavebné povolenia už podľa Skokanovej majú. "Na ulici sa zakladajú trakčné stožiare a dokončujú vodovodné prípojky.
Bez výraznejšieho meškania sú len práce na petržalskej strane
Okamžite po položení káblov sa začne s úpravami chodníkov na jednej strane Štúrovej ulice," vysvetlila Skokanová s tým, že vyriešiť sa už podarilo aj problémy s kolektorom na Šafárikovom námestí. Bez meškaní a výraznejších zdržaní sú vraj len práce na petržalskej strane Dunaja. Robotníci tu dokončujú estakádu na Einsteinovej ulici a podložie pre električkové koľajnice.
Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ.
Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH, a je financovaný z eurofondov. Európska komisia už odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.
Nový pilier nahradí zbúraný tretí a štvrtý pilier, rozšíri sa tak plavebný priestor na Dunaji. Zároveň robotníci pokračujú na zosilňovaní piateho piliera, ktorý je dôležitý pre následné vysúvanie mostovej konštrukcie. Agentúru SITA o stave prác na Starom moste informovala hovorkyňa mesta Bratislavy Ivana Skokanová.
Obrazom: Kontrolný deň na Starom moste
Práce na prestavbe Starého mosta a budovaní prvej časti električkovej trate do Petržalky meškajú desať týždňov. Primátor Ivo Nesrovnal preto ešte v januári nariadil viaceré opatrenia, aby sklz na stavbe znížil. Nový most už budú napríklad montovať na dvoch montovacích konštrukciách, nie len na jednej ako doteraz. Kým druhá sa zatiaľ dokončuje, na tej prvej už možno vidieť časť nového Starého mosta. Celú konštrukciu mosta vyrábajú a dovážajú z oceliarní vo Vítkoviciach.
Urýchlenie vďaka trojzmennej prevádzke
Urýchliť práce na dopravnom projekte má aj trojzmenná prevádzka, ktorú bratislavská radnica nariadila od marca. Pracovať sa tak bude vo dne i v noci, na robotníkov budú nepretržite dohliadať pracovníci magistrátu. Starý most i električková trať zo Šafárikovho námestia po Bosákovu musia byť hotové, skolaudované a práce vyfakturované do konca tohto roka, inak hrozí, že by projekt Európska únia nemusela preplatiť. V takom prípade by musela približne 70 miliónov eur (s DPH) za stavbu zaplatiť Bratislava.
Pohli sa už vraj aj práce na Štúrovej ulici. Tá je už vyše roka rozkopaná, neprejazdná je pre autá i mestskú hromadnú dopravu. Práce zabrzdili zmeny v projekte, ktoré iniciovalo ešte bývalé vedenie Bratislavy. K posunutiu električkovej trate, zastávky a k novému chodníku pre cyklistov zhotoviteľ musel prepracovať projektovú dokumentáciu a získať stavebné povolenia. Právoplatné stavebné povolenia už podľa Skokanovej majú. "Na ulici sa zakladajú trakčné stožiare a dokončujú vodovodné prípojky.
Bez výraznejšieho meškania sú len práce na petržalskej strane
Okamžite po položení káblov sa začne s úpravami chodníkov na jednej strane Štúrovej ulice," vysvetlila Skokanová s tým, že vyriešiť sa už podarilo aj problémy s kolektorom na Šafárikovom námestí. Bez meškaní a výraznejších zdržaní sú vraj len práce na petržalskej strane Dunaja. Robotníci tu dokončujú estakádu na Einsteinovej ulici a podložie pre električkové koľajnice.
Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ.
Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH, a je financovaný z eurofondov. Európska komisia už odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.