|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. apríla 2012
Na diaľnicu a tunel Višňové sú peniaze na tento a ďalší rok
Financovanie výstavby takmer 13,5-kilometrovej diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, ktorej súčasťou bude tunel Višňové v dĺžke 7,5 kilometra, je podľa ministerstva dopravy ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. apríla (WEBNOVINY) - Financovanie výstavby takmer 13,5-kilometrovej diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, ktorej súčasťou bude tunel Višňové v dĺžke 7,5 kilometra, je podľa ministerstva dopravy zabezpečené zo štátneho rozpočtu na tento a budúci rok.
Rezort tvrdí, že peniaze sa podarilo ušetriť zo zdrojov na dofinancovanie projektov z eurofondov v kvalitných a transparentných diaľničných tendroch. "Od roku 2014 plánujeme tunel Višňové financovať zo zdrojov rozpočtového obdobia Európskej únie na roky 2014 až 2020," informoval agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.
Na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest je tento rok vyčlenených 481 mil. eur. Z toho 259 mil. eur sú eurofondy, 47 mil. eur spolufinancovanie k ním zo štátneho rozpočtu a ďalších 175 mil. eur sú výdavky na stavby mimo eurofondov a dofinancovanie projektov kofinancovaných z eurofondov. V poslednej z uvedených súm je podľa rezortu dopravy aj rezerva na tunel Višňové. V návrhu rozpočtu na rok 2013 sú na diaľnice navrhnuté ešte vyššie sumy.
Ministerstvo dopravy zároveň odmieta tvrdenie poslanca Ľubomíra Vážneho zo Smeru-SD o tom, že minister dopravy Ján Figeľ (KDH) porušil pravidlá, keď súťaž na stavbu diaľnice s tunelom Višňové začal koncom minulého roka bez toho, aby boli na ňu zabezpečené peniaze.
Bývalý minister dopravy a kandidát na vicepremiéra v novej vláde Roberta Fica viackrát kritizoval postup rezortu a ministra pri spomínanom tendri. Nepozdávalo sa mu, že súťaž začala, pričom financie nie sú zabezpečené na celý čas výstavby diaľnice a tunela.
Národná diaľničná súťaž (NDS), a.s. vyhlásila verejnú súťaž na projektovanie a stavbu diaľnice s tunelom Višňové pri Žiline koncom vlaňajška. Odhadované náklady sú 896,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, práce sú plánované na päť a pol roka od uzavretia zmluvy s budúcim zhotoviteľom.
Diaľnica môže byť hotová teda najskôr koncom roka 2017, uzavretie tendra a začatie prác však závisí od ďalšieho priebehu verejného obstarávania. Keďže diaľnica nebude odovzdaná do konca roka 2015, nemôže byť financovaná z európskych peňazí v súčasnom sedemročnom programovom období 2007 až 2013. Bude to možné až v nasledujúcom období čerpania eurofondov. Ponuky v tendri mali pôvodne otvárať 3. mája, ale pre námietky niektorých uchádzačov k podmienkam musela NDS presunúť tento termín na 5. júna.
Rezort tvrdí, že peniaze sa podarilo ušetriť zo zdrojov na dofinancovanie projektov z eurofondov v kvalitných a transparentných diaľničných tendroch. "Od roku 2014 plánujeme tunel Višňové financovať zo zdrojov rozpočtového obdobia Európskej únie na roky 2014 až 2020," informoval agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.
Na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest je tento rok vyčlenených 481 mil. eur. Z toho 259 mil. eur sú eurofondy, 47 mil. eur spolufinancovanie k ním zo štátneho rozpočtu a ďalších 175 mil. eur sú výdavky na stavby mimo eurofondov a dofinancovanie projektov kofinancovaných z eurofondov. V poslednej z uvedených súm je podľa rezortu dopravy aj rezerva na tunel Višňové. V návrhu rozpočtu na rok 2013 sú na diaľnice navrhnuté ešte vyššie sumy.
Ministerstvo dopravy zároveň odmieta tvrdenie poslanca Ľubomíra Vážneho zo Smeru-SD o tom, že minister dopravy Ján Figeľ (KDH) porušil pravidlá, keď súťaž na stavbu diaľnice s tunelom Višňové začal koncom minulého roka bez toho, aby boli na ňu zabezpečené peniaze.
Bývalý minister dopravy a kandidát na vicepremiéra v novej vláde Roberta Fica viackrát kritizoval postup rezortu a ministra pri spomínanom tendri. Nepozdávalo sa mu, že súťaž začala, pričom financie nie sú zabezpečené na celý čas výstavby diaľnice a tunela.
Národná diaľničná súťaž (NDS), a.s. vyhlásila verejnú súťaž na projektovanie a stavbu diaľnice s tunelom Višňové pri Žiline koncom vlaňajška. Odhadované náklady sú 896,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, práce sú plánované na päť a pol roka od uzavretia zmluvy s budúcim zhotoviteľom.
Diaľnica môže byť hotová teda najskôr koncom roka 2017, uzavretie tendra a začatie prác však závisí od ďalšieho priebehu verejného obstarávania. Keďže diaľnica nebude odovzdaná do konca roka 2015, nemôže byť financovaná z európskych peňazí v súčasnom sedemročnom programovom období 2007 až 2013. Bude to možné až v nasledujúcom období čerpania eurofondov. Ponuky v tendri mali pôvodne otvárať 3. mája, ale pre námietky niektorých uchádzačov k podmienkam musela NDS presunúť tento termín na 5. júna.