![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
26. októbra 2016
Na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Blatným sa odporúča osempruh
Ilustračná snímka
Zdieľať

Vyplýva to zo záverov pracovnej skupiny, ktorá posudzovala návrh riešenia dopravnej situácie na diaľnici D1 v úseku Bratislava – Trnava, ktorý zahŕňa aj úsek Triblavina. TASR o tom dnes informovala Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Odborná skupina totiž považuje pôvodnú koncepciu šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu, neprijateľnú, a teda neopodstatnenú.
"Navrhovaný počet osem jazdných pruhov na D1 považujeme za maximálny a neodporúčame s vyšším počtom pruhov uvažovať ani v ďalekom výhľade," uvádza pracovná skupina vo svojom záverečnom stanovisku. NDS zároveň v tejto súvislosti odporúča spracovať etapizáciu výstavby súboru stavieb diaľnice D1 Bratislava – Trnava a diaľnicu zrekonštruovať do konca novembra 2020.
Po dostavaní bratislavského obchvatu D4 a rozšírení diaľnice D1 pribudnú na severnom výjazde z Bratislavy štyri nové diaľničné zjazdy, ktorými sa motoristi priamo napoja na diaľničný obchvat. Ide o križovatku Rača, Čierna Voda (medzi Vajnormi a Čiernou Vodou), Ivanka, sever (prepojenie D4 a D1) a Ivanka, západ (Ivanka pri Dunaji – senecká cesta I/61). Medzi Bratislavou a zjazdom na Voderady, kde doteraz mohli vodiči schádzať a vychádzať na diaľnicu D1 iba pri Senci, pribudne križovatka Triblavina a križovatka Blatné.
Členmi pracovnej skupiny boli zástupcovia Stavebnej fakulty STU Bratislava, Výskumného ústavu dopravného Žilina, Inštitútu stratégie dopravy, Policajného zboru a Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Na základe jej záverov by mali NDS a ministerstvo prijať definitívne rozhodnutie o podobe úseku D1 Bratislava – Trnava.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR