|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. júna 2015
Na diaľnici medzi Prešovom a Budimírom sú nové zvodidlá
Na diaľnici D1 medzi Prešovom a Budimírom sú od pondelka (1.6.) realitou prvé tri kilometre súvislého osadenia nových zvodidiel v strede aj na oboch krajniciach. Na ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Prešov 2. júna (TASR) – Na diaľnici D1 medzi Prešovom a Budimírom sú od pondelka (1.6.) realitou prvé tri kilometre súvislého osadenia nových zvodidiel v strede aj na oboch krajniciach. Na tomto úseku je špecifikom oceľové otváracie zvodidlo osadené v strede, ktoré zabezpečí v prípade potreby okamžité presmerovanie dopravy. Nové bezpečnostné prvky však pribúdajú na skoro 170 kilometroch diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1, informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., Eva Žgravčáková. „Hlavnou úlohou nových zvodidiel, ktoré v súčasnosti osádzame na diaľnici D1 a rýchlostnej ceste R1, je, aby sa motorista v prípade kolízie neocitol v protismere a nedostal sa mimo diaľnicu v rizikových miestach. Od apríla do konca mája 2015 sme už stihli vymeniť a osadiť 20 % zo všetkých takmer 170 km plánovaných zvodidiel na D1 aj R1,“ spresnila hovorkyňa.
Viac ako 100 kilometrov diaľnice dostane vyšší bezpečnostný štandard osadením betónových zvodidiel na miestach, kde boli doteraz oceľové. Rovnako sa podľa hovorkyne zvýši úroveň zachytenia na viac ako 60 km rýchlostnej cesty R1, kde novoosádzané stredové oceľové zvodidlá majú úroveň zachytenia H2. Nové oceľové zvodidlá sú vyššie než staré, zvodidlové stĺpiky sú osádzané dvojnásobne hustejšie než tomu bolo doteraz.
Parametre stredného deliaceho pásu a výškové vedenie jednotlivých profilov na rýchlostnej ceste R1 nedovoľuje použitie betónových zvodidiel. Preto sú v strede rýchlostnej cesty R1 osádzané oceľové zvodidlá s úrovňou zachytenia H2. Na diaľnici D1 šírka stredného pásu dovolila doplniť betónové zvodidlá s úrovňou zachytenia H3 a zvýšili sa tak parametre bezpečnosti.
Pribudli stĺpikové odrazky na novej stredovej línii zvodidiel, čím sa výrazne zvýši celkové osvitové vnímanie motoristu za tmy. Pás diaľnice či rýchlostnej cesty tak bude mať trojlíniovú svietivosť.
Na diaľnici D1 sa nové zvodidlá osádzajú nielen na úseku Prešov – Budimír, ale aj na úseku Trnava – Lúka a Liptovský Mikuláš – Važec. Na R1 prebiehajú práce na úsekoch Trnava – Nitra a Žiar nad Hronom – Zvolen.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR