|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. októbra 2013
Na diaľničnom úseku D3 Svrčinovec - Skalité poklepú základný kameň
Úsek kysuckej diaľnice D3 zo Svrčinovca po Skalité čaká slávnostné poklepanie základného kameňa. Stane sa tak v stredu 30. októbra v obci Skalité. S výstavbou cesty pritom združenie firiem ...
Zdieľať
Bratislava 29. októbra (TASR) - Úsek kysuckej diaľnice D3 zo Svrčinovca po Skalité čaká slávnostné poklepanie základného kameňa. Stane sa tak v stredu 30. októbra v obci Skalité. S výstavbou cesty pritom združenie firiem Váhostav-SK, Doprastav, Strabag a Metrostav začalo v piatok 25. októbra.
Podľa hovorcu spoločnosti Váhostav-SK Tomáša Halána sa odhaduje, že v prvom štvrťoku 2014 by malo na ceste pracovať do 200 pracovníkov a v špičke v letných mesiacoch by to malo byť do 550 ľudí.
Stavba by mala byť podľa predpokladov dokončená o tri roky. Konzorcium ponúklo v tendri cenu za výstavbu cesty vo výške 329,9 milióna eur. Štát pôvodne odhadoval náklady na tento diaľničný úsek v sume 365,6 milióna eur.
So združením firiem podpísala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zmluvu ešte 28. júna tohto roku. Podľa Halána však konzorcium nemohlo začať stavebné práce skôr, kým ich stavebný dozor nepovolí vydaním oznámenia. Ten však musel k takému kroku vyzvať objednávateľ stavby, ktorým je NDS.
Cesta sa má stavať v polovičnom profile, keďže intenzita dopravy je v úseku nízka a aj polovičný profil má postačiť na to, aby obslúžil dopravný dopyt na ceste. Súčasťou úseku sú dva tunely – Svrčinovec a Poľana.
Diaľnica D3 má napojiť Slovensko na severného suseda – Poľsko. Dôležité je v tomto prípade podľa diaľničiarov napríklad spojenie Žiliny s najväčším ekonomickým regiónom Poľska – Hornosliezskou priemyselnou oblasťou s centrom v poľských Katoviciach.
Budovanie tejto diaľnice je však dôležité aj pre napojenie Slovenska na Českú republiku. Svrčinovec je totiž bod, v ktorom sa napojí rýchlostná cesta R5 na diaľnicu D3 a spojí tak obe krajiny druhým diaľničným prepojením popri diaľnici D2.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ilustračné foto Foto: TASR
Podľa hovorcu spoločnosti Váhostav-SK Tomáša Halána sa odhaduje, že v prvom štvrťoku 2014 by malo na ceste pracovať do 200 pracovníkov a v špičke v letných mesiacoch by to malo byť do 550 ľudí.
Stavba by mala byť podľa predpokladov dokončená o tri roky. Konzorcium ponúklo v tendri cenu za výstavbu cesty vo výške 329,9 milióna eur. Štát pôvodne odhadoval náklady na tento diaľničný úsek v sume 365,6 milióna eur.
So združením firiem podpísala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zmluvu ešte 28. júna tohto roku. Podľa Halána však konzorcium nemohlo začať stavebné práce skôr, kým ich stavebný dozor nepovolí vydaním oznámenia. Ten však musel k takému kroku vyzvať objednávateľ stavby, ktorým je NDS.
Cesta sa má stavať v polovičnom profile, keďže intenzita dopravy je v úseku nízka a aj polovičný profil má postačiť na to, aby obslúžil dopravný dopyt na ceste. Súčasťou úseku sú dva tunely – Svrčinovec a Poľana.
Diaľnica D3 má napojiť Slovensko na severného suseda – Poľsko. Dôležité je v tomto prípade podľa diaľničiarov napríklad spojenie Žiliny s najväčším ekonomickým regiónom Poľska – Hornosliezskou priemyselnou oblasťou s centrom v poľských Katoviciach.
Budovanie tejto diaľnice je však dôležité aj pre napojenie Slovenska na Českú republiku. Svrčinovec je totiž bod, v ktorom sa napojí rýchlostná cesta R5 na diaľnicu D3 a spojí tak obe krajiny druhým diaľničným prepojením popri diaľnici D2.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR