|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. decembra 2005
Na darčeky dáme menej ako pred dvoma rokmi
Vianočná nákupná horúčka bude vrcholiť práve počas dní zostávajúcich do sviatkov.
Zdieľať
Väčšina Slovákov si totiž nakupovanie darčekov pre svoje rodiny či priateľov necháva na posledné dva týždne pred Štedrým dňom. Až tretina z nich plánuje pri tom minúť od 1 000 do 3 000 korún a nakupovať sa bude hlavne oblečenie. Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke tisíc respondentov uskutočnila agentúra GfK Slovakia.
Finančné možnosti zhruba pätiny obyvateľov Slovenska však naznačujú, že pod stromčekom si budú musiať obdarovaní vystačiť z menej luxusnými vecami. Na ich nákup totiž môžu minúť maximálne tisícku. Nie je prekvapením, že do tejto skupiny patria najmä dôchodcovia a mladí ľudia do 19 rokov. Zhruba rovnaká skupina opýtaných, naopak, siahne hlbšie do peňaženky a nakúpi vianočné prekvapenia za cenu niekde medzi 3- a 5-tisíc korunami. Ešte drahšie darčeky do 10-tisíc Sk potešia blízkych necelej desatiny Slovákov, nad touto cenovou hranicou nakupuje už len 4,3 % z nás. V štedrosti pohlaví panuje zhoda, muži plánujú na nákupy minúť približne toľko prostriedkov ako ženy.
V porovnaní s podobným prieskumom GfK v decembri 2003 je však badať, že ľudia sa snažia byť šetrnejší aj pri nakupovaní darov. Pred dvoma rokmi bola totiž ako najpočetnejšia zastúpená skupina respondentov, ktorá chcela minúť 3- až 5-tisíc Sk (tvorila asi jednu tretinu). Terajšia najčastejšie spomínaná suma (1- až 3-tisíc Sk) skončila vtedy s pätinovým podielom na druhom mieste. Svojim blízkym darmi nad 10 000 Sk chcel v roku 2003 urobiť radosť každý približne dvanásty Slovák.
Podľa zistení GfK väčšina z nás
(30,3 %) začína nakupovať vianočné darčeky 2 týždne pred Vianocami. Ešte menej času si nechávajú ľudia žijúci najmä hektickým pracovným životom. Zdá sa, že ním trpí viac ako 20 % respondentov, pretože práve táto skupina je rozhodnutá zháňať vytypované veci až tesne pred Vianocami. Relatívne časové pohodlie si nechávajú ľudia, ktorí sa do obchodov vybrali už v novembri, je ich presne
27,6 %. Takmer ako rarita vyzerajú tí, ktorí nenechli nič na náhodu a nad štedrovečerným darom rozmýšlali už v lete a hneď ho aj išli kúpiť. Dá sa to povedať o 2,4 % respondentov prieskumu.
V porovnaní s podobným prieskumom GfK v decembri 2003 je však badať, že ľudia sa snažia byť šetrnejší aj pri nakupovaní darov. Pred dvoma rokmi bola totiž ako najpočetnejšia zastúpená skupina respondentov, ktorá chcela minúť 3- až 5-tisíc Sk (tvorila asi jednu tretinu). Terajšia najčastejšie spomínaná suma (1- až 3-tisíc Sk) skončila vtedy s pätinovým podielom na druhom mieste. Svojim blízkym darmi nad 10 000 Sk chcel v roku 2003 urobiť radosť každý približne dvanásty Slovák.
Podľa zistení GfK väčšina z nás
(30,3 %) začína nakupovať vianočné darčeky 2 týždne pred Vianocami. Ešte menej času si nechávajú ľudia žijúci najmä hektickým pracovným životom. Zdá sa, že ním trpí viac ako 20 % respondentov, pretože práve táto skupina je rozhodnutá zháňať vytypované veci až tesne pred Vianocami. Relatívne časové pohodlie si nechávajú ľudia, ktorí sa do obchodov vybrali už v novembri, je ich presne
27,6 %. Takmer ako rarita vyzerajú tí, ktorí nenechli nič na náhodu a nad štedrovečerným darom rozmýšlali už v lete a hneď ho aj išli kúpiť. Dá sa to povedať o 2,4 % respondentov prieskumu.
Na darčeky dáme menej ako pred dvoma rokmi - diskusné fórum čitateľov